RCtimer 2830/14 750Kv. + 10x6 of 9x5 prop?

Ik gebruik momenteel APC 10x4.7 propellers bij deze motors, maar ik vroeg me af,
kan deze motor het ook aan als ik een paar VEEL goedkopere 10x6 of 9x5 props van hobbyking pak?

De motor:
2830-14 750KV Outrunner Brushless Motor Free Mounts - A2830 Series - RCTimer Online R/C Hobby Store:

Hobbyking Props:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : 10X6 Propellers (Standard and Counter Rotating) (6pc)
of
HobbyKing Online R/C Hobby Store : 9x5R (Counter Rotating) Propellers (5Pcs/Bag)

Drieblads kan misschien ook nog:
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5250
(blad erbij is inch eraf toch?)

Kijk even in mijn quad topic bouwverslag topic, daar had ik een heel leuke prop bij lipoly vandaan...

Maar dit was voor een quad, jij hebt een tri toch ?

Lipoly.de vind ik een rot winkel. Ze kennen daar geen engels, paypal werkte niet, en et duurde letterlijk 2 maanden voor ze op mijn 3 emails reageerde. Ook hun props/verzendkosten waren geloof ik behoorlijk prijzig vergeleken met HK. Dus daar doe ik liever geen zaken mee.

Ze zijn inderdaad voor mijn tricopter, maar dat maakt toch niet zoveel uit? ;) Ik heb denk ik nogsteeds 1 counterprop nodig per 2 normale, anders krijg je geloof ik een hoop getrek als je het gas erop gooit.

Bij een tri kan je gewoon 3 normale props gebruiken. Je zal dan je yaw motor iets moeten trimmen. Ik denk dat meer dan 80% van de tri gebruikers gewoon met 3 normale props vliegt. Ook las ik op rcgroups dat de nieuwe gws counter rotating en normal props erg flexibel zijn.

Ik heb onlangs een bestelling geplaatst bij Lipoly en dit is vlot verlopen, ook had ik nog een voordeel in de verzendkosten.
Voor betaling moest ik wachten op een e-mail hierin waren de verzendkosten gehalveerd van 8 naar 4 euro en heb dit via paypall betaald.

Dus bij mij is het wel positief uitgepakt. Misschien heb ik geluk gehad.

Tijdens mijn speurtocht naar propellers ben ik deze Propeller tegen gekomen.
Ze zouden in kwaliteit vergelijkbaar zijn met APC maar kosten veel minder.Of het iets is weet ik niet ze zijn vrij nieuw op de markt.

Tri met normale props? Krijg je daar geen gedoe mee als je bijvoorbeeld opeens een spuit gas geeft? Ik dacht dat de gyro dat dan niet helemaal lekker compenseerd, en dat et daarom beter is om 1 counter prop te hebben. Ik heb ze liggen GWS 1047, Ik kan et allicht proberen. ;)

Op die email heb ik 2 maanden zitten wachten Kees. ;) En toen ze eindelijk aan kwamen kakken had ik natuurlijk al lang ergens anders wat vandaan gevist. En die website pakt je op verzendkosten zo te zien, 10 euro voor 1 propeller. ;)

@TC01: Die shop gaat lekker. 2,10 euro voor 1 turnigy prop, bij hobbyking 2,06 euro voor een pak van 5. :roll:

Laatst bewerkt:
Mijn tri vliegt met 3 gewone props. Niks geen contra gedoe, is niet nodig, alleen maar duur en lastig.

[URL="
[/URL]

bij rcprops verzendkosten voor 1 prop 1 euro volgens wat ik net bekeken heb.

Laatst bewerkt door een moderator:
Op die email heb ik 2 maanden zitten wachten Kees. ;) En toen ze eindelijk aan kwamen kakken had ik natuurlijk al lang ergens anders wat vandaan gevist. En die website pakt je op verzendkosten zo te zien, 10 euro voor 1 propeller.
Dan waren ze zeker op een lange vakantie ;)
Je kunt er ook 100 bestellen dan valt het weer mee :rolleyes:

Inderdaad niet nodig zo'n counter prop op een Tri, geeft je een fractie meer rendement op de tail motor maar dat zal je echt niet merken.

@TC01:
5 TGY props bij RCprops = 15.5 euro.
5 TGY props bij Hobbyking = 4.30 euro.
Meer dan 250% duurder vind ik ietsjes te aso eerlijk gezegt.
Toch bedankt voor het aandragen van opties. :yes:

En inderdaad, je staart is nou niet van "goh wat staat die scheef om et bij te kunnen benen".
Ik ga het gewoon eens met 3 normale props doen.

@KeesvR: Hahah op de manier waarmee ik er nu doorheen ga met die props is 100 geen slecht idee. :rolling:
Die APC dingen zijn echt zo broos als glas, een keer tegen een dun takje en daar gaat weer een splinter.

Ik heb een tijd met pitch 5 en 6 gevlogen maar dat zorgt toch al gauw voor meer warmte productie dan lift. Zie de props van je tricopter als een 3d parkflyer. Die geef je ook een pitch van 3.8 tot 4.5 meer gaat alleen maar ten koste van je rendement.

Bevallen die rctimer motortjes een beetje? Wilde ze zelf misschien ook aanschaffen...

motoren zijn prima heb ze op me quad al zijn de lagers iets minder maar ja dat is een honkong probleem die hebben dat alle maal.

Dat met die lagers ben ik het mee eens. Ook die van mij zijn een beetje rottig,
ik heb zelfs al een motor geprobeerd te vervangen, maar ook die was rot.

motoren zijn prima heb ze op me quad al zijn de lagers iets minder maar ja dat is een honkong probleem die hebben dat alle maal.

ok, heb er nu Robbe Roxxy 3630's op zitten maar die zijn te zwaar en hebben ook niet al te beste lagers. Denk je het één keer goed te doen... Ben nogsteeds opzoek naar de ideale motortjes. De zweed gebruikt al heel lang bij als zn films 800kv axn motortjes (Tricopter Build), misschien dat dat ook nog wat is...

Back