reden van "uitval motor" met de rex700

Goedemiddag,

Vandaag lekker met de trex geblazen, de 700 dan. Zoonlief heeft de eerste zelfstandige vlucht gemaakt met de 600E, ook gaaf.
Toen ik een aantal rolls had gedaan met de 700 en daarna even op de kop hing (luchtmaaien op 30 meter en geen gras) stopte mijn YS motor er bijna mee en ik had me al ingesteld voor een autorotatieval. Toch begon de motor in de rechtopstand weer te lopen, dus het ging gelukkig allemaal goed. Ik heb een fuel magnet plus een headertank. Heeft dit toch met lucht te maken of zijn er andere redenen te bedenken dat de motor er bijna mee stopte bij het op de kop vliegen? Er kan best een klein belletje hebben gezeten in de headertank...

Loges

Over het algemeen word er aangeraden geen headertank te gebruiken met de fuel magnet. Dit zorgt alleen maar voor meer weerstand, waardoor de fuel magnet het moeilijker heeft met aanzuigen van brandstof.

Ik vermoed dat je carterdruk gebruikt in plaats van uitlaatdruk? Dan is er helemaal weinig reden meer om een headertank te gebruiken.

Over het algemeen word er aangeraden geen headertank te gebruiken met de fuel magnet. Dit zorgt alleen maar voor meer weerstand, waardoor de fuel magnet het moeilijker heeft met aanzuigen van brandstof.

Ik vermoed dat je carterdruk gebruikt in plaats van uitlaatdruk? Dan is er helemaal weinig reden meer om een headertank te gebruiken.

Klopt. Dus jouw advies zou zijn headertank eraf. Ik heb hem er extra opgezet omdat ik vind dat ondanks de fuel magnet de brandstof in de tank vreselijk tekeer gaat. Of voorzie je daar geen probleem mee?

loges

Dat moet weinig problemen opleveren als het alleen wat heen en weer klotst. Als het echt schuimt heb je veels te veel trillingen.

Hoi ,

Gascurve niet goed ingesteld voor negatief ?

Henk

Ha die Henk

Nou Henk ik heb geen curve maar een straight idle up systeem. Ik schrok overigens wel een beetje van de power die de ys gaf. Ik denk zelf dat er een belletje in die headertank heeft gezeten. Was wel ff schrikken. Mijn zoontje deed de handen voor de ogen......
Maar ik check min idle up ook nog een keer door jouw opmerking. Het leek echter wel of hij te arm stond maar dat kan toch niet afhankelijk van de stand van de heli zijn??

groeten

loges

ps ook nog gevlogen met dit prachtige weer??

Hoi,

Als hij op de kop arm gaat lopen zal hij ergens luchtbelletjes mee moeten aanzuigen .

De 700 E heeft van het weekend weer wat lipo's gezien .
De zippy's deden het ook goed .
Alleen wat rustig aan het vliegen geweest , en een collegapiloot er even aan laten trekken .
We zijn nog niet boven de 3,8 KW uitgekomen ....
Alles netjes lauwwarm , dus tot nu toe tevreden over de conversie .

Henk

Was je headertank nog volledig vol?
Zo ja, dan kan het bijna geen bubbel zijn geweest.
Ik denk dat je fuelflow tijdelijk niet goed was.

Persoonlijk ben ik een headertank fan.
Fuel magnets........... tja. Naar mijn mening niet geschikt voor hard 3D.

Maar zoals Laurens zegt.
1 van de 2 verwijderen. Ik zou persoonlijk de fuelmagnet verwijderen.
Ik heb al eerder fuelflow problemen gezien met een fuel magnet qua doorvoer restricties.

De constructie van de TREX700 is trouwens kut vergeleken bij andere helis.
Door de vorm zijn er veel hoeken die niet benaderbaar zijn met de interne clunk.
De onderkant is BV kleiner dan de bovenkant.
Inverted is het niveau dus beduidend lager.
EN de clunk kan dan niet in de hoek komen.

Daarom gebruik ik een headertank ;)

Was je headertank nog volledig vol?
Zo ja, dan kan het bijna geen bubbel zijn geweest.
Ik denk dat je fuelflow tijdelijk niet goed was.

Persoonlijk ben ik een headertank fan.
Fuel magnets........... tja. Naar mijn mening niet geschikt voor hard 3D.

Maar zoals Laurens zegt.
1 van de 2 verwijderen. Ik zou persoonlijk de fuelmagnet verwijderen.
Ik heb al eerder fuelflow problemen gezien met een fuel magnet qua doorvoer restricties.

De constructie van de TREX700 is trouwens kut vergeleken bij andere helis.
Door de vorm zijn er veel hoeken die niet benaderbaar zijn met de interne clunk.
De onderkant is BV kleiner dan de bovenkant.
Inverted is het niveau dus beduidend lager.
EN de clunk kan dan niet in de hoek komen.

Daarom gebruik ik een headertank ;)

Ik zou ook het liefst de fuel magnet verwijderen. Maar ja gezien de constructie van de tank en motor, wat moet ik allemaal afbreken om dat ding te verwijderen???

loges

Nee inderdaad, je toerental verandert nogal omdat de belasting veel anders is met wisselende pitch. Op de uiteindes kom je of te kort, of je overtoert heel erg in het midden. Ik zou minimaal een Vcurve inprogrammeren, en een governor kopen.

Nee inderdaad, je toerental verandert nogal omdat de belasting veel anders is met wisselende pitch. Op de uiteindes kom je of te kort, of je overtoert heel erg in het midden. Ik zou minimaal een Vcurve inprogrammeren, en een governor kopen.

ok ok, het een heeft niet met het ander te maken maar ik begin een governer en v curve beter te begrijpen.....

Bij de trex700 zit gratis een governor.
Waarom heb je die niet aangesloten.
Simpeler gaat het bijna niet.
Die gebruik ik ook en is best aardig.

Back