Reddingsboot nh1816 knrm

Hoi Jan,

Ziet er allemaal erg netjes uit maar dat is volgens mij altijd bij jouw werk! Mag ik vragen waarom je met een mal werkt? is het de bedoeling er meer modellen van te maken dan 1?

gr Kees
 
De mal van het dekhuis is klaar.
komende week wordt het dekhuis gepolyesterd.
Ook de romp en dek is uit de mal, en weegt in het totaal 1300 gram, redelijk licht gewicht voor een groot model.
De dikte van het geheel is toch 1.4mm geworden, dus stevig genoeg voor het geweld wat er in komt te staan.
De eerste was van epoxy en de tweede is nu van polyester.
Kan ik even kijken wat voor mij het prettigste werkt.
Ook nog even de plug van het dekhuis op de romp gezet, voor een impressie.
P1030445.JPG
P1030436.JPG


P1030506.JPG
P1030505.JPG


P1030504.JPG
P1030516.JPG


P1030517.JPG
P1030514.JPG
 
Weer een paar dagen verder.
Het dekhuis is mooi uit de mal gekomen en heb nu een houten rand in gelijmd, waar de magneten in komen om hem vast te houden op het schip
Ook begonnen met het pas maken van het dek in de romp.
Het dekhuis is nu compleet maar 350 gram

P1030520.JPG
P1030524.JPG

P1030527.JPG
P1030532.JPG

P1030535.JPG
P1030523.JPG

P1030529.JPG
P1030519.JPG

P1030536.JPG
P1030537.JPG
 
Zo, dat is opschieten Jan. Goed gelukt allemaal. Wat beviel beter, de Epoxy of het Polyester? Kom eerdaags wel weer even buurten.
 
Beide rompen zijn gelukt, echter is het voor mij makkelijker om met de polyester te werken.
Ze zijn even zwaar dus dat maakt niet uit.
Het geheel weegt nu 1900 gram.
Hij mag tussen de 4 en 5 kg gaan wegen.
 
Laatst bewerkt:
De jets zijn pas gemaakt in de romp.
Ze steken 15 mm door de romp heen om daaromheen een extra ring te maken waar de keerkleppen aan worden gemonteerd.
Dit om te manoeuvreren en achteruit te varen.
Nu eerst even een test waarmee ik de jets vastlijm in de romp.

P1030552.JPG
P1030550.JPG

P1030551.JPG
P1030553.JPG

P1030554.JPG
 
Je model ziet er prachtig uit. Hoe heb je het drijfvermogen uitgerekend? De NH1816 heeft een waterverplaatsing van ongeveer 35 ton. Mijn schaalmodel 1:50 ligt met motoren en accu met 420 gram goed aan zijn 'merk'. Probeer aan te sturen op 4,4 kilo en je zit veilig bij 1:20.Je noemt 5 kilo, dat zou nog wel kunnen voor het mooie. Of heb je andere gegevens gevonden? Groet, Steven Hoogslag
 
het gewicht is makkelijk uit te rekenen, waterverplaatsing gedeeld door de schaal tot de macht 3
of te wel: 35ton /20/20/20
Met dit gewicht liggen de jets net onder de waterlijn.
ik heb hem in het water gehad met alles gewicht er in.
bij 5 kg ligt het aan de max. waterlijn.
Steven, als ik het begrijp heb jij er een schaal 1:50?
stuur eens een paar foto's, erg interessant.
 
Op dit moment zijn er twee exemplaren van mijn bouwpakket in afbouwstaat en tussendoor verbeter ik steeds de tekeningen van het snijpakket. Mijn eigen proefmodel model heeft onlangs in Ahoy voor het eerst gevaren.
IMGA0561 (Kopie).jpg

Hier zijn vast 2 foto's van die eerste proefvaart....
NH1816-2015-10.jpg
 
weer een weekje verder.
De jets zijn geplaatst en de motoren op zitten op de aluminium flens, samen met de verlengde vetleidingen.
Namelijk, alles moet straks bereikbaar zijn via de opening onder de brug
Ook is de servoplaat waar 7 servo's op komen gemaakt van printplaat, nu nog even wachten op de laatste onderdelen uit HK.
Deze is uitneembaar , voor als de motoren moeten worden verwijderd.
Ondertussen is er begonnen met de zwaardkasten om de vinnen straks te laten zakken.
P1030555.JPG
P1030557.JPG

P1030591.JPG
P1030596.JPG

P1030609.JPG
P1030600.JPG
 
Back
Top