Reflex XTR probleem ziet zender niet.

ik heb een vraagje over Reflex xtr.
ik heb een probleem met mijn computer gehad onder xp.
daarna ziet hij de zender niet meer.
na verschillende keren reflex er af gehaald te hebben van de computer en software via cd rom gerepareerd te hebben ziet hij de zender nog niet.
nu is mijn vraag heeft er iemand een oplossing voor.
en hoe los ik het op.
heeft iemand hier ook problemen mee gehad.

afz herman

Hoi,

Wellicht kan je deze vraag ook bij Wolfgang Nitschmann van Reflex zelf kwijt. Alleen schiet me nu zijn website niet te binnen.

Groet,

Marc

www.reflex-sim.de

heb je de paralell of USB interface ?
als je de paralell interface hebt, kan je meteen vergeten dat het ooit gaat werken onder XP, dat gaat alleen met de USB interface.

het is een usb
maar het probleem is hij heeft altijd goed gewerkt en in eens niet meer.
het is een raadsel.

Misschien de drivers van je usb poort een keer updaten??? (als je usb op het moederbord hebt zitten dan dus gewoon even de nieuwste drivers downloaden van het moederbord)

Hoi
Ik heb hier ook last van gehad en bij mij zat het probleem in
de kabel als ik de stekker bij de zender een stukje eruit haalde
deed hij het wel en dan weer niet
nu heb ik er een andere aansluiting aan gesoldeerd en werkt nu prima

Reflex

Ik heb ook een dergelijk probleem gehad met mijn nieuwe reflex. Daarbij hen ik zelfs mijn zender opgeblazen :evil: ! (dit bleek nadat ik het zooitje bij Jan van Mouwerik had weg gebracht). Een foute aansluiting in het verloopkabeltje voor de zender.
Is inmiddels gulukkig weer verholpen door Jan, maar heeft weer wat centen gekost, maar erger nog,...al die tijd aan het tobben geweest om de boel aan de praat te krijgen.
Daarnaast is het (kwam ik achteraf achter) de oude Reflex versie die ik heb gekocht. Heb al een nieuwe (gratis) versie bij Wolfgang besteld,..maar krijg hier maar geen reactie op,..kan iemand mij hierbij :help: -en? Zou toch er graag die nieuwe versie willen draaien.
Heb ook het kabeltje probleem bij Wolfgang voorgelegd (hoe dit kan), maar helaas ook nog geen reactie op gehad.

:wink:

hoe kan je daar nu je zender mee opblazen :?:
er zit in die pluggen alleen een signaal en massa contact en als je die omwisseld werkt het gewoon niet, als je reflex met de originele robbe adapter voor de ff 9 gebruikt moet je ze zelfs omsolderen.

gerard hoe kom je er bij om om te solderen
mijn ff9 werkte gelijk met reflex
als je maar de orginele kabel van reflex heb.

dat zeg ik toch, heb je de FF9 adapter van reflex zelf, werkt het ineens, heb je de robbe adapter voor de FF9 dan werkt het niet en moet je omsolderen.
die 2 adapters zijn van buiten exact gelijk, alleen de ene zit in een robbe zakje. :wink:
als je FF9 adapter niet werkt zou ik dat even proberen.

Gerard,
Ik kreeg mijn zender niet aan de wapper. Ik dacht dat het misschien een slecht contact was,..dus de plug (walkman plug) een keer uit- en in elkaar doen,. :idea: .en toen ging het mis.
Volgens jan was het mis gegaan omdat de plug welk in mijn multiplex mc3010 gaat niet goed was aangesloten, draadjes zaten fout.
Maakt verder ook niet uit, het werkt nu,...maar het is wel interessant om te weten of meer mensen dit ook hebben gehad.

Kan iemand mij helpen om aan de reflex update te komen?? Ik heb gewoon een originele (nieuwe) reflex,..dus moet dan toch een gratis update kunnen regelen :?: Van Wolfgang krijg ik geen reactie :!:

Om even in te haken op de slechte berichten hier op het forum over reflex

Ze hebben mijn perfekt geholpen.

Want mijn kabel was kapot,
en heb hem naar reflex gestuurd, maar ik had een tijd niks gehoord en had nog geen kabel toegestuurd gekregen.
Ik en Ronald hebben contakt gehad met Reflex , maar helaas mijn pakketje was niet bij Reflex aangekomen.
Ik moest toen het verzend bewijs overleggen en dat had ik niet meer na zo'n lange tijd.
Ze hebben als nog een nieuwe kabel toe gestuurd.
En ze hebben gelijk het nieuwe systeem toe gestuurd, kabel aansturing is veranderd.

Bij deze bedank ik Reflex voor de goede service.

Back