receiver voor indoor

Ik ben op zoek naar een 4ch Orange ontvanger compatibel met Spektrum :confused:
Weet er iemand waar er op voorraad zijn ?

ik haal de stekkertjes van de 415 af. Dat kan vrij makkelijk door met een fijne soldeerbout de soldeereilandjes van pinnen aan de onderzijde op te warmen. Als je de dan 3 pinnen omhoog duwt met de punt van je soldeerbout kan je de stekker er nadien afhalen (lichtjes trekken met een fijn tangetje)

Zonder krimpkous en zonder stekkers en pinnen heb je een 4 kanaalsontvanger van 1,1 gr. Connectoren worden van de servo's afgknipt en de adertjes gesolsoldeerd op de eilandjes.

Zo had ik het nog niet bekeken . Misschien eens doen. Voor de prijs van de ontvanger moet ik het niet laten . :rolleyes:

De RX-37 is een topper voor F3P toestellen: 0.3 gr en tot max 10V (kan dus rechtstreeks op 8,4V, max. spanning 2S lipo). Ik heb er zelf 2 die ik vanaf dit winterseizoen ga gebruiken. Zijn wel wat prijziger dan de RX415.

Ik gebruik de 415 op niet wedstrijdtoestellen en de RX-37 op wedstrijdtoestellen.

Combineer de RX-37 met een YGE 7S ESC en je hebt een ontvanger en snelheidsregelaar voor 2S lipo met een totaalgewicht van 1 gr.

Mooi , zeer mooi . Helaas heb ik geen soldeervingers ( toch niet voor het fijne werk zoals dit :( )
Heb voorlopig deze van ebay geplukt : 4,4 Gr waarschijnlijk ongemeen zwaar voor jou Hans maar ik vlieg geen competitie . Er zijn ook Orange receivers op ebay maar aan het 4 dubbele van de HK prijs . :bad-words:

s-l140.jpg
Redcon R621E Spektrum DSM2/DSMX Compatible 6Ch Receiver 11ms/2048

Heb voorlopig deze van ebay geplukt : 4,4 Gr waarschijnlijk ongemeen zwaar voor jou Hans maar ik vlieg geen competitie .

Ik geef alleen maar aan wat de mogelijkheden zijn. Er staat uiteraard ook een (hoog) prijskaartje tegenover. Als je geen F3P competitie vliegt moet je ook niet het onderste uit de kan halen, 't gaat om het plezier wat we er aan beleven.

Ik vlieg nu bijv. op een indoor toestel met een Hitec HS55 servo's van 8 gr. Vliegt ook goed en wat meer massa heeft dan weer andere voordelen. Probeer maar 'ns een snap roll te vliegen met een 90cm span toestelletje van minder dan 100 gr.

Back