Realflight 8

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door volleyoghurt, 28 dec 2017.

  1. volleyoghurt

    volleyoghurt

    Lid geworden:
    13 okt 2010
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Krommenie
    Beste mensen,

    Ik ben opzoek naar een nieuwe simulator.

    Ik had vroeger realflight 3.5 (voor dat ik tijdelijk moest stoppen) en nu ben ik die interface kwijt geraakt.

    Real flight 8 is onlangs uitgekomen en ik vroeg me af of iemand hem al heeft en waar ik hem in nederland kan bestellen.

    Of is er een betere alternatief dan realflight?

    Groetjes!
     
  2. Peter Brand

    Peter Brand

    Lid geworden:
    10 feb 2018
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Je hebt helaas nog geen reactie gehad zie ik @volleyoghurt. Heb je realflight 8 inmiddels gekocht?

    Ik ben ook op zoek naar een simulator maar vraag me af of ik nou phoenix 5.5 of realflight 8 moet nemen :(
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    @Peter Brand
    Het is handig om je vragen een beetje centraal te houden, en niet door het gehele forum te verspreiden.
    als je overal iets vraagt, wordt de informatie erg versnipperd (onhandig voor mensen met dezelfde vraag)
    en de mensen die het weten, weten dus niet meer wat jij allemaal al gehoord hebt, werkt niet motiverend
    daarnaast, als ik iemand zie die overal alles vraagt, ga ik er van uit dat iemand vast al gereageerd zal hebben. ik ga niet alle topics langs..

    Tot zover even een tip voor het forumgebruik. niet uit functie van mod, gewoon als gebruiker.

    Als antwoordt op de vraag:
    Phoenix is goed.
    Realflight ook.

    Phoenix heeft wat makkelijker online diensten, zoals samen vliegen en zo.
    voor zover ik weet, hebben beide instructievideo's voor vliegen.

    ikzelf heb realflight (ik dacht 6.5), ik heb er absoluut geen klachten over.
    ik ken ook zat mensen met phoenix. ook geen klachten.

    Keuzes keuzes :D
     
  4. Peter Brand

    Peter Brand

    Lid geworden:
    10 feb 2018
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    @Student op veel forums gaan ze juist klagen als je al vragen wél in één topic stopt, in plaats van dat je ze verspreidt over de ter zake doende subtopics. Het is altijd afwachten wat de consensus daarin is. Bovendien als ik de zoekfunctie gebruik, zoals ik dat hier ook doe, vind ik het zelf erg prettig als de topictitel dan ook al meldt waar het over gaat.

    Ook reageer ik hier op een bestaande topic dat gaat over realflight 8 om te kijken of de persoon in kwestie er al ervaring mee had en daar misschien iets over kon zeggen. Lijkt mij persoonlijk niets mis mee.

    Ook daarin dus weer verschillende mensen verschillende smaken.

    Lastig om een keuze tussen phoenix en realflight te maken. Ze zijn beide goed zoals je aangeeft. Ik zal eens kijken of ik ergens kan zien hoe ze werken
     
  5. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Op dit forum is men daar wat minder strikt in.
    zo zie je ook nog wel eens topics van een starter, waarin die starter alle vragen stelt die door de jaren heen wil stellen.
    gewoon in 1 topic.
    omdat het vaak starter gerelateert is. en veel dingen aan elkaar hangen. dan wordt het zeer wenselijk om de info bij elkaar in 1 topic te hebben.

    Hier bepaalt de topicstarter waar het topic over gaat. of waar het niet over gaat.
    zo kunnen volgers in 1 topic zien wat er aan de hand is.

    en inderdaad, dat is een keuze van de forumleiding :D


    Qua sim: in de regel is realflight een tik duurder.
    Maar beide zijn gewoon goed.
    Desnoods iene miene mutte ;-)
    wel even opletten of je een versie hebt met, of zonder dummy zender.
    met dummy zender is de "nep" zender je licentie. zonder dat ding, gaat het programma niet aan.
    bij een versie zonder dummy zender, moet er een speciale kabel bij zitten, die deze taak op zich neemt.

    persoonlijk vind ik een dummy zender prettiger.. kun je nooit een bestaand vliegtuigmodel verzieken door in de sim wat te veranderen.
     
  6. Peter Brand

    Peter Brand

    Lid geworden:
    10 feb 2018
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Ik denk dat ik eerst kennis ga maken met beide sims. En daarna dan beter een keuze kan maken. Ik begreep ook dat de ene sim wat meer micromodellen, zoals de blades, heeft dan de andere en dat speelt voor mij natuurlijk ook wel een rol.
     
  7. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    klein tipje: je hebt veel meer aan de grote modellen in een sim.

    je beeld op zo'n heli is echt compleet anders.. scherm of echt.
    ik ben een klein model in de sim binnen 3 tellen kwijt bij het rondvliegen.. terwijl dit in het echt geen probleem is.
    Start met een schaalmodel. niet vanwege de looks, maar schaalmodellen zijn rustig in gedrag. niet zo springerig.
    pak daarna een "normale" heli, align 700 of zoiets. die zijn vaak nogal "enthousiast" in verhouding.
    kun je die leuk rondgooien in de sim.. dan lukt die kleine ook wel.

    kleine heli's zijn in de regel een beetje stuiterig. leukste is als je al een beetje kunt vliegen voor je er mee begint.
    vandaar deze route in de sim.

    Bij de weg, realflight heeft ook nog "swappages", een site waar enthousiastelingen hun zelfgemaakte toestellen ter beschikking stellen om in realflight te gebruiken.
    Daar kom je ook leuke dingen tegen.
     
  8. Peter Brand

    Peter Brand

    Lid geworden:
    10 feb 2018
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Dus ook al heb ik zelf concreet een microheli zeg je dat ik in de sim toch beter met een grotere heli kan beginnen?
     
  9. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Jup..
    en schaal..
    Veel rustiger.
     
  10. Peter Brand

    Peter Brand

    Lid geworden:
    10 feb 2018
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Ik zou juist verwachten dat ik met de micro ging simmen omdat ik immers deze ook onder controle moet leren krijgen.

    Heb je dan wellicht nog een suggestie? Ik ben niet bekend met wat de grote schaalmodellen zijn?
     
  11. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Dat zie je vanzelf.. er zitten er altijd een paar tussen.
    Openen.. dan zie je het op de grond staan.
    Zie je het niet staan= klein..

    Zeker turbine modellen zijn altijd groot.
    En iedere sim heeft er wel een paar.
     

Deel Deze Pagina