RedEagle E-zwever eigenontwerp

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door Ton van Munsteren, 3 nov 2013.

  1. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.307
    Locatie:
    Dordrecht
    Jitze,

    Ja was super en hebben lekker kunnen spelen, wel lastig met die turbulentie daar maar des temeer uitdaging.

    Ben heel benieuwd hoe het morgen met de eerste wedstrijd gaat heb der wel zin in, wel erg jammer dat je niet mee kunt vliegen.

    Ton
     
  2. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Eerste zweefwedstrijd op het RE veld.
    Animator Ton. :worship:
    Scheidsrechter Bob. :worship:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.307
    Locatie:
    Dordrecht
    Was erg leuk met 6 man ingeschreven en per 3 man vliegen.

    3 ronden gevlogen en alles liep door wedstrijdleider Bob op rolletjes.

    Hoewel er niet echt thermiek was is er toch een tijd van 9 min22sec en een aantal in de 8 min en verder gemiddels 5 min neergezet.

    Hier wat plaatjes

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Ton
     
  4. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.307
    Locatie:
    Dordrecht
    Johan Pipercup,

    Heb je pm ontvangen, maar lukt niet een bericht terug te sturen is namelijk geblokkeerd, stuur anders even een pm met je mailadres.

    Leuk dat je de RedEagle wil gaan bouwen.
    En ja is ook via mijn leverbaar heb een kitje staan, dus als je wil komen afhalen in Dordrecht is dat mogelijk.

    Versturen doe ik niet sorry vind ik teveel toestanden, dan graag bestellen bij RBCkits.

    Wil je de RedEagle zien vliegen ben je van harte welkom in Dordrecht bij de Red Eagles.

    Groetjes
    Ton
     
  5. johan pipercub

    johan pipercub

    Lid geworden:
    16 jul 2007
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Lepelstraat
    Hallo Ton,zou ik bij jou een zweefpakket kunnen bestellen het ziet er wel zeer indrukwekkend uit.
    Johan.
     
  6. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.307
    Locatie:
    Dordrecht
    Hoi Johan,

    Ja zeker kan dat wanneer wil je komen afhalen in Dordrecht, heb een kitje voor je klaar staan.

    Gr
    Ton
     
  7. johan pipercub

    johan pipercub

    Lid geworden:
    16 jul 2007
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Lepelstraat
    zwever

    Hallo Ton hier bij mijn mail adres:
    j1mol2visser@nedconnect.nl
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2014
  8. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    Johan!!! Weghalen dat mail adres!!!!!!

    Maak er iets van als "ik bij provider punt n l".
    Dit is manier om op spamlijsten terecht te komen.

    N.B.
    Toch raar dat je in je profiel aangeeft geen privé-berichten te willen ontvangen, en dan hier met 'trompetgeschal' de deuren naar je privé-mail-adres wagenwijd open te zetten. :confused:
     
  9. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    @Ton,

    Je het een Pb.
     
  10. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.311
    Locatie:
    REO
    specificaties ?

    Ik heb het hele draadje nog eens doorgelezen en vind de volgende gegevens, de RedEagle zwever heeft:
    een spanwijdte van 2 meter
    een dubbele V stelling met een vleugeldeling in het midden
    2217/9 of 2830 motor (72 a 80 gr)
    Een 3S lipo
    10 x 6 of 9 x6 klapprop

    Wat ik niet duidelijk kan vinden:
    Hoeveel mAh lipo (ik zie ergens een 2200 mAh)
    Wat is het vlieggewicht
    Welke servo's worden gebruikt

    Kloppen mijn gegevenszo en wie wil de ontbrekende gegevens aanvullen?

    Groet,

    Erik
     
  11. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    @ Erik, die vragen wilde in ook gaan stellen...
     
  12. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    Ton zal er vast nog op terugkomen maar...:

    Aangezien we er mee vliegen als eenheidsklasse is afgesproken enkel met een 3s2200 te vliegen. Dit pakt ook nog eens goed uit met het zwaartepunt!

    servo's volgens mij eenvoudige 9of 11 grammertjes om de kosten laag te houden.

    Ik ben er enkel bij als vliegleider, ik vlieg zelf niet mee vandaar dat ik niet alles weet.

    Bij mijn weten onder de 900 gram vliegklaar maar daar zal Ton uitsluitsel over moeten geven vanavond.

    Bob
     
  13. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.307
    Locatie:
    Dordrecht
    Johan,

    Je hebt een mail hoe je je mailadres moet weghalen.


    Heren,

    Bob zit al aardig in de richting, Vliegklaar gewicht 840 gram dat is inclusief een midair reparatie van twee weken geleden, sterker nog heb nu in totaal al weer 3 midairs gehad. De 840gr is denk ook een normaal dus geen super onhaalbaar gewicht en reeds door andere bevestigd omdat een bouwer in de UK ook een RedEagle op 840gram vliegt.

    Accu is al reeds aangegeven door Bob een Lipo 3S 2200ma en ligt mat wat klitteband op de bodem vast.

    Servo's zijn de HXT900 en zijn 9gram, de HXT500 5gram zou ook nog kunnen maar is eigenlijk net iets te gevoelig op de tandwieltjes en hou nog al van een beetje spelen met rolletjes, loops, rugvlucht, doellanding en vangen en dat laatste geeft af en toe een iets wat heftigere landing.
    Dus voor mijn is de HXT900 een perfecte servo.

    Ontvanger is de HK R620 is full range en die werkt prima samen met mijn DX8.

    Motor is de rcgekko 2830 kv1000 met de 40mm spinner , de rcgekko klapprop 10x6 had ik eerst maar is gewisseld met een 9x5 cam klapprop scheelt echt 50% trekkracht en het blad is even groot als de gekko 10x6.

    Regelaar is de rcgekko 30amp.

    Als er meer zijn voor een kitje laat maar weten of als je de RedEagle een keer wil zien vliegen of sturen vlieg mode2 laat maar weten.

    Ton
     
  14. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.307
    Locatie:
    Dordrecht
    Was weer een heerlijk daggie vliegen met de RedEagle en leuk je te ontmoeten Erik jammer dat je mode 1 vliegt.

    Was een beetje turbulent maar goed te vliegen met af en toe wat thermiek dus nog even leuker kunnen steigen.

    Was wel balen voor een mede vlieger die zijn Gracia kwijt raakte en niet meer terug zag.

    Ton
     
  15. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.311
    Locatie:
    REO
    Ha Dordtse vliegers,

    Ik vond het gezellig en geweldig informatief vanmiddag. Eerst de RedEagle zwever bewonderd, in de lucht en in de doos. Ziet er allemaal goed uit.

    Ook nog gefilosofeerd over de flat spin, hoe er in en hoe er uit. Uiteindelijk kreeg ik mijn ParkMaster niet (asymmetrisch) gestalld. Dankzij het ver naar achter gebrachte zwaartepunt lukte het wel om hem beroerd te laten vliegen (had ik al eens eerder gedaan), maar hij bleef 'pompen' of duiken (downtrim)

    Bedankt voor de gastvrijheid en kom eens langs bij ons in Woerden.

    groet,

    Erik

    Ps idee voor een nieuwe 'discipline': vliegen in een andere mode (met een 2e vlieger met een buddy zender)
     
  16. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    Hoi Erik,

    je trof het vanmiddag niet met de wind, maar was leuk om op deze manier een forumgenoot te ontmoeten.

    Succes met het kiezen van de zwever, en met het DLG-en wat er aan zit te komen.

    Een bekend traject voor mij :)

    Bob
     
  17. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.307
    Locatie:
    Dordrecht
    Zaterdag onze 2e wedstrijddag gevlogen, helaas maar 4 piloten maar zeker niet minder spannend.

    Was heerlijk weer en dat was ook goed te zien aan de vliegtijden, want er moest regelmatig flink gedoken worden om binnen de 10min te blijven.

    Had er een piloot bij de eerste wedstrijd twijfel met meedoen:???:, had hij nu zomaaar een vlucht van meer dan 8min en ook nog een doellanding:worship:.

    Hier zijn wat plaatjes ;

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Niet de mooiste landing maar wel doellandig

    [​IMG]

    [​IMG]

    Doellanding oeps nee even down drukken laten vieren en hop weer vliegen en landing 5mtr na het doel dus geen punten:(.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Super gezellig.


    Ook vrijdag te horen gekregen dat er 10 kitjes naar Canada zijn vertrokken voor een bouwproject:D, jammer dat het net effe te ver om daar tegen die club een keer een wedstrijd te doen.


    Ton
     
  18. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.307
    Locatie:
    Dordrecht
    Morgen alweer de 3e RedEagle wedstrijddag heb der zin in en zo te zien is het weer morgen prima.

    Ton
     
  19. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.307
    Locatie:
    Dordrecht
    Zo de 3e wedstrijddag is ook weer voorbij en heerlijk gevlogen met 7 piloten aan de start.

    Zat nog aardig wat lift in de lucht dus ook nu weer leuke tijden gevlogen van 7-8min dus zeker tevreden.

    Gevlogen in groepjes van 3 en 4 en na 4 ronden gestopt omdat we dat op de andere dagen ook hadden gedaan.

    Leuk om te zien dat er lekker fanatiek wordt gevlogen, maar dat dit zeker niet ten kosten gaan van de gezelligheid en fun.

    Voor sommige piloten toch ook wel erg spannend omdat dit voor 1 RedEagle de maiden was en voor 2 andere de eerste wedstrijd was.
    Ging ook niet helemaal schadevrij maar met wat licht plakwerk kon er worden doorgevlogen. Ook kwam er na een eerdere harde neus stuiter de motor bij de volgende vlucht eruit maar ook dat liep goed af.

    We hoorde ook al weer geluiden dat andere snel het model gingen afmaken of zelfs bouwen om de volgende wedstrijd te kunnen meevliegen. Ziet er dus naar uit dat onze wedstrijdleider Bob Tito het nog weer drukker gaat krijgen.

    Hier wat plaatjes;

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Helaas net niet :(

    [​IMG]

    en Floor dus wel , Jan staat helemaal te :banana:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Even checken en hoppa weer 25 punter erbij

    [​IMG]

    Wel blijven opletten en wanneer nodig even opzij springen

    [​IMG]

    Jammer is helaas geen elastiek

    [​IMG]

    Zoals gezegd ging niet alles goed maar dat is zoweer geplakt.

    Ton
     
  20. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    ik heb me kostelijk vermaakt met de 3e ronde, en als je dan ziet dat een van de piloten een paar jaar geleden op zijn 70e zijn brevet heeft gehaald en met de 3e ronde serieus mee kan vliegen en als een van de weinigen de volle mep landingspunten haalt ....

    Petje af en :music:

    RESPECT !!!

    Bob
     

Deel Deze Pagina