RedEagle E-zwever eigenontwerp

Arie,

Gaat het lukken alles te foliën voor donderdag, dan kunnen we donderdagavond de RedEagle samenbouwen en kun je ook zaterdag de maidenvlucht doen.

Kcnarf,

Ja, heerlijk he nog power zat voor een 4 keer, althans als er geen thermiek is anders kun je gewoon blijven hangen.

Ton

Ag ja rick, gerben heeft ook wel gelijk , je moet lipo packs niet tot het uiterste leegvliegen....dat ga ik ook niet doen. Ik ben gewend naar 50 meter te gooien en dan thermiek te pakken. Dus 3* naar 150 meter op de motor moet een hele middag vliegen zijn ;-)

Joepie de folie is vanmorgen afgeleverd, dus:

Maar de folie zit erop en de vleugels zijn niet in een kurkentrekker vorm getrokken.

Dus Ton, ik kom donderdag graag weer naar de bouwavond om de vleugels vast te zetten en dan kan zaterdag, ijs en weder dienende, de maiden plaats vinden!

Arie

Laatst bewerkt:
Donderdagavond de blauwe Red Eagle vliegklaargemaakt en zaterdag tussen de hagelbuien door en met harde wind de maiden, maar niet alleen de blauw/witte van mij maar ook de geel/paarse van Jan en de rood/witte van Pim hebben de eerste vlucht gemaakt!

Dus zijn er weer een paar zwevers bij gekomen,:beer: ben benieuwd welk bouwnummer ik heb?:)

Donderdagavond de blauwe Red Eagle vliegklaargemaakt en zaterdag tussen de hagelbuien door en met harde wind de maiden, maar niet alleen de blauw/witte van mij maar ook de geel/paarse van Jan en de rood/witte van Pim hebben de eerste vlucht gemaakt!

Dus zijn er weer een paar zwevers bij gekomen,:beer: ben benieuwd welk bouwnummer ik heb?:)

Gefeliciteerd, en knap om ze in te vliegen , zo tussen de buien door !

Leuke video Arie, ja zaterdag was een super RedEagle dag en dat er maar veel van dat soort dagen mogen komen.
Uiteraard wel met wat mooier weer en met een tikkeltje meer thermiek dan zaterdag.
Als ik het goed heb zitten we nu over de 20+ RedEagle modellen op club.

Ton

vanmiddag tot zonsondergang gevlogen op midden nederland, bijna geen wind, knetterkoud, veel thermiek, en de red eagle XL vliegt echt als een plaaaaatje!!!

De motorrem zit er nu wel op, dat scheelt een slok op een borrel. Een paar belletjes gepakt op het oog , en in no time weg naar "bijna niet meer zichtbaar". Tis geen dlg, en je moet er echt voor werken, maar met het zwaartepunt op 90mm kan je aan de kist prima zien wat er in de lucht speelt.

Ook wat duikproefjes gedaan...op 90mm vertoont de kist licht pompen in duikvlucht, dus dat is prima,,,..bij veel snelheid doen de rolroeren niet veel (niets) meer, hoogteroer gelukkig nog wel. Niet te extreem gaan stunten dus.

Landen daarintegen is een probleem. Deze kist zweeeeeeeeeeft maar door!. Als ik dit had geweten had ik er remkleppen ingebouwd. De laaste vlucht heb ik 4 doorstarts gemaakt! Ik had werkelijk geen zin om 150 meter het veld op te lopen!

Hahahaha ;-) Topmiddag !

946bd3b16372c0388bf67ab6bec04bee.jpg

e4c501fae5e62fa85e4d171914cbb85b.jpg

Laatst bewerkt:
Prachtige foto's Kcnarf, de zons-ondergang heb ik gemist want ik zat al weer thuis aan het .........:bier:

Het was zeker mooi weer en ik heb enorm plezier gehad van de Red Eagle en mijn zendermof met elektrische verwarming, want het was wel koud maar ook thermisch. Gisteravond heb ik de uitslag van het rudder nog wat vergroot door een langere control arm te monteren. Met het rustige weer van vandaag was het niet echt nodig.
Piet, Paul en Jan zijn ook met hun Red Eagle geweest dus het was weer een zweverig gedoe aan de Schenkeldijk!:cool:

Super om te zien dat jullie zoveel plezier hebben aan het vliegen met de RedEagle:banana:.

Mooie plaatjes Franck laat maar komen die plaatjes is super

Ton

Ik doelde op dat die 5de vlucht nog steeds bezig is en dat dat wel indrukwekkend is......maar nu ik het terug lees lijkt het minder grappig:hammer:

Back