Reely autos? brushless conversion?

Hallo iedereen,
ik ben nieuw maar ik heb al vrij veel gelezen hier, op Rc-monster, ...

Ik wil een RC auto kopen, budget 250€ - misschien 300€.
Liefst een elektrische, anders kan ik niet veel rijden in mijn tuin(geluidsoverlast :/ ) en ik heb al een deftige lader voor race accu's...

Mijn prioriteiten zijn robuustheid stevigheid en betrouwbaarheid, dan pas Vette offroad actie en snelheid. :cool:
Ik wil direct een goeie auto waarmee ik jaren door kan, ik wil niet een beginner auto kopen om dan up te graden later... Zo goedkoop mogelijke kwaliteit dus. :p

Nu twijfel ik tussen de volgende modellen op Conrad:
1:10 EP stadium truck Royal Flash-set:
Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek

1:10 Reely Hotlander II R2R elektromodel:

1:10 Reely monstertruck Big Tire A2R:

Vooral de laatste twee komen in aanmerking.
Ik denk dat het de hotlander II wordt, maar wat denken jullie? Welke van die auto's is volgens jullie het meest waard? qua kwaliteit dan (De prijs moet je niet naartoe kijken, ze zijn niet vergelijkbaar omdat bij de ene wel accesoires zitten etc.)

En dan nog een vraag, Ik zou graag later de truck eventueel wat upgraden, met deze Brushlesh conversie bijvoorbeeld:
Modelcraft Brushless-set Hurricane 8T:

Is dit een goed idee? of zal deze brushless motor gewoon mijn drivetrain kapot trekken? Koop ik dan beter een duurder model? Voorstellen?
Of ben ik gewoon in het geheel beter af door een tweedehands E-maxx, E-savage oid te kopen?

Laatst bewerkt:
traxxas slash ....de rest is eerder kapot ,en zeker niet geschikt voor brushless
groeten wiebe

ps die brushless set staat toch wel goed bekent bij de duitse forums.

Laatst bewerkt:
Die royal flash gai k waarschijnlijk zelf ook nemen, en heel mischien gaat er later een brushlles is, waarom gaat die auto dan kapot als je er een burshles in doet?

hey,
Ik zou ook eerder een traxxas slash nemen. Dit zijn zeker robuste wagens en kunnen ook zeker brushless aan.
Even over de 3 die jij wil van conrad.
Ik heb de laatste ervan maar dan de buggy versie.
Ik moet zeggen zeer degelijke auto voor zijn geld.
Heb hem tot nu toe nog niet kapot gekregen. (ben er al mee naar skatepark geweest)
maar er is 1nadeel aan.
Ze zijn niet geschikt voor de zand. Het tandwiel van de motor en het aandrijftandwiel staan vanachter, juist op een plaats waar veel zand komt, aangezien er geen beschermkapje is komt er dus makkelijk zand tussen waardoor u tandwielen rap slijten.
Van reely is het nogal moeilijk onderdelen krijgen.
van die laatste bestaat er nu ook een maverick. deze zijn juist hetzelfde. maverick is een merk dat toch wel een beetje aan het opkomen is in de modelbouwwereld.
Maar mijn besluit is
Koop een traxxas slash voor jaren lang plezier en je gaat ook makkelijker aan onderdelen komen

ik hoop dat je er iets aan hebt
groetjes jeffrey

kijk ook eens naar een losi desert truck. Dit is een zeere sterke auto. Ik ben er heel tevreden mee. hij valt ook binnen je budget

maar bij die royal flash die heeft wel een bescherm kapje, maar mag ik antwoord op de vraag: WAAROM kan die geen brushless aan? annsman racing is toch een goed merk?

maar bij die royal flash die heeft wel een bescherm kapje, maar mag ik antwoord op de vraag: WAAROM kan die geen brushless aan? annsman racing is toch een goed merk?

kijk het is maar wat je wilt .brushless hoeft niet te betekenen veel vermogen.
maar meenstal wel,en je wagen gaat sneller stuk slijt meer heeft meer onderhoud nodig.

bij iemand die begint schort het daar nog wel eens aan dus is het beter iets anders te nemen.
[stuurmanskunst ook meegerekend].

of je wilt met een borstelmotortje doorrijden.kan prima.
het is allemaal maar wat je zelf wilt.

maar de topic starter wilde een robuuste wagen die wel brushless aan kan .
en de slash kan het allemaal ook een belachelijke dikke brushless

kijk dit is best wel een moeilijke hobby .
je moet veel weten [elektro,aandrijving lagers en nog de zender en ontvanger]
en vaak is de eerste aanschaf een teleurstelling.
beginners wagens die alleen in de handen van een ervaren iemand het goed doen.

en onderdelen moeten goed te krijgen zijn.

kijk dat hoeft bij deze auto,s geen probleem te zijn ,het kan wel.

groeten wiebe

De royal flash wil ik als beginners auto, ik denk dat annsman racing wel een goed merk is, en ik heb op een filmpje de royal flash al zien rijden. Ik zal in ieder geval niet wedstrijden offroad gaan rijden. puur fun.

alvast al bedankt voor jullie antwoorden.

De Traxxas slash lijkt ideaal, ik heb al wat gelezen hier op het forum, en op het internet, een paar filmpjes...
Ook dat de brushless conversie mogelijk is is super.

Alleen vind ik de looks ietsje minder, ik zie liever een grote monstertruck... de slash vind ik ook heel mooi hoor.

Is er geen auto, net als de slash (kwaliteit, brushless mogelijkheid,...), maar dan een 4WD Monstertruck of stadiumtruck ?

Laatst bewerkt:
alvast al bedankt voor jullie antwoorden.

De Traxxas slash lijkt ideaal, ik heb al wat gelezen hier op het forum, en op het internet, een paar filmpjes...
Ook dat de brushless conversie mogelijk is is super.

Alleen vind ik de looks ietsje minder, ik zie liever een grote monstertruck... de slash vind ik ook heel mooi hoor.

Is er geen auto, net als de slash (kwaliteit, brushless mogelijkheid,...), maar dan een 4WD Monstertruck of stadiumtruck ?

tja een stampede heb ik ook en is ook leuk maar niet 4wd .en wat kleiner als een slash.
de e revo of de e max .....dat is wat je wilt ,maar je budget laat dat niet toe.
of ga je wat ruimer met je budget ,
kijkl stampede slash ,rustler ongeveer in ned 225 tot 250 euro
e revo emax 4wd 4 a 500euro.

en je hebt hier 2 accu,s voor nodig .ze zijn veeeeel mooier maar ook een heel ander geld.
en reken ook dat je een paar parts wilt hebben voor als er wat stuk gaat.
groeten wiebe

Hoi,

Je kan de hpi e-savage nemen die is 4wd en die kan goed brushless aan. Of je neemt meteen de HPI e-savage flux (brushless ready). Deze auto ligt alleen niet in je butget Ik weet niet of er een 4wd stadium truck is behalve de HPI rs4 MT HPI Racing Europe - Cars - RS4 MT Je kan ook een 2wd staduim truck nemem, zoals de HPI e-firestorm (deze heb ik zelf) Is aan te raden.

mvg Bram

4wd stadium truck bestaat alleen op brandstof. MT's, kijk misschien eens naar een 2de hands HPI E-Savage.

weet je al dat reely niet een zelf echt RC auto's maakt.
ik heb dan zelf de cross tiger gehad maar die had het chassis van de ta-05.
dan weet je het nu.

weet je al dat reely niet een zelf echt RC auto's maakt.
ik heb dan zelf de cross tiger gehad maar die had het chassis van de ta-05.
dan weet je het nu.

hoi,

Ik denk niet dat je een ta-05 bedoelt. een crosstiger is volgens mij een tl-01.
Edit: Mixit was me net iets voor.

mvg Bram

Van diverse bronnen heb ik nu al gelezen dat de Traxxas E-maxx iets beter is dan de e-savage van HPI.
Hij is dan ook iets duurder...

Maar welke van de twee is de robuustste? Welke heb je minst kosten aan? Beschikbaarheid van vervangstukken?
En waarom is de e-maxx beter? snelheid?

Wat denken jullie van een tweedehandse e-maxx, het oude model. Dus met 2 versnellingen.
Dat is toch de oude right? Wat denken jullie van die auto, als je weet wat ik wil?
Zijn er grote nadelen aan het feit dat het het oude model is?
Wat is een acceptabele prijs voor een oude emaxx met niet overdreven veel slijtage?

ik zou eerder zeggen neem de Traxxas Slash, maar eht is jouw keus

Back