Reddingsaktiedraadje OP 12 meter blijven hangen...

De echte motorvliegers willen het vaak niet geloven maar er is onder de 50 meter echt wel thermiek. En lager zelfs ook. Dat bewijs is vanmiddag wederom geleverd. En dat je zelfs op een hoogte van 12/13 meter erg lang kan blijven hangen ook. Kijk maar eens naar de registratie van mijn hoogtemetertje. Op lage hoogte een bel pakken, die op 50 meter weer verliezen, daarna zakken als een baksteen en dan toch nog heel lang op 12 meter blijven hangen.
Het kan dus echt!!
normal_Zlog2.jpg

normal_boom2.jpg

normal_boom1.jpg

....

Helaas had ik niets te vliegen, maar denk dat ik ernaast zou hebben gehangen, als ik wel iets had gehad.

Takjes lijken wel erg dun op die hoogte.......

Haha.. ;) Ja, knappe prestatie om zo rond 12-13 meter te blijven hangen. :P

Geen schade aan je model overigens?

Model had geen schade. Na wat wegbreken van een paar takjes had ik net genoeg ruimte om hem weg te gooien. Zoon Martijn heeft hem keurig geland.

Als je een medaile zou krijgen voor iedere keer dat je je eigen model uit een boom hebt geschud, dan waren we allemaal wel kampioen denk ik. :lol:

Zou best kunnen. :wink:
Theo moet gewoon niet zo wild vliegen voor je het weet zit je in een boom. :?

Groeten

Frans

Ik heb het draadje een beetje een andere naam gegeven omdat ik vermoed dat er nog veel meer klimwerk gaat komen. Ook verhalen van jou klim/zwem/reddingswerk kan hier geplaatst worden.

Zoals ik al eerder melde zat zoonlief met zijn OFA erg hoog in een den. Gelukkig is Aaalie een half Aaapie :lol:
Zonder gekheid. Hij heeft ons weer versteld doen staan. Zondagavond half 9 ter plekke. Het was echt zo'n beetje de hoogste boom die er te vinden was. Voor de lol de hoogtemeter in de broekzak om te zien wat de daadwerkelijke hoogte was. Ook een vliegerlijntje mee om de hengel op te takelen. De Ofa lag namelijk op de tak van een andere boom echter was deze niet geschikt om in te klimmen.
Met respect voor zijn moed en klimwerk en met open mond hebben we Aldert zijn verrichtingen gevolgd. OP een hoogte van 17 meter werd de hengel naar boven getakeld. De 6 meter hengel was net voldoende om bij de kist te komen. Na wat tikwerk viel deze een paar takken naar beneden. Uiteindelijk ook daar na wat met de hengel slaan lukte het om het model mooi zwevend aan de grond te krijgen. Schadevrij!! Het was echt al donker toen Aldert weer beneden was. En dat allemaal voor de kist van een ander.
Aldert, nogmaals ontzettend bedankt. :worship:
Je hebt wederom laten zien dat je de medaille meer dan verdiend hebt.

De Ofa heeft vanmiddag alweer in een bel gehangen en Martijn heeft beloofd het nooit weer te doen :wink:

normal_Aldert1.jpg

Aldert15%7E0.jpg

normal_Aldert2.jpg

WOW, ik had een keertje moeite met 3 meter zonder takken! LOL. Had hij pinnen aan zijn schoenen ofzo?

Hengels beginnen ineens wel nuttig te worden... Staartdelen, reddingswerktuigen....

Ik heb nog een telescoop stok die normaal is om op de 3e verdieping de ramen te zemen. :P Dus als de nood n keer hoog is (haha), haal ik dat ding wel even van zolder.

Maar alsie ver aan de buitenkant van de boom hangt, kom je al n heel eind met een steeksleutel aan een flink stuk pakketpost touw. :P Om de tak heen slingeren, en effe flink hossen. Wel even oppassen dat je die steeksleutel niet DOOR je model heen slingerd natuurlijk, en iemand die em op durft te vangen helpt ook.

Ikzelf ben nog maar 2x in een boom gevlogen. De eerste keer hing mijn microbee op 2 meter hoog recht voor mijn neus, maar zag ik dat ding niet hangen omdattie met zn gele kleur niet opviel tussen de herfst achtige achtergrond. Dus daar ben ik 4 uur naar aant zoeken geweest. :mad:

De 2e keer was maar een simpele B4 Vulcan die ik met een toevallige lange tak uit de boom heb gefrummeld. (Is zelfs een filmpje van, et erin vliegen en et eruit halen)

Ik heb geluk gehad dat we Aldert kennen anders hadden we hem er nooit uitgekregen op die hoogte. :worship: to Aaalie!

Handig die bomen in de buurt :|

Vind alleen dat Aaalie het wel erg moeilijk doet, ik dacht dat daar andere apparatuur voor beschikbaar was ;)
normal_IM000866.JPG

Groeten Vincent

Martijn Schoorl zei:
Ik heb geluk gehad dat we Aldert kennen anders hadden we hem er nooit uitgekregen op die hoogte. :worship: to Aaalie!

Gaat Aaalie ook naar Harsewinkel, moet ik zijn 06 nummer ook maar eens vragen, je weet nooit wanneer het van pas komt ;)

Yep Aaalie gaat naar Harsewinkel en is deelnemer 11 juni. Hij haalt in Arnhem alleen je kist uit een boom als je hem voor laat gaan in het klassement.

zo, nu weer :ontopic:

Aaalie DLG??

Ik dacht dat hij alleen normale koffiemolens deed??

Zelf ben ik er niet bij.. en helaas Harsewinkel gaat dit jaar ook aan mij voorbij. Treinretour kost me 115 euro ... :(

Groeten Vincent

dan kan ik me voor stellen dat je niet komt :| 115 euro is niet niks.

Back