Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Voor mij komt dan een toestel voor het eerst 'tot leven'.....als ik de eerste keer de roertjes kan laten flapperen met de zender wordt het ineens een (rc) vliegtuig I.p.v. een verzameling onderdelen....een heerlijk moment in het hele bouwstadium!
Wel een bummer. Ik heb de vleugel gemonteerd, en de 4mm stalen pen is echt te slap voor deze spanweidte en zwaardere vleugel. Ik heb twee keuzes. Of de vleugel aan elkaar fixeren met een glasmatje....of een nieuwe pen inbouwen...6mm oid...maar dat is ook wel weer major sloopwerk in de vleugel. Nog maar s nachtje over slapen.
Leuk en werkt als een zonnetje, wel effe goed checken of alles de goede kant op gaat.
En veel plezier met de maiden ga je veel vliegplezier van hebben van je RedEagle.
Was vandaag net te laat, was een maiden op ons van een nieuwe RedEagle maar hooglaag stond verkeerd om.
Dus met een handstart een klein beetje up en plop daar stond de RedEagle rechtop in het grasveld, had dat wel willen zien.
Uit de grond getrokken reverse en hop daar ging de RedEagle er als een zonnetje vandoor op zoek naar thermiek, die er helaas niet was.
Wat weegt de RedEagle nu dan, maak anders eerst even een test vlucht je kunt altijd nog aanpassen.
Lijkt me sterk dat de pen al direct krom gaat, de vleugelbelasting is zo laag dat een test vlucht zeker moet kunnen.
Gister vleugeldelen aan elkaar geglasd, 38 grams vega glas met ingeweven disser. superstijve verbinding ineens, folie erover, en je ziet er niets meer van. Netto blijft er in de vleugel nu maar 2 of 3 graden v stelling over en dat is best wel "plat" so to speak.
Morgen de schroefjes en pennen in de vleugel om vast te zetten, en dan is ie echt klaar vooor maiden!!
Heb ik dat hier niet ergens gemeld sorry , ja klopt moet op 90mm liggen.
Jammer van de niet maiden gaat dat als nog morgen gebeuren.
Bij ons is het wel gelukt en verliep prima we hebben er hier weer een vliegende RedEagle bij.
vandaag te veel wind to my liking...dus twordt ergens van de week maidenen.
nog maar wat fotos dan....carbon pennetjes 4mm, nog wel ff met het boutje de rimpels in folie wegstrijken.
voordeel van de vleugels aan elkaar glassen is dat je een mooi sterk vlak hebt om de vleugel met schroeven te fixeren.... in de verte liggen de twee m5 jes met puntje, vleugel positioneren, met stokje van 2m vanaf ri roer naar vleugeltips, drukken, en je hebt twee deukjes in je vleugel waar de gaatjes moeten komen. Past zo perfecto.
Die wieltjes heb ik afneembaar gemaakt om eens gebruik te maken van de "startbaan". Geweldige zwever die redeagle. Ik heb me hier vele zomeravonden mee vermaakt. Alleen wind vindt hij niet zo leuk. Ik heb erover gedacht om hiervoor een andere vleugel bij te maken met een sneller profiel ( mh 32 ofzo) met ailerons en remkleppen -> de red hot eagle. Het is er nog niet van gekomen. Ik ben benieuwd naar de vliegervaringen van deze aileron versie.
Misschien wat ballast toevoegen ? Mijn eagle is 900 gram voor een 2 .5 meter zwever...das belachelijk licht...kan makkelijk naar 1500 gram, of misschien zelfs wel 2000 gram.
Ik weet niet of Ton hiermee al geexperimenteerd heeft. Ik denk iig al over een constructie waarmee je makkelijk ballast tot 500 gram kan toevoegen. mgoed eerst maar s ff maidenen ;-)
Wel over nagedacht een ander vleugeltje erbij te ontwerpen maar is er nog niet van gekomen.
Ook niet met ballast gevlogen, vlieg tot max. windkracht 4 met de RedEagle maar dan niet om echt te zweven maar meer om te spelen.
Ga eigenlijk meestal met windkracht 4 tot 6 liever over naar mijn 2mtr Guppy, want dat speelt nog leuker met die wind door de rolroertjes.
potverdikkie, nu schijnt de zon maar wappert alles weg [emoji83] nou dan maar wat fotos out de oude doos nog. snoertjes solderen voor de aileon servo's, 2 maal , dan kunnen we straks nog wat met instellingen zoals differentieel spelen op de zender. Ermm....welke kleur was nu wat ook alweer ..... Wel netjes krimpkousje overal overheen.
Omdat het toch geen weer is om te vliegen ben ik (eindelijk) aan de bouw van de Red Eagle begonnen. Het meegeleverde potje lijm is intussen hard geworden maar gelukkig heb ik nog wel wat lijm. Als eerste heb ik(volgens de bouwbeschrijving) het stabilo, het kielvlak en het rudder gemaakt en toen, tussen de kalkoenen en bubbeltjeswijn door ivm Kerst, de romp in elkaar gezet.
Meteen de servo's geïnstalleerd die ik nog had liggen.
Het luik voor de accu gemaakt met een paar lengte spantjes voor de stevigheid.
De tekeningen van de vleugels op een stuk multiplex onder plastic gespannen.