Red LED 'neon'

• Topicstarter Topicstarter Rmeijer
  • Startdatum Startdatum
R

Rmeijer

Guest
Hallo ik heb een Tamiya Madfighter en omdat ik me een beetje verveelde had ik rode neon verlichting voor mijn Madfighter gemaakt, het was een simpel klusje en binnen een uurtje gedaan. Mocht je willen weten hoe ik het gemaakt heb vraag het.
full
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er uit als een plastic buisje waar hij aan bijde kanten een low power led in heeft geschoven, of misschien gebruikt hij een lager dan ideaal voltage...

Nou wil ik niet showen ofzo maar zo kan het ook:
DSC01011.jpg

DSC01012.jpg

en de bedrading:
DSC01013.jpg

Ik had de mijne gewoon allemaal naast elkaar parallel staan, allemaal een losse resistor, direct op de batterij... Het nadeel van die light show was wel dat het 2.2 Ah per uur koste;)

yep, Ze zijn 12v maar doen het prima op 9.6, heb aan de ontvangeraccu van 6v nog een klein pakketje van 3 cellen gehangen om tot dit te komen, geef ik ze de volle 12v branden ze nog iets feller.

Zijn fel genoeg denk ik:
[URL="
[/URL]
[URL="
[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry voor de late reactie, maar ik heb het heel simpel gedaan.
Benodigheden voor twee 'neonstaven'
Rietjes (jaa die drinkrietjes);
Vier LED's (ik heb goedkoopste van conrad gehaald het is beter om sterkere LED'jes te kopen)
Schakeldraad;
Batterijhouder (voor 2 AA's)
Batterijhouderclip
And that's all
Oja als je wilt maak ik wel foto's van het proces wordt een stuk duidelijker :)

ipv rietjes moet je lijmstaven gebruiken voor een lijmpistool ;) heb ik ergens op rcdrift.nl gelezen. dan is de verdeling van het licht nog realistischer.

RC red light district hierzo..

Oke bedankt voor de tip!
Enee het heet niet voor niets pimpen toch.. lol

Ziet er leuk uit allemaal. Ik wacht op m'n lichtsetje van ebay, en dan kan ik ook aan de gang...

Back