RedEagle E-zwever eigenontwerp

Zelf de RedEagle ook op de weegschaal gehad en kom uit op 845gram ook met een 3S 2200ma.
Je 870gram is dus heel netjes.

Zag je zaterdag nog wel even voorbij flitsen, maar niet je RedEagle de lucht in zien gaan jammer was prima vliegweer.

Ton

Ik neem as zondag de red eagle mee naar de DLG clinic op terlet, stiekem is er vast wel een vluchtje te maken. T was vandaag overigens weer super top vliegweer....sigh ;-/

Gister weer een paar vluchtjes gemaakt. Wat me opviel is dat mijn red eagle met zw punt op de juiste plek mooi recht vliegt met 2mm down op het hoogteroer. Dat moet toch niet ? Maar wat moet je dan ook weer aanpassen ? Instelhoek vleugel groter of kleiner maken ?

Laatst bewerkt:
Zoals ik al eens in een ander draadje heb gesteld is het niet zo erg om bij een thermiekzwever te vliegen met het hoogteroer een beetje 'down'.
Bij langzaam vliegen van een goed afgesteld vliegtuig, zal je stabilo een positieve lift leveren, daarbij past een vlak profiel met een beetje 'down' uitstekend.

Alleen als je een groot snelheidsbereik wilt, is het zinvol het instelhoek verschil wat kleiner te maken, anders moet je bij snel vliegen wel veel down hebben.

Rick

In het inside-draadje op rcgroups is hier een redelijk uitgerbreide uitleg over gegeven.

Conclusie was dat je op een modelzwever pas nadelige effecten door weerstand van een beetje trim zal merken als je met meer dan 5 graden uitslag vliegt. Dat is best wel veel!

Tnx, dat is duidelijk ! De kist vliegt verder uitstekend, dus we laten het lekker zo ;-)

Vanmiddag nog even kunnen vliegen, windstil en best thermisch. Je kan aan de kist prima zien hoe de lucht beweegt. (al is het geen tantalus natuurlijk ;-) )

IMG_20160307_100247_494.jpg
Zaterdag ook weer een paar vluchtjes gemaakt. Vliegt lekker!

Zeg Ton,
Een beetje fijnslijpen zo hier en daar en dan zou je van deze Redeagle toch vrij snel een RESeagle kunnen maken?

Gr.
Paul

Back