***RcRallyCup winterseizoen 2013/2014***

Status
Niet open voor verdere reacties.
De carson cup machine is inderdaad een heerlijk motortje. Maar die 'gewone' 27 turns motor heeft EN meer top EN meer koppel. Ik werd op zowel de rechte einden als bij het uitkomen van de bocht aan de kant gezet als een slak. Ik weet ik had niet verwacht dat het zon enorme baan zou zijn en daarom niet erg goede pinions bij me maar dit sloeg nergens op. Dan bedank ik verder ik ga niet als kanonnenvoer een beetje rondjes tuffen met als beste resultaat 1 ronde gelapt door iedereen en dat omdat ik die heat foutloos heb gereden.

Ja op een kleine baan doet de cupmachine het lekker. Dat zagen we kaatste keer in eindhoven of niet Per. Elk foutje werd genadeloos afgestraft omdat de top 4 binnen een halve baanlengte van elkaar bleven. Dat vond ik zo fantastisch dat het weinig moeite was om Ard ook enthousiast te krijgen (die jongen die nu ook speciaal voor de rally cup voor 200 euro materiaal heeft gekocht om mee te rijden). Des te groter was de domper afgelopen race in gouda dat je gewoon voor lul staat met je stock motor.

Maar aangezien de technische keuring als volgt gaat.."zeg is dat een 27t motor?", "ja denk het wel" en dat was het. Dan kan ik elk anker welke ik wil monteren dus ben nu ff aan het googlen voor wat leukers. ;)..

Dan kan ik elk anker welke ik wil monteren dus ben nu ff aan het googlen voor wat leukers. ;)..

Ik bedoel eigenlijk te zeggen het heeft pas zin om op een wedstrijddag te komen als je van elk toegestane type motor (17.5t brushless, carson cup machine en de '27' turns MET VASTE ANKERS) hebt want het verschil is enorm tussen deze 'gereglementeerde' motoren. Maar ja aangezien een knappe 17.5t nieuwe brushless je gauw 80 euro kost.... so far voor de 'instap' klasse.

Even ter verduidelijking…de Carson is niet de plaatsvervanger voor de/een 27t brushed motor, dat is ook nooit opzet geweest, binnen het reglement mocht men ook met de motor uit de doos deelnemen (Mabuchi), dit om de “introductie kosten” zo laag mogelijk te houden, voor als je eens een keertje wilde proeven aan de rallycup. De Carson is ongv 3x zo goedkoop als een “normale 27t”, maar levert wel ongv een vergelijkbare prestatie, waarmee je echt wel op het podium kan eindigen, echt een leuk motortje voor als je eens een keertje wilt proeven!!!

De 17,5t brushless had voor mij ook niet gehoeven, maar enkele rijders vonden dat de rallycup met de tijd mee moest gaan, daarna heb ik veel van deze rijders niet meer gezien! Ook de resultaten met de brushless zijn verschillend, het is zeker niet “de gouden investering” die vele ervan hadden verwacht, en het risico dat het setje ruzie krijgt met vocht, is best groot!!!

Ik ontken ook niet dat er veel motorverschillen zijn binnen het motor-reglement (altijd al geweest), wel bestrijd ik dat het te vergelijken zou zijn met bv een touringcar wedstrijd, of een wedstrijd waarbij het rubber goede tractie geeft!!! Er zijn ook best grote verschillen in de chassis, toch wordt het duurste en het beste chassis niet “automatisch” winnaar, net zoals bij een touringcar wedstrijd wel het geval is, daar ben je ook kansloos met je badkuipchassis tegenover bv een X-Ray T2 carbon, of in jou geval een Tamiya TA-05!!! Al die grote voordelen, en voor andere misschien weer nadelen, worden door de blockbanden redelijk gelijk getrokken, dit zie je in geen 1 competitie verband, dat is toch best wel bijzonder te noemen!!!

Grip/tractie, geluk en een goede setup om te jumpen, zijn de ingrediënten om succesvol te wezen, power en een groot budget is veelal echt ondergeschikt, dat is precies de reden dat ik zo begaan ben met de rallycup, Op de dag dat power, carbon chassis, dure accu’s, een groot budget, enz… de overhand gaan krijgen, of “automatisch winnaar worden”, kap ik er meteen mee, tot die tijd probeer ik alles om dit zoveel mogelijk te verhinderen!!!

Maar goed, ik ga met mijn Carson as zondag weer de strijd aan, even kijken of ik nog een lange neus kan trekken, naar al die “exotische motoren, dure chassis, accu’s enz”… :rolleyes:

Sorry ik moet eerst sparen voor nieuwe motoren. Ik ga niet weer achteraan rijden..

Als ik me niet vergis reed jij de vorige keer in eindhoven ver voor me, dus achteraan rijden hoeft niet. Daarnaast is het onderling strijden leuk en dat maakt dan niet uit voor welke positie dat is. Zomaar mijn mening, maar die wordt dan ook gevormd door het gebrek aan talent van mijn zijde :wink:

Als ik me niet vergis reed jij de vorige keer in eindhoven ver voor me, dus achteraan rijden hoeft niet. Daarnaast is het onderling strijden leuk en dat maakt dan niet uit voor welke positie dat is. Zomaar mijn mening, maar die wordt dan ook gevormd door het gebrek aan talent van mijn zijde :wink:

haha, het was maar om de discussie op gang te helpen. Ik zeg zeker niet dat de carson cup machine niet lekker rijd want op de kleine baan van eindhoven kwam hij helemaal tot zijn recht. zoals gezegd het was gewoon een domper om te zien dat dit motortje het bij lange na niet red bij die 'exotische motoren' zoals Per dat zo mooi zegt. ;).. en dat je dus weer meer moet investeren om uberhaupt een beetje mee te kunnen rijden.

Ik moet eindhoven helaas overslaan wegens andere verplichtingen, dit geld ook voor Ard die dit weekend helaas moet werken. we hopen de volgende race (geloof in den haag toch Per?) gewoon weer erbij te zijn.. al dan niet met een exotische motor :P

Zo.. Ingeschreven. :) Nu alleen nog even kijken dat ik de auto weer in elkaar zet, en een motortje vind. :lol:

Edit: Ik heb er dus nu een Corally Street Racer motor in zitten. staat op 27T-Single. Zou dat goed moeten werken om iig qua snelheid niet hopeloos achter te blijven? (en 't motortje is legaal neem ik aan? )

Je heb verschillende uitgaven van de Corrally Street Racer, de geklonken versies zijn iets langzamer, daarnaast heb je bij de rebuildable ook nog 2 verschillende versies wbt de brushes (laydown/standup), allen vallen binnen de categorie gemiddelde motoren!! Exotische motoren zijn meestal agressieve motoren, die misschien wel aantrekkelijk op papier lijken, maar in je 2wd M-06 mogelijk wel iets teveel van het goede zijn!! Sowieso zal het met een RWD mini een hele uitdaging wezen, geen gemakkelijk karretje, heb er nl zelf ook nog 1 staan!!!

Zolang er geen 27t handgewonde anker in zit, is iedere 27t motortje legaal!!

hmm, Ik vind zo op het internet niets over dat die Corally een handgewonden anker zou heeft. Maar volgens mij kan de eindkap van de motor er wel af. (koolborstels zijn iig te vervangen, die hangen er wat buiten zeg maar. )

Ik neem de auto wel gewoon zo mee. als er mensen niet happy mee zijn is er vast nog wel iets te regelen. :P

Ik rijdt zelf iig alleen voor de fun mee. Kans om om in de finale te komen oid heb ik toch niet, dus gewoon een leuk dagje uit. :mrgreen:

Een handgewonden anker vindt je normaal gesproken niet zo snel in een normaal motortje, tenzij je hem er zelf in gedaan heb, ook zijn ze een stuk effectiever in het bijbehorend motorhuis!!

Ondanks de weersvoorspellingen vrij gunstig zijn voor de wedstrijd van morgen, wbt de regen koude, wind enz, ..kleed jezelf extra warm aan (je kan altijd nog wat uitdoen), draag waterdicht schoeisel, en zorg voor een plastic zak voor over de zender (belangrijk)…de rijderstelling is nl niet overdekt, en we staan buiten te sleutelen (wel overdekt), de koude trekt snel op als je buiten uit de zon staat, het is tenslotte winter! De kantine is lekker verwarmt en gezellig, maar buiten is het strijdveld, wel gezellig maar minder warm… :rolleyes:

Aanwezig gelieve om ongv 09:00 zodat we bijtijds kunnen beginnen, en daardoor weer op tijd naar huis kunnen gaan!!!

See You :)

Vandaag weer genoten ondanks de koude en harde wind.
Circuit was weer goed opgebouwd en voorzien van diverse schansen.
ERCE bouwers zullen de volgende keer weer een apart en gewaagd onderdeel bij plaatsen waar men weer van versteld zal zijn.

De hobby is vandaag weer eens helemaal de verkeerde kant op gegaan. :lol: Ben sinds vandaag de eigenaar van 3 Hpi rs4 Rally chassis. (1 kaal chassis, 1 Subaru Impreza en een NIB Mitsubishi Evo. ) Nu even hopen dat ik in maart er bij kan zijn ivm werk! maar dan weet ik wel met welk chassis gereden word. :mrgreen:

Vandaag was het iig super. ondanks dat ik nu record houder ben voor de langzaamste rondetijd in eindhoven denk ik. :p

Laatst bewerkt:
Het was weer een uitdagend parcours vandaag, met alles erin wat het maar moeilijk kan maken, uiteraard weer grote dank aan de klusjesman-team van de ERCE!! Ik heb in ieder geval een hele leuke dag achter de rug, en genoten van de inzet, en de gastvrijheid!!!

@Rene60,…Hmmm effe denken….een 8baan, een loop, dubbellaag, veerpontje…een "grote kachel"...:thumbsup:….;)...:rolleyes:...hoe dan ook, we zullen er helaas nog een jaartje op moeten wachten...:)

De punten zijn weer bijgewerkt in het eindklassement en is te vinden op onze FB pagina!!!

https://nl-nl.facebook.com/photo.php?fbid=474287239344153&set=a.122444231195124.18553.100194620086752&type=1&theater

Laatst bewerkt:
Organisatie ERCE. Top dag gehad. Heerlijke baan en lekkere koek/cake.
Alleen dat klere eind rijden altijd..........

Alleen dat klere eind rijden altijd..........

En ik maar denken dat iedereen naar Eindhoven kwam om te rijden;)

Ik heb het super naar mijn zin gehad gisteren. Mooie baan lay-out, tussen de buien door rijden, geen schans op het rechte stuk, gezellige deelnemers, strakke planning, warme kantine......zo kan ik nog wel even doorgaan. Kortom bedank ERCE.

Winnaars van de wedstrijd bij de ERCE 9-2-2014

Rallycars: 1) Peter de Wit, 2) Bouke Blaauw, 3) Per Koppert

DSC00811.jpg

Unlimited: 1) Ted Spinders, 2) Ed v Giezen, 3) Jari Luijkenaar

DSC00812.jpg

Meer foto’s zijn te vinden in dit album RRC ERCE 9-2-2014 Photos by drift-junkie | Photobucket

DSC00803.jpg

Mededeling kampioenschap

Op 9 maart 2014 is alweer de laatste RcRallyCup wedstrijd van het seizoen 2013/2014, en deze zal plaats vinden op het circuit van de HFCC in Den Haag!!!

***De organisatie heeft besloten om over het totaal van 10 resultaten, VIER SCHRAP-RESULTATEN te verwerken (er zijn er inmiddels al 2 verrekend)***, zodat met name in de rally klasse, er meer deelnemers in de running blijven voor het kampioenschap... :D ... In de Unlimited klasse staan de nummers 1, 2 en 3 op nog geen 2 punten van elkaar vandaan, dus dat zal tot de laatste finale spannend worden, maar we kunnen al wel verklappen dat er een HFCC lid op het podium komt te staan... :D ..!!!

We hopen natuurlijk weer iedereen te zien op de laatste wedstrijd, en of het dit keer een echte winter wedstrijd wordt, is nog even afwachten, de kans daarop wordt wel steeds kleiner!!

Ik kom ook meerijden!
Heb een tt01 m-chassis kit omgebouwd tot rally, met brute monster mini body.
Eens kijken of dat een beetje wil!

inschrijven laatste wedstrijd

As zondag 9mrt 2014 is de laatste RcRallyCup wedstrijd, waar in beide klasse het kampioenschap nog open is!!

Het inschrijfformulier is inmiddels geopend op MyRCM, het is voor de eerste keer dat we het gaan gebruiken bij de HFCC, dus hopelijk verloopt het zonder kinderziekten..!! Let op bij het inschrijven of je 2wd of 4wd rijdt in de Unlimited, de wedstrijdleiding is van menig dat het op deze wijze gemakkelijker is ivm de ronde aftrek, het blijft wel 1 klasse!!!

inschrijven voor de wedstrijd, 9 maart 2014 HFCC

Tot as zondag... :thumbsup:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back