reclame voor de vrije vlucht.

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door Theo Coenen, 3 mei 2006.

  1. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

  2. kevin f1m

    kevin f1m

    Lid geworden:
    15 mrt 2004
    Berichten:
    479
    Locatie:
    Delft
    hey, leuk filmpje. Wanneer is dat uitgezonden?

    gr kevin
     
  3. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

  4. teuns

    teuns Guest

    goed filmpje!
    waarom draagt de eerste piloot gehoorbescherming?

    zoveel lawaai is dat toch ook wel niet!
     
  5. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    op het filmpje niet, maar in werkelijkheid is dat niet om aan te horen, dan zou men zelfs bij ons zeggen dat het niet mocht.
     
  6. kevin f1m

    kevin f1m

    Lid geworden:
    15 mrt 2004
    Berichten:
    479
    Locatie:
    Delft
    dat lawaai komt van de f1c modellen (power) met verbrandingsmotor. onderandere van wege dit lawaai is deze klasse in nederland niet toegestaan.

    gr kevin
     
  7. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Eigenlijk te gek voor woorden, dat een FAI klasse in Nederland verboden wordt. Er moet eigenlijk een verbod komen op het nemen van dit soort domme beslissingen.... :evil:
    Wat waren de jaren '60 en '70 dan toch een geweldige tijd.....
     
  8. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    De eerste en laatste keer dat ik die klasse live gezien heb was met de Eifelbokaal in Düren. En wat zat daar toen al een power en speed in dat model. Vertikaal starten en versnellen, daar hebben we nu toch wel veel meer vermogen voor nodig...................................
     
  9. Btje

    Btje

    Lid geworden:
    6 mei 2004
    Berichten:
    409
    Locatie:
    Weert
    In NL vliegen we voornamenlijk in stiltegebieden dat is een van de redenen meen ik.

    Tegenewoordig is de motorloop terug gebracht van 7 naar 5 seconden en nog steeds gaat het erg hard en hoog.

    Nieuwste ontwikkeling bij F1C is een klapvleugel erg mooi om te zien. De tippen worden onder de vleugel gevouwen en klapen uit als hij boven is. Andere ontwikkelning is een geflapte vleugel.
     
  10. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Mooi Filmpje!


    Dus als ik het goed begrijp is deze klasse niet toegestaan omdat een motortje 5 seconden herrie maakt? 8O :schrik: 8O
     
  11. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    bij het indoorvliegen zie je de ene na de andere geflapte vleugel :wink:
     
  12. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    helaas, herrie is herrie, voldoen aan de eis net als alle andere modelvliegers, en anders verbannen die zooi.
    ook al is het 5 seconden per vlucht, als er een aantal de hele dag staan vliegen heb je overlast.
     
  13. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Die 5 seconden mag niet, maar dat er de gehele dag van die motorcrossers om je oren vliegen op de heide dat mag wel. Of de diverse heide gebieden worden door de weeks gebruikt als oefenterrein van het leger met alle kabaal van dien en die vliegtuigjes in het weekend mag dan niet. Rare wereld leven wij toch.
     
  14. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Ja, dat wel. Als je dit leest dan is het toch echt Nederland op zijn kleinst.
    Theo: jij woont in Nederland op zijn smalst, betekend dat dan, dat jullie nog minder mogen?

    Bas
     
  15. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Of misschien meer, je bent hier zo de grens over. Vanuit mijn woonkamer kijk ik uit over een stukje België (richting Maaseik) en aan de andere kant heb je een kleine 2 kilometer verder de Duitse grens.

    Eigenlijk is het op het stukje Echt-Susteren tot Sittard-Geleen aardig volgebouwd en zijn er minder mogelijkheden voor diverse buitensporten/lawaaisporten. En toch zitten er 2 modelvliegclubs in de gemeente Sittard-Geleen. Namelijk de LVC Sittard en MVC Swentibold te Born. De laatste zelfs op een kleine 600 meter van mijn dorpje.
     

Deel Deze Pagina