RedEagle E-zwever eigenontwerp

Leuk je hier te zien en goed bezig, zie alleen geen plaatjes.
Hoi Ton,

Hopelijk zijn de plaatjes nu wel te zien, ik heb ze nu uit de "media"" gecopy/pasted.
Binnenkort het vervolg maar vandaag weer gaan vliegen want het was heerlijk weer. Bovendien kon ik de Red Eagle van Paul van de Berg nog eens goed bekijken want dat verduidelijkt toch veel.

Arie

nou met een beetje mzzl morgenmiddag maiden... heb overigens 2 nieuwe cellen gekocht voor de eagle, 1800 3s 40c past precies. Wel 30 gram lood erbij in de staart, mgoed das niet zo'n probleem.

e5026914e187a7a3e651a70c3d5b8e9d.jpg

Beste Kcnarf,

Ben benieuwd of de maiden is gelukt.
Hier in Dordrecht hadden we vandaag een maiden van de Piper van Floor met heel mooi rustig weer, alleen viel er af en toe een spatje regen.
Dus weer lekker gevlogen en niet aan de Red Eagle geplakt!
full

Laatst bewerkt:
Ah, t plan was maidenen vanmiddag, maar vanochtend ging alles fout op werk, door drukte niet lunchen, dus haasten, regenbui, en ook nog afspraak misgelopen....en dan ben je je ineens aan het haasten om maar ff te mogen vliegen........... Mijn ervaring is dat ik dan juist NIET moet gaan vliegen.....want dat geeft _wijst de praktijk uit_ alleen maar brokken, en sta je ineens op het veld met weer een bouwdoos voor je voeten...... ;-)

Dus ben ik lekker niet gaan vliegen!......ik was vanmiddag vroeg thuis...en zag dat ik het kitje van Hans binnen gekregen van de PMV. Die ga ik vanavond lekker relaxed in elkaar zetten.....voor de nog " hele" red eagle ;-)

Laatst bewerkt:
en de pmv werkt! dus toch een topdag zeg ik dan maar !!!!!!

Ik heb het servodraadje naar de zender 40 cm gemaakt. hoe verder dit zendertje in de kont van de red eagle ligt en weg is van mn ontvanger, hoe beter.
f670804c9bb8cc5ea1ad573c19718773.jpg

Laatst bewerkt:
en de pmv werkt! dus toch een topdag zeg ik dan maar !!!!!!
Geen idee wat een "PMV" in een zwever moet doen??? Wat is een "PMV"?

Zelf ben ik weer verder gaan plakken aan de buitenvleugels van de Red Eagle.

De juiste hoek van het eerste spant met behulp van het bijgeleverde hoekmeetstukje.

De tipverdraaiing meteen meegenomen en dus de achterlijst 8 mm hoger gelegd. Dit kan ook achteraf met het bespannen maar dit leek mij beter.

Wordt vervolgd.

PMV is Poor Man's Vario, een ontwikkeling van Hans Meijdam
Zoek maar op dit forum en je vindt er veel over.

Rick

Laatst bewerkt:
Jaja Frank, en straks moet je zeker voor het seizoen nog even onderhoud doen aan het f3k geluid systeem.
Als ik ook een ontvanger krijg zeg ik niks! ;-)

Arie,
Ziet er goed uit het vleugeltje van de RedEagle, je bent lekker op gang, gaat zeker van de zomer nog vliegen :banana:
Heb de spinner in de vliegkoffer dus als je zaterdag op het veld ben geef effe een gil.

Heb de foto van de Piper van Floor even gemist en ook nog niet op het veld gezien is een net kissie geworden.

Ton

He he eindelijk!. Vanmiddag gevlogen op het enooooorme veld van Midden Nederland. Wel straf windje 4, dus niet ideaal en eigenlijk te veel, maar dit ding vliegt leuk! Ze reageert goed op roertjes, al moet je er wel voor werken om haar netjes door de bocht te krijgen, dus over alle assen aan de bak. Maar dat was ook wel zoals ik het wilde hebben. Zweven en steken ging prima, ondanks het gewapper van de 4 bft. Met gas erop gaat ze ook met 4 bft vlot vooruit.

Ik kan met 1800 3 s 40C iig 3 keer naar pak em beet 150/200 meter, en dat gaat nog behoorlijk rap ook, Ik denk rond de 35/40 graden omhoog. :friends:

Ik moet wel de rem op de regelaar programmeren want dit klappropje blijft met gas dicht gewoon windmillen ( ik heb dus gewoon de halve maiden gedaan met de rem erop ..pannenkoek)

Resumee, kompliment voor Ton, project geslaagd, met het shortkitje van een paar tientjes kan je een mooie kist bouwen, en Ik ben er blij mee.

En kom nu maar op met die wedstrijdjes.

4d54fae5ae2ce62c3d19fd2882736584.jpg

Laatst bewerkt:
:koud: gefeliciteerd met de maiden, leuk te zien dat de vleugel met rolroeren zo goed werkt.
Is een mooi kissie geworden ga je veel vliegplezier aan beleven.

Ton

Gefeliciteerd met je maiden kcnarf! En dat op een winderige dag, goed hoor.

Gelukkig weet ik nu ook wat een "pmv" is(bedankt Rick), bij nader inzien had ik er eerder over gehoord.

Ben nu bezig met folie op mijn Red Eagle te plakken maar ik moet één kleur bestellen, foto's volgen.

Arie

Bedankt voor de plaatjes Ton.
Die van Pim vind ik heel mooi met de "Eagles" op de vleugels maar die van Jan ziet er ook strak uit!

Zelf heb ik de roeren aan het stabilo en aan het kielvlak gezet en meteen in de folie gekrompen.
Gelukkig is het stabilo redelijk recht gebleven:)
full

Nu moet ik wachten op de levering van de krimpfolie voordat ik verder kan, hopelijk komt het deze week.

Arie

kleine toevoeging, ik heb de lipo net aan de lader gehad, na 3 keer omhoog zit er nog 25% lading in de 3S 1800 Lipo, 4 keer omhoog moet dus ook wel lukken ;-) Nice.

Laatst bewerkt:
Back