Reely Core brushless

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Guus Scholtens, 25 jan 2021.

  1. Guus Scholtens

    Guus Scholtens

    Lid geworden:
    29 jun 2020
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Nederland
    Hallo allen,

    Ik ben nogal nieuw in deze rc wereld, onlangs mijn eerste rc gekocht een WLtoys 14401.
    Leuk en snel ding, maar compleet en doet het super.

    Echter heb ik van iemand een Reely Core 1/10 overgenomen.
    https://www.conrad.nl/p/reely-core-brushed-110-xs-rc-auto-elektro-buggy-4wd-rtr-24-ghz-1462491

    Helaas ik deze bij lange na niet compleet, maar wil hier een leuk project van maken. Liefste brushless. Ook van oorsprong was het een 4wd en is deze omgezet naar 2wd door de vorige eigenaar.

    Helaas heeft de auto zeer weinig ruimte en is alles van dun plastic. Dus is het uberhaubt mogelijk om hier wat van te maken.
    [​IMG]

    Zit nu een brushed motor in (diameter van 2,7 en 3,7 lang dacht ik), servo heeft maar een beperkte inbouw diepte van 2.5 cm diepte.

    Accucellen komen links en rechts van de auto.
     
  2. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Aan alles zie je dat het geen topmodel is (was?). Kostte ook niet zoveel bij nieuw aankoop zie ik. Ik zou zeggen, maak hem eerst terug rijdbaar zoals hij er nu bij staat (wat ontbreekt juist?). Je moet wat afwegen of het de moeite is hier een project van te maken: brushless, shocks upgraden en wie weet wat nog. Terwijl het wellicht geen racemonster wordt.
    Welke batterij packs gaan daar in?
    Als je de gears eens checkt, kun je een idee hebben of dit ok zou zijn voor brushless ombouw. Op eerste zicht niet echt, maar wie weet. Het ziet er op zijn geheel niet zo heavy duty uit.
    Hopelijk heb je er niet te veel voor betaald.
    Probeer hem met minste moeite rijdend te krijgen (desnoods gewoon opnieuw 2WD). Dan leer je er van bij. Als je een brushless setje zou kopen bv, hou ermee rekening dat deze auto mss niet lang overleeft, maar dat setje kan later altijd ergens anders ingebouwd worden.
     
  3. Guus Scholtens

    Guus Scholtens

    Lid geworden:
    29 jun 2020
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Nederland
    Had hem voor 20 gekocht. Maar mis genoeg, moet nog wel voor 50euro aan gekocht worden om het überhaupt rijdend te krijgen.

    Stevig inderdaad niet, dus kan hem bewaren voor spare onderdelen en wachten tot ik misschien zelfde model nog eens tegen kom.
     
  4. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    20 is mooie deal :) Wat heb je er nog voor nodig? Foto van de huidige staat?
     
  5. Guus Scholtens

    Guus Scholtens

    Lid geworden:
    29 jun 2020
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Nederland
    Chassis zitten de Batterij houders niet meer in, stuur servo mist, regelaar mist. En dus ook geen 4wd meer.
    Ja qua deal leek het mij ook wel oke. Maar mist dus de stuur servo, regelaar / ontvanger, en in het chassis mist de bekabeling voor de batterijen.

    Al met al nog wel 50euro nodig om het rijdend te krijgen, en dan rijd ie alsnog 2wd en geen 4wd. Leuk als het rijd, maar wou wel lekker snel motortje erin. Dan heb ik weer een mooie auto.

    Heb nu nog maar 1 rc auto, net begonnen met de hobby en wil collectie uitbreiden
     
  6. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Dan zou ik uitkijken naar een completer 2de handsje voor pakweg 50. Tenzij je in een lot deze spullen kunt recupereren. Nu, als je toch ervoor wilt gaan, dan kun je servo, brushless motor en esc, ontvanger (zender is er wel bij?) recupereren in een ander chassis.
     
  7. Guus Scholtens

    Guus Scholtens

    Lid geworden:
    29 jun 2020
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Nederland
    Ander chassis zou kunnen inderdaad, heb nog een ander liggen van reely die ook niet compleet is. Maar kan ik het onderdeel wat ik mis nergens vinden, staat ook al topic hier over
     
  8. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
  9. Guus Scholtens

    Guus Scholtens

    Lid geworden:
    29 jun 2020
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Nederland
  10. Guus Scholtens

    Guus Scholtens

    Lid geworden:
    29 jun 2020
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Nederland
    Inmiddels contact gehad met de verkoper, maar die wil niet versturen helaas en qua afstand te ver.
     

Deel Deze Pagina