RedEagle E-zwever eigenontwerp

Mooije kleur combinatie, heb je wit over rood geplakt, vooraan dubbel ? of ben je met rood getopt op de ligger ?

Rood is gestopt op de ligger, tis dus niet dubbel geplakt. Vooral ook omdat mijn folie eigenlijk loodzwaar is.

Laatst bewerkt:
Heb zelf altijd minimaal 5mm overlap dan weet ik zeker dat het goed vast zit.
En meer gewicht met HK folie valt reuze mee, is niet zo zwaar als oracover.

Ton

dat is dan 10 mm ;-) Ik gebruik de foliebout met fixeren van het folie op lage temp, en ik span op hogere temp. als je met een beetje beleid je bout doseert dan trekt het folie niet. Kwestie van een beetje oefenen ;-)

Klopt maar denk dat het voor de lange duur folie op folie vaster zit.

Dank voor het plaatsen van plaatjes op de RCME forum, zie alleen helaas geen plaatjes denk dat de link niet goed staat.

Ton

b4e7b6e555bc88ac9ea5e85e77fa536f.jpg

staartje gefolied en erop geplakt

Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn dat kielvlak en richtingsroer wel groot genoeg? Vooral het richtingsroer vind ik erg klein, maar ook het totale oppervlak van kielvlak + roer lijkt me aan de kleine kant. Heb je hier bewust voor gekozen?
Dit is een model zonder rolroeren, dus je moet wel voldoende sliphoek op kunnen bouwen om hem goed de bocht om te krijgen. Ik vraag me af of dat lukt met zo'n erg klein roer en redelijk klein kielvlak. Bij het hoogteroer voorzie ik minder problemen.

Zijn dat kielvlak en richtingsroer wel groot genoeg?

Heb ik over nagedacht. Het richtingsroer valt binnen wat normaal is voor deze setup (ik heb een excelsheet waar de minimale/normale afmetingen staan voor berekeningen van afmetingen) Ik denk dus dat het wel goed komt. De roeren zijn sowieso 10% groter qua oppervlak dan het orgineel van de red eagle, al lijkt dat op de foto's misschien niet zo. De vorm van de roeren is wel anders.

Overigens, mijn vleugel is 250 cm ipv van 200cm, en heeft wel rolroeren. Dus het richtingroer gebruik ik slechts ter ondersteuning in het bochtenwerk.

546f292b596f3cfb6abe0800c281e2bb.jpg

Hoe het uitpakt....tsja.. het blijft ook een beetje proberen. ;-)

Laatst bewerkt:
Wow, ik ben benieuwd wat dat doet met de prestaties.
De snelheid neemt af, zowel de vliegsnelheid als de daalsnelheid.:thumbsup:
Maar ook: zonder een verlengde staart wordt de kist minder richting-stabiel bij hoge Cl's (langzaam vliegen/cirkelen in de thermiek).:confused:

:D we gaan het zien, ben erg benieuwd ......heb gister de vleugel gemonteerd.....zit toch ff te dubben over de 4mm stalen ligger...met 50 cm meer vleugel voelt het toch wel wat wiebelig.....hmm

Met een 1300 3S is de kist perfect in balans op 90mm, de multiplex cockpit op 35 mhz die ik afgelopen zomer heb overgenomen werkt perfect.

Vanavond nog de rolroeren aansluiten en dan morgen maidenen!!!!!!

Laatst bewerkt:
Back