rechtuit rijden TT01E Chassis

• Topicstarter Topicstarter arnoe1980
  • Startdatum Startdatum
A

arnoe1980

Guest
Hallo,

Ik ben nieuw in de RC wereld en heb een TT01E chassis (golf gti cup car) van Tamiya aangeschaft. Hierbij heb ik een zender-beginnersset van Conrad gekocht (modelcraft) Nu heb ik alles in elkaar gebouwd en tot mijn spijt kan ik het niet voor elkaar krijgen om de auto in 1 rechte lijn vooruit te laten rijden. De servo had ik wel op de neutrale stand gezet en ingebouw. Wanneer ik rechtdoor probeer te rijden gaat de auto naarmate je iets harder gaat steeds meer afwijken naar links/rechts. Hierbij is het ook net alsof de servostand verplaatst is. Tevens bromt de servo redelijk vaak volgens mij... Kan iemand mij alsjeblieft helpen!!

Gr arno

P.S. ik rijd op 40Mhz (53)

Servo even 'uitlijnen' en eventueel met steering trim (als je dat hebt) bijwerken. Het gezoem van de servo betekend dat hij niet helemaal neutraal staat.

Is de weg wel perfect recht? Wanneer dit niet zo is loopt de wagen ook een beetje scheef natuurlijk.

Servo uitlijnen moet toch met de trimmer op de afstandsbediening? Dit heb ik meerdere malen gedaan en als ik hem daar een tikje geef dan loopt hij de andere kant weer op. Krijg hem dus nooit zuiver recht... De weg is wel recht...

Of het schroefje (of een verkeerd schroefje) is te diep in de servo gedraaid. Dan wil zo'n ding ook wel eens brommen.

Wat betreft het monteren/trimmen van je servo hier een citaat van Somerwil:

Voor het afstellen van de servo:

1) Zender aanzetten en stuurtrims in neutraal (subtrim, endpoint adjustment, exponentieel ed)
2) auto aanzetten
3) servo hoorn eraf
4) servo hoorn zo precies als mogelijk 90 graden op de servo zetten
5) subtrimmen tot de servo hoorn 90 graden op de servo staat
6) lengte van het stuurarmpje verlengen/ verkorten totdat de wielen recht staan
7) rechtdoor rijden en de normale stuurtrim gebruiken om het laatste kleine beetje eruit te halen