Hallo lezers
Bij het gedeeld Electronica heb ik de vraag neergelegd over wat voor accus ik zou moeten bestellen etc. Hieruit blijkt dat ik te zware motoren in de Alida heb staan.
Er werdt voor gesteld om andere/lichtere motoren er in te zetten namelijk met 1500-1700 kv, dit in combinatie met mijn regelaars die ik al heb kunnen 3s lipo accu's gebruikt worden.
Er zijn hier meerdere
bouwverslagen geweest van de Valentijn klasse inclusief 2x 28mm
Kehrer Modellbau jet-aandrijvingen.
Via de website van KMB kun je ook
motorflenzen kopen, waar de meeste brushless motoren direct oppassen.
Zodoende kun je ze gewoon zoals bedoelt aan de jet monteren. Deze inmiddels behoorlijk oude (maar nog prima functionerende) jet aandrijving was ooit ontwikkeld voor de speed 700 klasse borstelmotoren. Vandaar dat de steek van de bevestigingsbouten niet meer klopt met de brushless motoren.
Bij o.a. HobbyKing zijn er buitenlopers te koop die erg goed werken met deze drive. Maximaal toerental mag niet boven de 20.000rpm zijn, anders gaat het stroomverbruik enorm omhoog zonder toename van snelheid. o.a. de
Panther Watercar van Lex Verkuijl hier op het forum. op 3S 20.000rpm onbelast is dus ongeveer 1800kV.
KMB levert niets wat op Hamilton lijkt helaas, welke zover ik mij kan herinneren op de Valentijn klasse zitten (edit, zag je mooie foto zojuist van de achterkant, idd. Hamilton uit NZ)
Die is er zover ik weet ook nooit geweest. Alleen de Graupner mini-jet (19mm) heeft die buckets, echter passen niet op jou model.
Evt. kan ik je wel helpen met de buckets.Maar dat betekent een herontwerp ook van de reducer en stuur nozzle.
Alleen mijn 3D printer is onderweg nog (lange wachttijden door de toename van interesse door de pandemie)
Helaas heb ik geen 3D model van de reducer en steering nozzle van de KMB 28mm jet. Die zal ik eerst in 3D moeten hebben om er een werkende bucket naar het model van Hamilton (212?) te modeleren.
Die moest ik toch ooit eens gaan tekenen, dus wellicht gelijk nu doen.
Zelf ben ik bezig met eigen ontwerp
3D geprinte jet-drives, waar er al een aantal van rondvaren in de impellermaat 35 en 45mm.
Binnenkort meer daarover.