Realflight G4

Hoi,

Ik wil beginnen met rc vliegen, maar nu de winter eraan komt dacht ik dan kan ik mooi oefenen op een sim. En dan aankomende zomer eens kijken hoe ik verder ga (vliegtuig/clug enz...).

Nu is mijn oog gevallen op de realflight G4 sim met de interlink controller, ik ben hem hier tegengekomen:
Great Planes RealFlight G4 R/C Flight Simulator

Nu heb ik een aantal vragen:
- Wat vinden jullie van deze Sim? Zijn er betere?
- Wat vinden jullie van de set met interlink controller? (het gaat nog even duren voordat ik echt ga vliegen)
- Zijn er (web)shops in Nederland die deze combo aanbieden?
- Welke mode adviseren jullie? Ik lees dat mode 1 voornamelijk in de EU wordt gebruikt, maar hier zie ik dat http://static.rcgroups.com/forums/attachments/4/4/2/7/3/a1478879-147-stickmode.jpg
Mode 2 Gas links heeft, dit lijkt mij prettiger vliegen, wat gebruiken jullie en waarom?

Zelf gebruik ik realflight G3.5 en ben er wel tevreden over.
Echt vergelijken kan ik het niet omdat ik andere commerciele paketten nooit geprobeerd heb.

Over je mode keuze....een beetje afhankelijk van wat je zelf wilt of handig vindt.
Mode 2 wordt naar mijn idee het meest gebruikt alhoewel ik ook een flink aantal mensen ken die mode 1 vliegen.
Zelf vlieg ik mode 2 gewoon omdat toen de persoon die mij hielp gewend was aan mode 2 :)
Sommige zenders kun je ad-hock aanpassen van mode 1 naar mode 2 en omgekeerd dus kijk gewoon wat je zelf het prettigst vindt :)

Het is waarmee je voor de eerste keer geconfronteerd wordt volgens mij. Ik vlieg mode2, maar als ik nooit anders gedaan zou hebben zou mij ook mode1 aangeleerd kunnen worden. Ik zou eerst eens bij een club langs gaan en daar informeren. Als iedereen mode1 vliegt kunnen zij je altijd helpen met het invliegen van een kist bijvoorbeeld.

Wat je vraag over Realflight betreft.

Refles en Phoenix Flight heb ik nooit kunnen testen, maar ik vind Realflight wel een stuk realistischer ogen en functioneren dan Aerofly Pro / Deluxe.
Ikzelf vlieg zowel met G3.5 en G4. Enige echte merkbare verschil tussen G3.5 en G4 is dat je in G4 water omgeving hebt en dat je toestel ook echt reageert op water.

Voordat je een keuze maakt is het wel belangrijk genoeg informatie in te winnen (wat je hier dus ook doet met je vraag. heel goed). Het zijn namelijk geen goedkope paketten. Echter, als je hiermee de ervaring opdoet in de winter, zal het echte vliegen je in de lente / zomer zeker beter afgaan dan zonder sim.

Succes!

Gr
Spijker46

Hoi,

ik heb ook Realflight G3.5 (4 is de nieuwere versie) en de interlink controller. Daarnaast heb ik ook Aerofly Pro Deluxe.

Beide sims bevallen me even goed, hoewel ik voor indoor-vliegen Aerofly meer gebruik.

Wat betreft het kiezen van een mode, dat is dus afhankelijk van diegene die jou les gaat geven (bij de club). Het is natuurlijk erg lastig als je jezelf mode1 aan geleerd hebt en de club cliegt op mode2 ;)

Overzicht stickmode's:
stickmodeku3.jpg

Ik zou je adviseren eerst te informeren bij de dichtstbijzijnde club in welke mode zij vliegen. Dan maak je een "vliegende" start :)

Grtz,
Menno

Voor vliegtuigen komt tot op dit moment Aerofly steeds als de beste uit tests die door de Duitse modelbouwbladen georganiseerd zijn.
http://www.aerofly.de/
Ik ben er zelf ook erg tevreden over. Vind hem erg realistisch.
Wel heb je een behoorlijke computer en grafische kaart nodig.

Voordat je gaat oefenen op de sim is het raadzaam de vragen welke mode gebruikelijk is bij de club waar je straks gaat vliegen.

hallo

ik zit een beetje te kijken voor,n goed simulator.
aerofly??
of real filght G4???

ik wil ongeveer €200 euro uitgeven daaraan.
het moet wel helemaal compleet met usb zender dongel, etc.

grt wilbert

Back