Record trainer

Wie neemt er zaterdag een Suls Record Trainer mee naar Almere dan kan ik de maten overnemen. Heb bijna weer een webra'tje compleet (ik hoop zaterdag op de ontbrekende drijfstang) dus het wordt hoog tijd er een te bouwen.

VrGr, Bram

Wie neemt er zaterdag een Suls Record Trainer mee naar Almere dan kan ik de maten overnemen. Heb bijna weer een webra'tje compleet (ik hoop zaterdag op de ontbrekende drijfstang) dus het wordt hoog tijd er een te bouwen.

VrGr, Bram

Bram, ik heb nog een tekening ook! Zal wel meenemen.

Bedankt!

Gerben en Ton bedankt. De motor loopt met de nieuwe drijstang als een zonnetje na een 'special treatment' van de zuiger (Even een tik met een drevel aan de binnenkant van de zuigerkroon en roodgloeiend stoken en laten schrikken in een bakje water. De zuiger is nu net genoeg gegroeid om weer een prima passing te hebben). En die tekening.... eindeloos gemijmerd, net als 40 jaar geleden.

VrGr, Bram

ik heb nog een oude 1,5 cc am diesel. Hij loopt niet vanwege gebrek aan compressie. Ik wil dit ook gaan proberen. Moet die tik met die drevel hard zijn?

Tik

Aan Bram's beschrijving te beoordelen: niet te hard en niet te zacht, maar precies goed.

Zo is het. Te hard en je loopt het risico dat de zuiger breekt (waarschijnlijk is'ie van gietijzer). Te zacht en er gebeurt niets. Ik gebruik een niet te zware hamer, een drevel met botte punt en een stevig stuk staal als ondergrond.

VrGr, Bram

Back