rompje en staartjes klaar , ben aant vleugeltje begonnen. geen tekening in de shortkit. Hoeft ook niet echt, "alles" wordt anders aan dit vleugeltje. meer spanweidte, dus opnieuw spanten afmeten. Ik bouw het een beetje op 't oog. Mijn liggertjes zijn 5*4 vuren gezaagd door de hubo om de hoek...kost nix, maar ja, dan moet je van alles weer aanpassen...ik zat nog eens te denken....geen D box....al die aanpassingen die ik wil worden te zwaar. Dat was ook het probleem met de Edelweiss XXL....vloog prima, maar was wel een kilo zaarder. Dus nu maar ff minimalistisch , en dus ook geen klepjes. En 10 grams servo's in de vleugels voor ailerons...ipv de geplande 20 grams.
Naja, zo kom je al bouwend telkens weer tot andere keuzes. Maakt het ook wel weer leuk!
het staartje/kielvlak is in feite een half hoogteroer geworden, iets meer achterover gekanteld, iets groter. Het bestaande formaat/model/vorm was niet zoals ik 't mooi vind.
dr moet nog een klepje op, er is genoeg ruimte voor de 1300mAh accu. Ik gebruik een plush 40A regelaar, en 35MHz ontvanger, das wel handiger qua bereik met fpv. Ben wel weer vergeten een mooi buisje in de romp te lijmen voor de ontvanger antenne van 1 meter...naja.
Ik heb t motortje met 7*4 prop een accu leeg laten draaien volgas. Genoeg power/ganz menge wind! En de boel wordt niet te heet. Op de neus maak ik toch een klein luchthappertje, beetje frisse lucht moet wel. Lekker freubelen zo.