Rearwin speedster, meer van hetzelfde.

leuk model he,

heb hem ook gehad van kange.
heb hem wel opnieuw in de folie gezet.
574600_467465073306963_1047805913_n.jpg

16490_467465103306960_915807868_n.jpg

Ik probeer maar beloof niets, als de weergoden ons weer gunstig gezind zouden worden zal het niet makkelijk worden.

Hoewel het weer nog niet beter is verloopt de bouw niet zo snel als ik had gedacht maar vandaag heb ik toch weer wat vorderingen gemaakt.
De gefreesde triplex onderdelen,

De vleugelhelften zijn klaar om tegen elkaar gelijmd te worden,

en dan de vleugel bevestiging,

ook zitten de servo's al in de romp en zijn de stuurstangen al ingewerkt, zoals bij de Zlin verdwijnen zij onder de afwerking.

tot zo ver voor vandaag, morgen hopelijk meer,

Dirk

en het wordt nog mooier ;-)

vandaag heb ik de opname voor het landingsgestel in de romp gelijmd en de servo's zitten ook al in de vleugel.

en de staartvlakken snel uitgesneden uit depron,

als alles wordt in elkaar gezet lijkt het zonder twijfel al op een vliegmachine.

wordt vervolgd,

Dirk

Hier zijn we weer met wat foto's
De romp heb ik vooraan versterkt met twee satéstokjes, zo voorkom ik een boxerneus bij mijn Speedster als de landing al eens goed fout gaat.

terwijl de stokjes drogen heb ik dan met mijn favoriete gereedschap de vleugeltippen wat meer vorm gegeven,

en nu is het hier ook wachten omdat de roerhoorntjes pas vastgelijmd zijn, de servo's zitten ook al op hun plaats en de ligger is mooi weg geplamuurd. De scharnieren van de rolroeren zijn ook klaar, die heb ik met UHU-por gedaan maar daarvoor moet je aan de achterkant van de foto kijken. Enkel nog de stuurstangen op lengte maken en de vleugel is in principe klaar.

wordt wederom vervolgd,

Dirk

leuk model he,

heb hem ook gehad van kange.
heb hem wel opnieuw in de folie gezet.

Ja Raymon, ik heb er ook dolle pret aan beleefd het is één van die modellen die ik nooit maar dan ook nooit had mogen verkopen maar ja zoals ze bij ons zeggen "achteraf is ne mens altijd slimmer".
Waar ik nooit genoeg kon van krijgen waren touch and go's over de hele piste op één wiel en een vleugeltip om dan op het einde van de vlucht enkele honderden meters te klimmen en dan ofwel de motor uit te zetten voor een deadstick landing na nog wat rollen en loopings in zweefvlucht of om in extreme slipvlucht verticaal naar beneden te duiken en direct daarop te landen, en zoals altijd liefst op één wiel.
Bij mij stond er een ROTO 35cc op voorzien van een grote eigenbouw demper, in de romp, die gemaakt was van een blikken doos wat van de Speedster één van de stillere modellen maakte.

Dirk

ik heb er niet heel veel mee gevlogen was mijn reserve model naast de bigjim.
had er een zenoah 62 op staan maar vond hem vrij zwaar vliegen helaas daarom lied ik hem vaak staan. maar waarschijnlijk komt dat o.a. door de motor want die is niet heel ligt.
had een reso in de romp zitten en er zaten flaps op.
kwa looks was hij gewoon super!

Bij ons op de club vlogen er nog enkele, ook met een 50cc of meer, die waren op z'n minst 1 tot 2kilo zwaarder dan mijn Speedster. Mijne kwam op een dikke 9kg meen ik mij te herinneren, dat was wel een héél verschil in het vliegen. Het was nog eens een voorbeeld van hoe minder soms toch meer kan zijn. Ik heb er ook zwevers mee getrokken tot 12kg, 't was wel zwoegen en zweten maar ik kreeg ze toch boven.

Dirk

Door het goede weer zit een mens al eens minder achter de PC en bij mij is dat ook niet anders, maar ondertussen heeft de Speedster zijn luchtdoop achter de rug.
Het uiterlijk heeft nog wat werk nodig maar technisch gezien is hij klaar en dus moest hij de lucht in. Doordat ik er een beetje spoed had achtergezet zijn de foto's achterwege gebleven maar hier toch eentje net voor zijn ontmaagding ;-)

Vliegen doet hij als verwacht, veel kon er ook niet aan fout gaan, een Clark Y doet het altijd en verder heeft hij de proporties van een trainer.
Verdere info volgt nog.

Dirk

Daar twijfelden we niet aan dat hij zou vliegen! Hij komt dus zondag mee ;-)
(Gunther probeert nog z'n oude Arrow up te daten met een nieuwe motor en zelfs zijn oude Horten te voorzien van wat nieuwe technologie).

Back