Reddingsboot nh1816 knrm

De pluggen van de boot zijn klaar en staan in de wax.
Op het ogenblik is het dekhuis aan de beurt.
dat gaat niet van een leien dakje, daar het achteraanzicht niet aanwezig is en het algemeen plan wat voor handen is niet klopt.
Dus het origineel opmeten en zelf de tekening produceren, om er een plu van te maken.

P1030194.JPG
P1030199.JPG

Clip.bmp

Ziet er weer professioneel uit Jan. Ben je op de werf geweest om het dekhuis op te meten? Mooi werk man. Zie het eerdaags wel bij je.

De eerste polyester mallen staan te drogen.
Volgende week het dekhuis af plamuren en gereed maken om er een mal van te maken.
P1030343.JPG

P1030341.JPG

P1030342.JPG

P1030344.JPG

Goed bezig hoor! Mooi hoe je die mallen gemaakt hebt en het resultaat is strak. Ik blijf je draadje volgen :)

Inderdaad een mooie strakke mal, die gaat straks net zo door het water snijden als de 1:1, dat kan gewoon niet anders.

Ziet er gelijk weer heel anders uit Jan. Goed bezig. Ben benieuwd naar de uiteindelijke producten.

De romp en dek zijn gemaakt van epoxy.
Deze is verstevigd met 1 laag vlies; 3 lagen keper 160gr/m en een dunne carbonlaag voor de stijfheid.
Het dek is allen verstevigd met 4 lagen keper 160gr/m en een dunne carbonlaag voor de stijfheid.
Nu een paar dagen wachten om alles te lossen.
P1030414.JPG
P1030416.JPG

P1030415.JPG
P1030419.JPG

Spannend! ;)

Werkelijk prachtig allemaal! Ik ben heel benieuwd.
Op de TU Delft de modellen gezien van deze voor de sleeptank testen naast de Valentijn. Erg mooi!

Even een domme vraag misschien maar op foto 1 en 2 zie je nog groen van de mal op de vierkante instulping (zal ik het maar even noemen) klopt dat wel? Blijft daar dan geen gat zitten?

Dat groene vlak moet eruit worden gezaagd, want daarop komt het dek te liggen.
Tevens een deel van de achterkant, dat zit er nu voor versteviging

Nu is de mal van het dekhuis aan de beurt.
Eerst een tijdelijke rand gelijmd met klei op het dekhuis om een gedeelde mal te maken.
De helft is klaar, morgen de andere kant en de achterkant.
P1030422.JPG
P1030421.JPG

P1030423.JPG
P1030424.JPG

Back