Realflight of andere simulator

Hoihoi

Zoals jullie misschien gelezen hebbeding een ander topic ben ik aan het proberen heli te vliegen.
Vanmiddag in Nistelrooy geweest en thuis weer in de woonkamer steeds vijf cm over de grond bevlogen.
Het koste me weer onderdelen :p

Nu ben ik gaan zoeken op een simulator maar ik zag bv bij Conrad dat ze verschillende merken hadden,welke is de beste het liefst een combo voor vliegtuigen en heli's.

Waar kan ik ze het beste kopen en is er veel verschil tussen g4.5 g5 en g6 van realflight.

Heeft iemand anders nog een setje die ervaar wil dat zou ook nog kunnen natuurlijk.

Mvg Martijn

Ik heb Realflight G5, G5.5 en G6

Ik vind de sim heel realistisch, maar is wel het dubbele van bijvoorbeeld Phoenix die ook heel realistisch is voor heli's.
Realflight is ook vooral een heel goede sim voor vliegtuigen (als het niet de beste is)

Maw als je vliegtuigen en heli's wilt vliegen zou ik voor realflight gaan, als vliegtuigen je niet interesseert is phoenix ook een optie.

Het punt is dat ik nu ga beginnen met heli's maar misschien in de toekomst wel een vliegtuig erbij,ik weet het nog niet of dat er ooit komt vandaar de vraag heli's en vliegtuigen.

Maar is de realflight kwa heli's beter dan Phoenix of Phoenix beter.
Ook zie ik bij bv Conrad g6 mode 2/4 of 1/3 maar wat betekend dat.
Groetjes

Tjah.. Daar valt over te discussiëren..
Er zijn toppiloten die oefenen op phoenix maar er zijn er ook die op realflight oefenen.
Phoenix is populairder maar of het ook daadwerkelijk beter is..?

Punt is dat het allebei heel goede sims zijn.

Die mode 2/4 en 1/3 is de stickmode van de zender die bijgeleverd wordt. Ik weet niet met welke mode jij vliegt maar mode 2 is throttle en rudder links en aileron en elevator rechts (mode 4 juist omgekeerd)

Oké ik gebruik mode 2 gas links

Ik zal eens kijken of ik de Phoenix ergens gevonden kan krijgen en hoop op meerdere berichten hier.

Grt

Ps het nadeel van g6 vind ik dat er onderscheid word gemaakt met vliegtuigen en heli's verschillende zenders en het zal wel een reden hebben maar als ik op ten duur twee pakketten moet kopen voor vlieg en heli das ook weer zoiets.
Op de zender zit een draaiknop voor de gyro maar die hebben mijn zenders niet eens.

Ja sowieso dat je voor Phoenix of Realflight moet gaan. Clearview ook een optie, heb ik ook een tijdje mee gespeeld en voor de basis te leren volstaat het echt wel :)

Heb eigenlijk het meeste pret gehad met Clearview in het begin... Phoenix en Realflight zijn wel veel mooier en hebben betere physics maar Clearview kost dan ook maar rond de 20 euro als ik me goed herinner.

Die mode 2/4 en 1/3 is de stickmode van de zender die bijgeleverd wordt. Ik weet niet met welke mode jij vliegt maar mode 2 is throttle en rudder links en aileron en elevator rechts (mode 4 juist omgekeerd)

Nee... mode 3 is omgekeerde van mode 2. mode 1 is omgekeerd van mode 4, waarbij ik met omgekeerd bedoel dat de sticks allen aan de andere kant zitten, dwz, elevator en aileron op 1 stick rechts bij mode 2, zelfde functies ook op 1 stick bij mode 3.

Back