Reely Carbon Fighter II Brushless

Ik heb sinds een week een Reely Carbon Fighter II Brushless en heb er tot nu toe 6 lipo's mee geleegd.

Aangezien mijn laatste RC buggy ervaring van zo'n 25 jaar geleden is ben ik niks meer gewend. Maar dit ding bevalt mij prima. Snel, enorme acceleratie, veel grip en ragt echt overal doorheen. Ik vind dat je veel krijgt voor het geld. Snelle motor, 4WD en veel tuning opties en reserve onderdelen. Ook de redelijk simpele zender werkt prima.

Een nadeel vond ik de lage wielstand achter. Ik heb dat opgelost door de schokbrekers wat naar beneden te brengen met 2 zelfgemaakte alu plaatjes, zie afbeelding:

customupgrade.jpg

Veel beter zo. Minder slijtage aan de bodemplaat en nog net zo stabiel.

En er kan wel een sterkere stuurservo in volgens mij. Maar verder is dit een heerlijk ding om mee te raggen door wat voor terrein dan ook. Ik heb 'm na wat sprongen al een paar keer 8-dubbele salto's met schroef zien maken maar tot nu toe is alles nog heel. Ik hou het ook heel veilig bij een 2S lipo.

Eigenlijk ben ik een vlieger, maar dit is ook heel erg leuk (en geen last van harde wind). Zo leuk dat ik er maar een lipo bij heb gekocht.

Ik benieuwd naar ervaringen/meningen van anderen. Ben ik echt niks meer gewend of is dit toch wel een heel aardig karretje?

Dat van de stuurservo kan kloppen, daar wordt vaker op bezuinigd bij rijklare auto's. Meestal is het een type wat het net kan trekken, zo lang je niet te gek doet.

Als je je shocks hoger zet valt de auto wel degelijk sneller om... Vergeet ook niet dat de draagarmen een limiet als uitslag hebben, wat je beter kan doen is dus de shocks normaal monteren en tussen de veer en de shockbody een C-clip te plaatsen zodat de wagen hoger komt te liggen. Op de foto zie je er al een paar clipjes tussen zitten, plaats er een aantal dikkere op. Voor minder slijtage op je chassis hoef je het echt niet te doen. Je chassis is daar immers voor bedoeld. Je gaat eerder een andere auto kopen voordat je chassis is versleten ;).

Als je de auto goed afstelt zorg je ervoor dat de draagarmen parallel aan de grond staan, nadat je de auto van een cm of 20-30 hoog heb laten vallen(natuurlijk pas als je accu in de auto gemonteerd zit).

Als je je shocks hoger zet valt de auto wel degelijk sneller om... Vergeet ook niet dat de draagarmen een limiet als uitslag hebben, wat je beter kan doen is dus de shocks normaal monteren en tussen de veer en de shockbody een C-clip te plaatsen zodat de wagen hoger komt te liggen. Op de foto zie je er al een paar clipjes tussen zitten, plaats er een aantal dikkere op. Voor minder slijtage op je chassis hoef je het echt niet te doen. Je chassis is daar immers voor bedoeld. Je gaat eerder een andere auto kopen voordat je chassis is versleten ;).

Als je de auto goed afstelt zorg je ervoor dat de draagarmen parallel aan de grond staan, nadat je de auto van een cm of 20-30 hoog heb laten vallen(natuurlijk pas als je accu in de auto gemonteerd zit).

Bedankt voor de tip, maar de veerpoten waren te kort en de reden dat het ding zo laag op z,n pootjes stond. Dat wad met die c clips dus niet op te lossen. Nu staan de draagarmen horizontzaal als ik m laat vallen. Op de foto zie je alleen de volle uitslag.

Ik heb vandaag een snelheidsmeting gedaan met een Hobbyking GPS module (gebruik ik meestal om de snelheid van mijn rc vliegtuigen te bepalen). Ik hoop dat de baan lang genoeg was om een juiste meting te krijgen.

Volgens de website van conrad moet deze 65 km/h gaan, maar volgens mijn meting ligt dat op 40 km/h met een aanbevolen 2S lipo. Dat zou wel iets harder kunnen door wat smering aan te brengen maar dat trekt ook weer stof aan, dus dat doe ik niet.

Ik heb nog even heel voorzichtig een 3S lipo geprobeerd en toen kwam ik op een snelheid van 60 km/h.

20 km/h per lipo cel dus.

Verder ben ik nog steeds zeer tevreden met deze auto. Ik heb er al 10-tallen lipo's mee geleegd en alles is nog heel op wat schade aan de kap na. Ik probeer 'm wel steeds goed schoon te maken na wat rondjes door de prut. Daarbij is mij opgevallen dat de tandwiel box niet stofdicht is. Dus daar heb ik zelf nog maar wat aan gedaan.

Ik zie wel degelijk slijtage hier en daar, maar als je ziet wat ik er al mee heb uitgespookt lijkt me dat niet meer dan normaal.

ik heb nu ook een reely carbon fighter 2 en ik rij met 3s en mijn banden zijn glad gesleten binnen 3 weken en grotere banden met meer profiel is weer teveel voor de buggy dus wat kunnen jullie me daarbij aanraden???

ik heb nu ook een reely carbon fighter 2 en ik rij met 3s en mijn banden zijn glad gesleten binnen 3 weken en grotere banden met meer profiel is weer teveel voor de buggy dus wat kunnen jullie me daarbij aanraden???

3S is gewoon te veel. Continue wiel spin. Niet raar dat je banden glad zijn.
Dus nieuwe banden bestellen en het bij 2S houden.

Hallo, mijn zoon wil graag (weer :P ) een rc auto kopen. Dat hebben we vaker gedaan via de bekende speelgoedwinkels... Nu hebben rc-auto's mij altijd aangetrokken, maar zelf nooit iets mee gedaan. Misschien tijd om dat te gaan doen nu :) Maar ik heb geen zin om weer een speelgoedkarretje te kopen waar het plastic vanaf spat na de eerste de beste aanrijding. Vandaar dat ik me iets meer ben gaan verdiepen.
Hier in Drenthe is zand en heide genoeg om ons heen en zoonlief houdt wel van een beetje springen met de auto. Vandaar dat de keuze voor offroad al gemaakt was. Nu trekt deze Reely CF2 ons wel. Prijs/kwaliteitverhouding lijkt goed uit te vallen en met een budget van (all-in) 225-250 lijkt het een mooi karretje waar een brushless motor in zit. Verder ook goed onderdelen te verkrijgen en eventueel van betere onderdelen te voorzien.
Ik heb gelezen dat er betere merken zijn met brushless motoren, maar die passen doorgaans niet in het budget. Tweedehands is mogelijk heb ik gezien, maar aangezien we verder geen ervaring hebben met dit soort auto's voel ik voor de eerste aanschaf meer voor een nieuwe met garantie.

Kortom, is deze CF2 voor beginners nog steeds aan te bevelen? :)

Kortom, is deze CF2 voor beginners nog steeds aan te bevelen? :)

Zeker weten! Er is prima mee te sturen door een beginner.
Mijne is nog steeds heel. Alleen de kap is wel een paar keer gerepareerd maar verder heb ik nog geen onderdeel vervangen. In mijn review kun je lezen dat ik er ook niet echt voorzichtig mee ben geweest. Wel goed schoon maken achteraf.

Ok, bedankt! Ik neig idd toch sterk naar dit model :) Nog wel een vraag; zoals je al aangeeft is de tandwielbox niet beschermd. Maar ik heb op foto's en video's van ouder modellen gezien dat daar een beschermkap op zat (aparte besteld). Ik zie ze niet op de site van de leverancier, zijn ze dan niet meer te krijgen? Zal anders es mailen.

Er zit wel een tandwielbox (beschermkap) bij deze. Maar daar lekt toch zand en stof doorheen.
Het is dus niet helemaal stof(en laat staan water)dicht.

Ik heb dat opgelost door de tandwielbox open te maken en de bodem te beplakken met dubbelkleef tape. Op die manier blijft het stof aan de tape hangen in plaats van tussen de tandwielen.

Back