rcxel icm6 iridum bougie

Gisteren gevlogen met een nieuwe kist met een dle 30.

Motor loopt fel op in toeren en heeft power zat, al loopt hij in de lucht nog erg stotterent, zal voor 99% wel liggen aan beter afstellen en inlopen.
Toch is hij niet uitgevallen wat ik ook deed.

Bedacht me wel plots dat er een rcxel icm6 bougie in zit.
Zal toch ook niet daar aan liggen dacht ik?

Wat zijn jullie ervaringen ermee?
Toch is op de meeste forums vooral te lezen dat de idle loop nog een stuk beter is dan met een NGK.


__________________

Iemand nog een tip voor een lekkende flexibele krumscheid bocht?
Heb hier een bocht van KS die tussen de ribben er wat prut laat uitlopen.
Dacht wat alu tape eromheen maar dat is weer los gegaan door de hitte en vettigheid denk ik.
Anders maar eens een nieuwe bocht van ks die geen openingen heeft.
 
Heb je de referentiedruk van de carburateur aangepast?
Ik neem aan dat de carburateur onder een kap zit? Zo ja dan kan dit de oorzaak zijn.
Afstelling op de grond is allemaal ok, zodra je gaat vliegen is de statische druk onder de kap anders en geeft de carburateur keurig een ander mengsel.
Door het aanpassen van de referentiedruk naar een statische opnemer of een referentiedoosje loopt de motor waarschijnlijk een stuk beter.

http://www.prme.nl/forum/viewtopic.php?t=205
Dit stukje van Pe Reivers gaat over diverse soorten aanpassingen voor statische referentie van de carburateur.
 
Laatst bewerkt:
Net eens getest maar hij staat denk ik nog niet helemaal goed.

Op de grond gorgeld hij.
En in de lucht hoor je dat nog beter omdat je dan overvliegt en geen mooi eentoning geluid geeft.

Toestraks nog wat getest met NGK en rcxel iridium.

Geluid is bij beide gelijk dus is toch nog wat afstel/inloop werk denk ik.
Mocht het niet op te lossen zijn dan ga ik daar verder mee.
 
Hoe heb je die motor in laten lopen?
Dit weekeinde heb ik een DLE30 ruim 2 uur op 4000 toeren gezet.
Daarna liep de motor 200 toeren harder volgas.
Draait met standaard bougie ruim 7700 toeren met 18x10
 
In laten lopen... Voor de 1e vlucht heeft hij 15 minuten gelopen denk ik...

Ofwel vliegen= inlopen.

Weet wel dat bij mijn andere dle 30 dat hij nu mooi vlak loopt en in het begin
liep deze ook hakkerig.
Dus nog beter afstellen+ inlopen zal het wel verbeteren denk ik.
 
Back
Top