Recycle vliegtuigje?

Hoi allemaal,

Ik heb mijn micro heli gesloopt met n lelijke landing, en nu heb ik mischien genoeg spul over voor een goedkope "flatfoam flyer". Iets in de trand van zelf uit n plaat depron snijden, of iets in de vorm van iets shockflyer achtigs. Ik heb zelf al wat rond gekeken, maar ik kom alleen dingen tegen die stock 8cells vragen. (Foamy Factory heeft er veel, maar ook allemaal 8cell required.) Ik wil eigenlijk graag een vliegtuigje dat klein en traag genoeg is, om n beetje in en om mijn achtertuin te zweven. 8)

Ik heb nu:
4 micro servos (2xmerkloos, 2xHS-55)
3 micro ontvangers (2xmerkloos, 1x Hitec pico4/5)
2 micro ESC's (1x merkloze 280size zonder cutoff, 1x merkloze 380size met cutoff.)
Een paar 7cell 700mAh NiMH accus in hexagon formatie.

Natuurlijk moet ik nog wat dingen kopen, zoals n motor en eventueel gear setje enzo (iets van GWS zal wel voldoen), maar valt hier nog iets leuks van te knutselen? :lol: Alle ideetjes zijn welkom.

Groetjes,
Sven

Hey Sven,
Als ik jou was zou ik eens goed het slowflyer forum bekijken... Hier staan meer dan 1 modellen en ideen voor vliegtuigen.
Een leuke Nutta, Shockflyer of Holiday, allemaal prima toestellen.
Al ben je voor een shockflyer eerder genoodzaakt een lipo accu aan te schaffen.

Tevens nog een leuke tip: De Robbe Bucker :) jaren met plezier mee gevlogen.

Groeten Vip-er

Bedankt voor je info, Vip-er

Nutta: 8O , Grappig toestel, doet me denken aan n slowstick. :lol: Niet helemaal mijn smaak, maar ik houd em er nog even in.
Shockflyer: inderdaad dat met die accu, lipo is mij n beetje teduur voorlopig, maar verder zijn ze mooi.
Holiday: Geinig toestel, maar ik denk dattie n beetje tevlug is voor in de tuin.
Robbe bucker: Erg leuk toestel, ik vind bipes zoiso cool, helaas niet zo geschikt voor in de tuin denk ik.

Ik zoek iets wat je uit de hand kan launchen, en dat voor n habbekrats en in 5 minuten weer te repareren valt. Kortom, het liefst iets wat je uit n plaat depron kan bouwen. www.foamyfactory.com heeft leuke modellen, maar de accu is denk ik et probleem. Ik bouw ook liever iets met brushless en lipo, maar ik moet t even doen met wat ik heb + wat kleingeld voor onderdelen, helaas. :)

Valt zon ultimate van foamyfactory niet te downscalen voor 7cell mischien? Ik heb niet zoveel verstand van scratch bouwen, maar ik denk dat een biplane et meeste kans maakt met de onderdelen die ik heb, omdat die vliegtuigen lekker traag zijn en veel draagvlak hebben. De vorm van de accupacks maakt et denk ik ook n beetje lastig om n goed model te vinden, maar ik vind het te zonde om al die accus in de hoek te moeten gooien.

Lekkere ijsjes of een pistool. Cool. ;)
Nee serieus, ik zal eens kijken.

EDIT 1:
Allemachtig, ik denk niet dat je deze bedoelt. Even verder neuzen.

EDIT 2:
Sorry, ik kan hem niet vinden. IJsjes, pistolen, en zelfs vliegtuig motoren, maar geen model vliegtuig. Ik heb zowel op google als hier op t forum eens gekeken.

Zoek eens rond op het forum....er staan echt genoeg zelfbouw kisten. en als je echt alleen in de tuin wil vliegen:
A: grote tuin.
B: goed leren vliegen, daarna shockflyer kopen.
C: Niet gaan vliegen ;)
D: toch even verder zoeken op het forum.

Een plaat depron van een euro of 2, beetje tekenen en snijden, plakken en je hebt vast wel iets leuks..

groeten Vip-er

Hoi Vip-er,
A. valt wel mee, maar er is genoeg lucht boven de tuin. ;)
B. Met n shockflyer kan ik weer 100+ euro gaan trekken, en ik heb even geen zin in veel geld lammeren.
C. ehm... tsja. :lol:
D. Daar ben ik al de hele middag zoet mee. :)

En iets uit depron snijden was ik toch al vanplan, alleen wat kan ik maken dat met mijn spul samen werkt, en welke aandrijving moet erop. Zoals ik zei heb ik weinig verstand van scratch bouwen. Ik heb nog een bouwprint nodig om iets te maken. :)

Wel leuk draadje,

Ik krijg van de kerstman een Carboon heli en zondoende hoef ik dan ook niet te wanhopen als de heli zelf "pêre total" is gevlogen. Ik weet vanaf nu wel raad met de overtollige electronica.

En moest Satoer meekijken :

Zou je die wisselstukken toch niet sparen? :wink:

Stevo

Hihi, geinige kist, gewoon n beetje depron en n boilerpijp cover. :P

Het is precies waar ik om gevraagt heb, maar ik ben bang dat mijn hexagon AAA accuoacks daar niet in zullen passen?

Is de 3DX of de ultimate van www.foamyfactory.com geen idee? Mischien werkt zon model goed, als je iets veranderd aan de motor of gear of propellor ofzo? Daar heb ik helaas niet zoveel verstand van. :cry:

Hey Sven,
Een ultimate?? das toch in dezelfde klasse als een shockflyer?? haha
ps..die packs van je passen wel in die double magnum. gewoon pas maken, of zoals ik altijd doe.. met een elsatiekje onder het toestel hangen..

ps.bij foamy factory hebben ze ook wel plan's online staan :) zoals een mini 3dx.. altijd leuk.

groeten Vip-er

De mini 3DX kost geld geloof ik?

En ik heb weer iets gevonden.
http://www.geocities.com/srfikes2001/BPSbluefoam.html
Een doodsimpele disk. Vliegt op lipo, maar wel 2 cell en das maar 7.4v, en mijn packs zijn 8.4v, dus mischien geeft die extra volt net genoeg om et gewicht te trekken.

Et probleem is dat mijn accus hexagon zijn. Weet iemand of ik die zomaar los kan dremelen (ze zijn vast gelast, dus de brugjes moet ik los cutten), en herformeren, door er nieuwe brugjes op te solderen? Mischien zelf een extra cell eraan zetten? Ik heb toch packs zat (maar ik weet eigenlijk niet of je die zomaar door elkaar kunt mixen). Ik heb maar n magere 30watt punt soldeerbout, zou t daar eigenlijk wel mee lukken?

Freakazoid zei:
Weet iemand of ik die zomaar los kan dremelen (ze zijn vast gelast, dus de brugjes moet ik los cutten), en herformeren,
waarom niet?
door er nieuwe brugjes op te solderen?
waarom vervangen?
Mischien zelf een extra cell eraan zetten? Ik heb toch packs zat (maar ik weet eigenlijk niet of je die zomaar door elkaar kunt mixen).
Niet doen!
Ik heb maar n magere 30watt punt soldeerbout, zou t daar eigenlijk wel mee lukken?
Nope, je moet te lang stoken om de boel warm genoeg te krijgen, de cel is intussen ook zo warm en gaat kapot.

Ik heb ze inderdaad los gefrot, ze zijn eigenlijk doodsimpel los te trekken met een tangetje. En ik de brugjes die niet goed zaten, vervangen door kleine strips rood koper. Ik heb afgezien van de extra cell, want dat heeft geloof ik temaken met gematchte weerstand? En ik spreek niet graag de woorden van een moderater tegen, maar et solderen lukte prima. :P De cells waren amper lauw. In ieder geval niet warmer dan dat ze zijn na een potje vliegen.

Nouja, plaatjes zeggen meer dan woorden, dusse:
Accu2.jpg

Links is de remake. Lijkt wel een lipo packje nu. ;)

Ik heb besloten dat ik voor de vliegende disk ga (GWS heeft zoiets, genaamd "pizza"), iemand die precies weet hoegroot de schijf en de motor enzo moet zijn voor welk gewicht, heeft aangeboden me ermee te helpen, dus dat zit gebeiteld. Pics volgen nog.

Grtz,
Sven

Zoek eens op Drenalyn, dat is ook een schijf en de tekening staat op internet.

Ja! Dat is de naam die ik zocht. :P

Ik had em al es eerder gezien, maar kon em nergens meer vinden. Och, ik kan ze allebij eens proberen. ;) Ze gebruiken allebij t zelfde spul, en ze kosten denk ik geen ruk. Als de disk sneuveld, ga ik voor de drenalyn.

Weet iemand n goeie voor depron? Ik had eens n site, iets met zeplin, een belgische site. Maar mijn favorites zijn gesneuveld, en dus ook et adres van die site. :cry:

Bedankt Theo!

Grtz,
Sven

Yup! Bedankt Mark.

"Depron sheet 5 mm (100x70 cm) 3.70"

De prijs is n beetje dubbelop denk ik, maar ach, wat is nou 3,70 euro voor n vliegtuigje. ;)

Back