Als ik de shocks van mijn Xray NT-1 voorzie van verse olie, gaat het afstellen van de rebound bij 1 van de shocks, niet geheel zonder problemen. Deze krijg ik niet gelijk met de overige 3.
Ik heb de aluminium shocks (2 o-ringen onderin) en mijn methode wijkt af van hoe Xray het beschrijft.
Ik vul de shocks helemaal tot aan de rand en stop deze dan in een "beker" om deze dan vervolgens vacuüm te trekken om de luchtbellen uit de olie te halen.
Hierna doe ik een spacer van 4mm om de shaft en druk deze helemaal naar boven.
Als ik het membraan op zijn plaats druk, drukt ik deze enigszins in elkaar om de olie die er te veel in zit, eruit te halen. Dit voorzichtig zodat er geen lucht onder het membraan komt.
Hierna draai ik de hele shock in elkaar en heb ik de rebound die ik wil hebben.
Ik heb bij de shock, de shaft, piston, membraan en dat schuimrubberen dingetje bovenop het membraan allemaal vervangen, maar bij deze gaat de rebound naar ruim 50%.
Ook op de manier die Xray voorschrijft, krijg ik het niet voor elkaar.
Heeft iemand een ander manier die ik eens kan proberen?
En wat zorg dat een shock rebound heeft? Dus wat druk de piston weer naar beneden?
alvst bedankt
Ik heb de aluminium shocks (2 o-ringen onderin) en mijn methode wijkt af van hoe Xray het beschrijft.
Ik vul de shocks helemaal tot aan de rand en stop deze dan in een "beker" om deze dan vervolgens vacuüm te trekken om de luchtbellen uit de olie te halen.
Hierna doe ik een spacer van 4mm om de shaft en druk deze helemaal naar boven.
Als ik het membraan op zijn plaats druk, drukt ik deze enigszins in elkaar om de olie die er te veel in zit, eruit te halen. Dit voorzichtig zodat er geen lucht onder het membraan komt.
Hierna draai ik de hele shock in elkaar en heb ik de rebound die ik wil hebben.
Ik heb bij de shock, de shaft, piston, membraan en dat schuimrubberen dingetje bovenop het membraan allemaal vervangen, maar bij deze gaat de rebound naar ruim 50%.
Ook op de manier die Xray voorschrijft, krijg ik het niet voor elkaar.
Heeft iemand een ander manier die ik eens kan proberen?
En wat zorg dat een shock rebound heeft? Dus wat druk de piston weer naar beneden?
alvst bedankt