Re-Introductie en het weer oppakken van de heli hobby! Waar te beginnen?

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Chloronium, 2 mrt 2019.

  1. Chloronium

    Chloronium

    Lid geworden:
    4 jan 2013
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Middelburg
    Dankje voor je reactie! Ik wil zo verantwoordelijk en verstandig mogelijk zijn, dus zal waarschijnlijk in het begin wel hulp vragen met vliegen. Betreft instellingen heb ik nog wel enige kennis en kan ik altijd wat informatie vinden op het net. Uiteraard zal ik ook de nodige vragen stellen. De 550 waarmee ik zal vliegen is echter wel van de club zelf hoor, dus zal uiteindelijk wel zelf een heli moeten aanschaffen.

    Betreft Budget, ik houd het op +/- €1000 voor alles. E.v.t wat meer indien het echt nodig is. Ik probeer eerst voor zowel de zender als heli een goed 2e hands exemplaar te gaan. Voor een zender had ik 3 a 400 euro gereserveerd (misschien wat meer dan nodig voor een 2e hands), en een heli met benodigdheden rond de 600 euro. Ik heb mij laten voorlichten dat je een goede 550 2e hands voor rond de 500 euro al kan hebben. E.v.t kan ik een T-rex 450 Dominator nieuw kopen als ik geen goede 550 of 500 kan vinden, die zijn nieuw wel iets aan de dure kant. Ik heb echter geen gereedschap/lader en divers ander materieel meer nodig, aangezien ik deze al heb. Ik dacht zelf zo dat dit wel haalbaar was.

    Ik moet echter wel wachten tot en met juni, dan komt het vakantiegeld pas :D. Dus ik heb nog eventjes.
     
    pach1977 vindt dit leuk.
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    even een tip:
    2e hands wordt heel veel mee gerommeld.

    ja, er zijn toestellen voor die prijs die werkelijk goed zijn.
    die gewoon bij een echte modelbouwer/vlieger vandaan komen.
    of toestellen die misschien echt bijna niet gevlogen hebben en ongecrasht op de kast zijn beland.

    maar vrij regelmatig blijkt het tegendeel.
    rotte servo's, kromme assen, haperende electronica.
    voorvliegen kan niet, omdat de accu's al verkocht zijn. of de zender is al weg. vul maar in.
    beginner, toestel heeft bijna niet gevlogen. (ja, maar wel gecrasht, half gerepareert, en daarna wordt geprobeerd om een ander het probleem door te verkopen)

    bij heli's is electronica zo'n beetje 2/3 van de nieuwprijs...
    dus als iemand een heli verkoopt die wat rotte rommel erin heeft zitten, ben je meteen je 2e hands voordeel kwijt.
    1 crash (je moet er ook achter komen dat een servo bijv. niet goed is), en daarna herstel.
    en je hebt altijd de goedbedoelende mensen die echt niet weten dat er wat dingen onderhuids niet goed zit.
    kan met mijn heli ook gebeuren als ik hem ooit zou verkopen.
    ik kan niet door een servo heen kijken. of regelaar.

    neem even een gevorderd vlieger mee bij de koop..
    laat zo'n ding voorvliegen (moet echt)
    liefst nog van iemand in de club (die kom je nog vaak tegen, dus niet zoveel kans dat hij gekke verhalen ophangt)
    of kijk even verder. of wacht nog een jaartje.

    je moet ook niet vergeten dat de accu's ook wat kosten.
    wil je een dag vliegen, heb je er toch al vlot 3 nodig. uitgaande dat je op het veld kan laden.
    lader heb je nog nodig. het gaat om 6s, dus je komt al in het wat serieuzere segment.

    ik probeer je niet bang te maken.. absoluut niet
    ik probeer alleen een eventueel een foute aankoop met mogelijke afknapper te voorkomen :D
     
    pach1977 vindt dit leuk.
  3. Chloronium

    Chloronium

    Lid geworden:
    4 jan 2013
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Middelburg
    Dankje, ik waardeer het! Betreft foute aankopen, ik heb het met mijn Elcon MMX ook gehad (profielfoto). Ik heb deze gekocht van een clublid, echter hier bleek zoveel mis mee te wezen dat ik gerust kon zeggen dat ik opgelicht ben. Sindsdien koop ik ook niet heel snel meer 2e hands tenzij ik het zeker weet dat ie goed is en van wie het afkomt. Ik was inderdaad ook al gewaarschuwd dat een heli altijd voorgevlogen moet worden. En inderdaad misschien wat langer wachten, nieuw kopen en vervolgens zelf bouwen is de veiligere route.
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    wil niet zeggen dat je niet 2e hands mag kopen he :D
    gewoon even een waarschuwinkje..

    er zijn hier best wel wat probleemgevallen voorbij gekomen, waarbij de hoofdoorzaak eigenlijk was dat iemand een kat in de zak had gekocht..
    maar, gewoon goed inlezen, en een gevorderd persoon meenemen.
    en altijd voorvliegen..
     
    Chloronium en pach1977 vinden dit leuk.
  5. hermor

    hermor

    Lid geworden:
    7 aug 2008
    Berichten:
    974
    Locatie:
    Hengelo
    Hey, goed om te horen dat er toch nog mensen zijn die gaan beginnen met heli vliegen, soms ben ik bijna bang dat het genre uitsterft.. maar misschien is dat vergeleken met de hype van een aantal jaren terug.

    Zelf ben ik nu een paar jaar geleden toegetreden tot het gilde van helivliegers en nog steeds met veel plezier.

    Dus, welkom zou ik zeggen. Om te beginnen, zoals al gezegd, zo veel mensen zoveel meningen. Zelf heb ik mijzelf leren vliegen, zonder lid te zijn van een club, zonder hulp, buiten dan een vliegsimulator. Nu ben ik wel lid maar heel eerlijk gezegd.. dat brengt mij op dat gebied niet heel veel verder maar vind het gewoon erg leuk om anderen te zien vliegen. Helivliegers zijn er bij ons niet echt veel of er word gewoon weinig met heli gevlogen. Vind dat zelf wel jammer, maar ik ga het vliegen met vastvleugelvliegtuigen ook wel meer waarderen.

    Persoonlijk ben ik echt van het 2e hands kopen, en vervolgens zelf afstellen. Daar leer je van en met hulp van clubgenoten (maar soms nog meer van you-tube) kom je een heel eind.

    Als ik je van advies mag dienen, koop iets kleins en iets groters voor op de club. Met klein bedoel ik iets waar je zo mogelijk in de buurt van je woning kan vliegen zonder kans op grote schade. Bij mij was dat een trex 450pro maar ik kon daar mee vliegen op een veldje in de buurt. Schaf een simulator aan die werkt op je eigen zender, oefen consequent elke avond 10 minuten op de sim, niet langer.. op hooveren. Ben je daar klaar mee, oefen nog langer met hooveren

    Dit scheelt je vele uren op de club, want je zal zien dat het na 2 weken echt beter gaat. Daarna ga je voor je langs vliegen, heen en weer, dus met de staart naar je toe, kan je dat dan draai je de heli met de neus naar de vliegrichting en vlieg voor je langs van links naar rechts... de neus draaien en weer terug. Tot je het bijna vanzelf doet. Je rijdt al auto dus dat moet geen probleem zijn. Is het mooi weer vlieg je met je heli buiten als je die mogelijkheid hebt. Zelf heb ik een wl toys v977 gekocht, nu zal ik mischien commentaar krijgen maar voor het leren van je reacties en het rondjes en achtjes vliegen zonder gelijk de grond te knuffelen echt een aanrader!!

    Op dit moment vlieg ik (geen 3d overigens) met een 450 binnen in de hal, en een trex 550 e fbl en een trex 700 fbl op de club. De 550 is veruit mijn favoriet en zeker een aanrader. Ook ik vlieg met beastx echter zonder rescue maar heb inmiddels een spirit fbl gekocht om de 550 om te bouwen. Deze heeft wel een rescue functie. De reden is dat ik stiekem wel wil gaan oefenen met inverted vliegen op termijn.

    Qua zender, dat is denk ik ook echt persoonlijk, ik heb gevlogen met futaba 8fg zender, ligt inderdaad fijn in de hand dus lijkt me prima keuze, zeker als je dat al kent. Ik ben zelf overgestapt op frsky, waar ik nog geen moment spijt van heb gehad.

    Nieuw kopen, is in zekere zin zekerheid,maar je moet dan zelf bouwen... Een goed afgestelde heli 2e hands kopen die je vliegend hebt gezien van een betrouwbaar iemand is vele malen goedkoper en heeft ook zo voordelen..

    Maar goed, heel veel succes want het is echt een hele leuke hobby!
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2019
    Chloronium, easy en HeliKoper vinden dit leuk.
  6. Chloronium

    Chloronium

    Lid geworden:
    4 jan 2013
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Middelburg
    Hartstikke bedankt voor je reactie en dat je de tijd wilde nemen! Ik had zoiets in gedachten. Toevallig ben ik afgelopen zaterdag op de club geweest en wat blijkt... er is een T-Rex 550L Dominator te koop. Deze komt van iemand af die heel goed voor zijn spulletjes zorgt en zal een keer worden voorgevlogen! Betreft een kleine heli, dit ben ik zeker ook van plan! Evenals een simulator. Echter betreft de kleinere heli denk ik dat het ook een FP of iets in die richting zal gaan worden (voorheen een V120D02S gehad voor die 'rol'. Wellicht iets van een T-Rex 150? Voor een is niet echt ruimte hier dichtbij. Maar de 550 zal er eerst komen. Ik kan ook vlieglessen krijgen, en dat zal denk ik ook wel een verschil maken! Het zomerseizoen komt er natuurlijk ook aan.

    Ik ga zeker nog heel veel leuke en goede momenten beleven aan deze hobby!
     
    hermor vindt dit leuk.
  7. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    ff lullig gesproken: als je les kunt krijgen, heeft die hele kleine heli niet zoveel nut
    helemaal niet als je er thuis niet mee kan oefenen.
    op het veld doe je er vaak niet veel mee (ivm te harde wind)

    die hele kleintjes moeten vaak echt binnen gevlogen worden.
    dan niet in de woonkamer (tv, planten, vrouw). maar een garage of zoiets. of een open zolder.
    FP is een goed idee om de schade te beperken. toerental is lager, gas dicht = motor uit (scheelt veel schade)
    tegelijk is een fp vrij "actief", en heeft (zeker op hoogte) een gevoelig vingertje nodig.
    een cp van die maat kan ook, vliegt stabieler. maar een crash gaat vlot schade geven.

    je zou een toestel moeten pakken wat een beetje crashproof is..
    maar nog belangrijker: er moeten vlot onderdelen beschikbaar zijn als je die nodig hebt.
    dus lokale winkel, of betrouwbare internetshop.

    maar in vergelijking tot een 450 of 550.. is het een wereld apart.
    klein starten is het moeilijkst.. daarna kun je dan wel vrij zeker op groter overstappen.
    begin je op 450 of 550 heb je iig de beste start.

    want, daar moet je je echt niet in vergissen: heli vliegen is het moeilijkste om te leren in de modelbouw...
    velen haken af, na veel crashes of door technische uitdagingen.
    De zelflerende piloot (ik ben toevallig ook iemand die zichzelf heeft leren vliegen) is zeldzaam.
    een goede start is vrij belangrijk. en de meeste mensen leren het veel sneller als ze begeleiding hebben.

    dan nog heeft iedereen wel een beetje zijn eigen manier om te leren.
    ik heb toendertijd een FP gehad van +/- 30 cm kop staart. een Picolo..
    ding heeft op ontelbare manieren uit elkaar gelegen
    na een jaar of 2 naar een 450 overgestapt, en dat was echt een verademing.
    nu had ik wel een vrij grote ruimte om in te oefenen.. dus ik had wat voordelen ;-)
    na nog eens aardig wat jaar naar een 600 gegaan, en dat was weer een verademing.
    al is de 450 nog steeds leuk.
     
  8. hermor

    hermor

    Lid geworden:
    7 aug 2008
    Berichten:
    974
    Locatie:
    Hengelo
    Tja, wat ik al zei, zo vele mensen zo vele meningen.

    Wbt het nut van een kleine oefen heli. Ik ben van mening dat het zeker meerwaarde heeft. Ik heb met Solo pro gevlogen, de blade versies, trex 250 (nog steeds) 450, 550, 600 en 700. Van al die heli's was mijn V977 veruit de meest vergevingsgezinde ( nee ik heb geen aandelen ) maar ik merk dat veel mensen zich één beetje verkijk op de merknaam "wltoys"

    Deze kleine foolproof heli is

    - Goedkoop, voor nog geen 100 euro een heli compleet met zender en wat akkus en reserve delen
    - Crash proof, door de lage massa heb je niet snel schade, zeker niet op gras, hooguit vliegt het main tandwiel er af, wat zo gemaakt is om meer schade te voorkomen, deze druk je er zo weer op.
    - Is een complete cp heli dus kan je gewoon 3d mee vliegen, maar heeft een leerstand waarmee je erg goed met wind buiten! kan vliegen met de eigenschappen van een fp. De elektronica gebruikt de cp mogelijkheden om de heli te corrigeren waar nodig. Daarbij, in de zomer zijn er regelmatig dagen dat je snakt naar een zuchtje wind.... De enige beperking is je eigen ogen. Je moet dus niet te ver weg vliegen
    - Onderdelen zijn niet duur en erg goed te verkrijgen, daarbij heb je indien nodig voor de prijs van wat onderdelen van een "a" merk heli nu een complete nieuwe. ( nog geen 60 euro meen ik)

    Bekijk hem maar eens op YouTube.


    Kan je daarmee leren vliegen?

    Jazeker, je leert daarmee oriënteren en te bepalen hoe je heli in de lucht hangt. En hij is zo klein dat je hem zo mee in de koffer op vakantie neemt. ( ja daar heb ik ervaring mee )

    Leren vliegen doe je niet enkel met een instructeur, die leert je de eerste handelingen, veiligheid en waar je op moet letten. Kan je helpen met de techniek etc maar vliegen moet je toch echt zelf doen. Net als school, de lessen zijn om thuis zelf te gaan oefenen...

    Wil je een steile leercurve? Ja dat wil je, je wilt zsm met een heli rondjes kunnen vliegen zonder heel de tijd naar de staart te moeten kijken naast een instructeur die ook elke keer moet kunnen als jij wil oefenen op de club.... je moet dus vlieguren maken. Daarbij kan ik mij voorstellen dat je met zo'n klein ding gewoon zelf mag oefenen op het clubveld. Daar kan je geen enkele schade mee berokkenen behalve dan je eigen portemonee... maar dat is per club verschillend.

    Maar nogmaals, dit is mijn persoonlijke, maar toch ook op ervaring gestoelde mening. Doe ermee wat je wil, ik zou echt een align trex 100 of150 afraden. Besteed dat budget aan je grote clubheli(die 550 met wat akkus) en leer het echte vliegen op de sim en op een "oude" goedkope fiets.
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2019
  9. Chloronium

    Chloronium

    Lid geworden:
    4 jan 2013
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Middelburg
    Dank jullie voor jullie posts en meningen! Ik wil liever inderdaad een kleinere heli voor erbij (geen micro) zodat ik inderdaad verschillende posities (tail in etc.) kan oefenen. Een simulator komt er ook, maar op een simulator kon ik destijds aardig vliegen, maar in de werkelijkheid boorde ik me mijn walkera soms alsnog de grond in. Daarom heb ik liever ook nog iets kleins en 'crashbaars' om te oefenen naast mn 550.

    Hermor, betreft WLtoys v977, deze zie ik niet meer echt. Ik zie echter wel een V950, welke me aanspreekt. Voor nog geen 100 euro en onderdelen zat. Bovendien hebben we ook nog een hal, en weet ik nog wel wat plekjes waar ik kan vliegen dus dat komt zeker goed!

    De rottige start had mij inderdaad de kop gekost een aantal jaar geleden. Echter we geven niet op en we gaan er voor!
     
    renetl50 vindt dit leuk.
  10. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    Hier ook met een micro geleerd, blade 130X, het kan echt wel hoor, hangt gewoon van persoon tot persoon af.

    Ze zijn nerveus en vliegen daarom eigenlijk moeilijker dan een grote heli.

    Een 700 is bvb tot op het in slaap vallen na stabiel in een hoover als je een micro kan hooveren.

    Maar, en hier komt de grote maar,

    Als je een grote heli solo optoert met weinig ervaring dan gaat je hartslag en adrenaline en vooral zenuwen wel enorm omhoog.

    En daar schuilt het grootste gevaar in, omdat de kans op grote en dure schade er is en vooral ook menselijk letsel.

    Het ding maakt je "bang" en je gaat sneller een fout maken.

    Dus grote heli : begeleiding nodig.

    Micro heli : niet, maar leer jezelf wel geen verkeerde handelingen aan.

    En stop op tijd, als je solo vliegt met de 550.
    Mijn crashes toen ik overschakelde op grote maat waren allemaal na de 6de minuut.

    Je aandacht vermindert en baf daar gaat hij.

    Dus er is geen enkele schaamte om na 3 minuten te landen he :)

    P.s. die heli op mijn profiel is trouwens een oude flybar raptor 550.
    Gekocht op het forum hier. :)
    Mijn eerste 550. En die is nog nooit gecrasht.
    Maar ik vlieg die heli nu ook wel meer schaal dan acro eigenlijk hoor :)

    Maar het kan dus wel zonder stukken he.

    Veel plezier nog
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2019
  11. hermor

    hermor

    Lid geworden:
    7 aug 2008
    Berichten:
    974
    Locatie:
    Hengelo
    Je hebt gelijk, ik kan de v977 ook niet meer vinden, de 950 is zelfde techniek maar een stuk groter. Ook deze heeft diezelfde leerstand. Heb geen reden om aan te nemen dat die niet net zo mooi vliegt. Heeft ook goede recensies heb ook ooit plan gehad deze aan te schaffen..

    Nadeel van groter, meer massa, is meer schade bij fouten, maar voordeel, is groter dus beter zichtbaar.

    Succes met vliegen!! Hoor graag hoe het gaat!
     
  12. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    in je eentje leren vliegen, dan is inderdaad een kleine heli de goede weg
    mijn picolo van toendertijd was de kleine heli van toen...

    zolang je maar geduld houd.
    niet denken: Het moet nu gebeuren! (want dan gaat het mis)

    Er is geen enkele schande heel lang in de hooverfase te "hangen"
    trek gewoon een vierkant van 1 x 1, en spreek met jezelf af dat je er niet buiten komt. iedere keer als je er buiten komt landen. zelf terug zetten, en weer proberen.
    zo heb ik het gedaan.. duurt ff, maar op een gegeven moment heb je hem.
    je moet voor de heli uit gaan sturen. de momenten dat je blij bent dat hij per ongeluk stil hangt worden minder.. want dan doe je het zelf ;-)

    en iedereen doet het anders. zoveel mensen, zoveel meningen.
    maakt ook niet uit.
    als je het voor jezelf maar goed doet.
    en ga je niet zitten schamen of zoiets omdat jij misschien 3 maanden in de hooverfase zit. of langer.
    het zij zo, als je het maar naar je zin hebt.
    gewoon langzaam uitbouwen wat je kunt. en van daar af weer verder.
     
  13. Chloronium

    Chloronium

    Lid geworden:
    4 jan 2013
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Middelburg
    Je hebt gelijk, daarom ging ik verder kijken en kwam ik op de XK K110 uit, deze is vergelijkbaar met de WLToys V977. Ook veel goede reviews, dus deze ga ik binnenkort zowieso bestellen. En dan kan ik deze makkelijker in bepaalde ruimtes (loodsen) vliegen.

    Betreft het leren vliegen, ik hoop dat er nog wat van mijn vaardigheden zijn blijven plakken, hooveren in verschillende posities ging al best goed! Maar ik maak me niet druk, en ik vlieg mijn eigen rondjes zogezegd, hetzelfde als met de auto's.

    Update over de 550: Hij is al een soort van voor mij gereserveerd! Nu alleen nog een Futaba T14SG zien te bemachtigen en dan heb ik zo goed als alles binnen! Dan kan de pret beginnen. Het is een T-Rex 550 Dominator L. Hier wil ik echter de skids van een Dominator X op zetten i.v.m de stand. Mede voor de functionaliteit en ik vind het er persoonlijk heel gaaf uitzien!

    Ik voel mij niet angstig (meer) bij grotere modellen. Ik heb respect voor wat ze zijn, en ga er zorgvuldig mee om. Bang om te vliegen ben ik ook al niet echt meer, want hoe groter hoe mooier. Athans zo zie ik het. Mocht het een keertje fout gaan, helaas pindakaas, daar leren we weer van! Dat houd dan natuurlijk niet in dat ik niet voorzichtig zal zijn, en natuurlijk zal ik wel een beetje gespannen zijn!
     
  14. hermor

    hermor

    Lid geworden:
    7 aug 2008
    Berichten:
    974
    Locatie:
    Hengelo
    Die xk k110 is idd technisch vrijwel identiek, maar met fhss (futaba) protocol meen ik. Als ik het goed heb kan de zender die jij bedoeld 14sg zowel fasst als het fhss protocol aan dus heb je ook geen aparte zender nodig... maar dat moet je mss even checken. Ik weet ook niet precies hoe je dan die leerstand inschakelde maar daar zal op YouTube wel genoeg over te vinden zijn.

    Je bedoeld dat bij de 550 x de neus iets lager staat en de staart omhoog.. dat is praktisch maar staat idd ook wel cool, heb dat bij mijn 700 ook eens gedaan, maar weer verwijderd omdat ik de indruk kreeg dat bij initialiseren van de beastx deze stand als horizontaal werd aangenomen. Wellicht was dat een foutje bij mij.. heb het iig weer verwijderd
     
  15. Chloronium

    Chloronium

    Lid geworden:
    4 jan 2013
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Middelburg
    Ik zag dat het idd Futaba protocol was dus we gaan even kijken wat de mogelijkheden zijn! Op het exemplaar wat ik heb zit een 3gx van Align en zijn de skids met wat vulringen aangepast voor hetzelfde effect alleen dan een kleinere hoek. Afijn betreft hoe en wat heb ik ook nog genoeg onderzoek te doen!
     
  16. phil65

    phil65

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    327
    Locatie:
    middelburg
    Goeden middag,
    Kevin ik zit dit op de achtergrond mee te lezen.Was je bij Kees geweest voor de 550?
    Als je tijd en zin hebt ben ik vanavond thuis.....ik wil je ook even kennis laten maken met de 14sg op de sim.Dan heb je een beetje idee van hoe of wat.
    Klopt ook wat je zegt over het naar voren over hellen van de heli,staat cool maar geeft ook meer ruimte tov de grond,en je tail Fin heeft meer ruimte zodat het niet gemakkelijk de grond raakt tenzij je wat achterover landt.
    Mijn nitro .50 extreme heeft dit ook,ik heb een gewone landings stel achter en een wat lagere van voor( dat te menen dat ze deze een f3c landings stel noemen)Op de foto kan je het verschil goed zien.
    Mocht je zin hebben om langs te komen vanavond stuur even een pb dan geef ik mijn adres wel door
    Phil
    image.jpg
     
  17. JaapDMC

    JaapDMC PH-SAM

    Lid geworden:
    12 aug 2012
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Friesland
    Ik heb op mijn 450L en 550L de landingskids van de 470L en 550X gezet. Zowel de 3GX op de 450L als de BeastX op de 550L hebben er geen probleem mee dat de heli schuin naar voren staat bij het initialiseren. Belangrijk is dat de heli niet beweegt bij het initialiseren.
     
  18. hermor

    hermor

    Lid geworden:
    7 aug 2008
    Berichten:
    974
    Locatie:
    Hengelo
    Hoi Jaap,

    is beetje off topic hier maar is het niet zo dat de heli ook vlak moet staan? ik kreeg de indruk dat mn 700 continu naar voren ging bij midstick.. heb het toen weer verwijderd. Heb toen ook wat ander afstelwerk gedaan dus weet niet meer zo goed welke van mn aanpassingen het opgelost heeft.. maar volgens jullie kant dus geen kwaad.
     
  19. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    Klopt, je mag hem zelfs volledig op zen zijde leggen, doet helemaal niets. ( heb ik is ergens gelezen in een artikel van beastX zelf dacht ik..)

    Heb een klein helitafeltje waar ik men heli op zet om dan aan te sluiten.
    Heb is 1 keer gehad dat de beastx maar niet wou initialiseren..

    Blijkbaar waaide het toen zo hard dat de heli niet stil genoeg bleef staan op het tafeltje. :)

    O ja heb wel gevlogen die dag hoor ;)
     
  20. Chloronium

    Chloronium

    Lid geworden:
    4 jan 2013
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Middelburg
    Ik heb een PB gestuurd! Sorry, ik moest vanavond naar school.

    Fijn om te horen dat het landing skid gaat passen!
     

Deel Deze Pagina