Recyclage plug

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door ISOLA2, 9 apr 2010.

  1. wiggie

    wiggie

    Lid geworden:
    21 jul 2003
    Berichten:
    2.116
    Locatie:
    Hillegom
    Tip:
    De verf zo dun als melk maken en absoluut geen klontjes oid erin laten zitten, waarom dat heb je zelf al ervaren.
    Het is makkelijker spuiten met verf op basis van oplosmiddelen dan op waterbasis omdat de oplosmiddelen makkelijker verdampen en je sneller achter elkaar kunt werken aan de volgende laag. Verf op waterbasis geeft sneller druipers en zakkers.
    Spuit in meerdere dunne lagen.
    Als je je spuitpistool kan instellen qua lucht en verfhoeveelheid is het beter om relatief weinig lucht en veel verf te gebruiken dan andersom om een sinaasappeleffect te voorkomen in je verflaag . De verfdruppels uit het pistool moeten samen kunnen vloeien tot een strakke laag. Als je te veel lucht en te weinig verf gebruikt krijg je hele kleine verfdruppeltjes die al bijna opgedroogd zijn als ze het te spuiten onderwerp bereiken. Het effect is dan bijna schuurpapier.
     
  2. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Gisteren romp gespoten, is al beter maar nog niet optimaal geen lopers maar wel zeer kleine puntjes stof of mischien stuifmeel van de bomen? ga bij volgende test aan een zijde een zeil hangen om de luchtstroom te beperken, onder een carport spuiten is ! oefening baart kunst.

    Ga je raad opvolgen Wiggie

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  3. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Bij het verplaatsen van de natte romp na het schuren met korrel 800 slipt de romp uit mijn handen :eek:nweer:
    resultaat dek en naad tussen dek en romp gebarsten.
    Beschadiging viel nog mee na het schuren was dit het resultaat
    [​IMG]
    Met plakband alles op zijn plaats gezet en aan de binnenzijde met epoxy dicht gegoten.
    Met een spiegetje en een spuitje de epoxy aangebracht
    [​IMG]
     
  4. wiggie

    wiggie

    Lid geworden:
    21 jul 2003
    Berichten:
    2.116
    Locatie:
    Hillegom
    Ai!

    Dat zijn geen leuke dingen zo.

    Maar de oplossing zou afdoende moeten zijn denk ik.
     
  5. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Sterk? dek was toch gelost over een lengte van 50 cm, was volgens mij een zwakke plek, dek was niet gelijmt over de volledige opp van de dekweger heb dit gelijk ook aan de andere zijde verbetert.
    Bij het opspannen van het dek tijdens het lijmen is dit wat bol komen staan en daardoor alleen op de uiterste rand gelijmd, en zo was er een ruimte ontstaan tussen dek en dekweger.
    Kon daar mijn vinger nagel insteken, het is deze spleet die ik nu heb laten vollopen met epoxy, 27 gr aan iedere zijde, romp weegt nu 54 gr meer :D
     
  6. wiggie

    wiggie

    Lid geworden:
    21 jul 2003
    Berichten:
    2.116
    Locatie:
    Hillegom
    Dan is het misschien maar helemaal beter dat het nu is gebeurt en niet op het water.
    Dat had daar toch heel anders uit kunnen pakken .
     
  7. Wopanga

    Wopanga

    Lid geworden:
    23 mei 2013
    Berichten:
    33
    Locatie:
    west vl Brugge
    Mooie boot René veel werk aan geweest zie ik ;)

    Grt Noël
     

Deel Deze Pagina