Reflex XTR schokkerig

Voordat ik het Reflex pakket aanschaf heb ik eerst de demo versie geinstalleerd. Deze draait echter schokkerig op mijn notebook.
Mijn notebook is een Acer Travelmate 803 met 1,6 GHz centrino processor en 1024 Mb intern geheugen.

Is deze configuratie niet geschikt of draait Reflex altijd wel wat schokkerig?

Met de ATI Mobility Radeon 9000 met 64Mb RAM zou dit geen probleem moeten zijn, probeer eens een andere videokaartdriver....

cor123,

Als je het laat draaien in een venster, schokt het dan ook ? Of gebeurd dit alleen full screen ?
Als het in een (klein) venster niet schokt ligt het probleem bij je videokaart, 64 Mb is aan de krappe kant.( als dat erin zit)
Probeer ook even je virusscanner uit te zetten (en eventueel internet kabel eruit of draadloos uit) dit wil namelijk ook wel eens helpen.

Over het algemeen is een laptop minder geschikt voor zware 3d sims/spellen fullscreen.

Succes

Beetje aan het spelen gegaan: Virusscanner uit en draadloos internet ook uit.

In een klein venster is het redelijk goed vloeiend maar in het volledige scherm blijft het toch schokkerig!

Ik neem aan dat de demo hierin niet zal verschillen van de full version.. :(

Verder heb ik geen andere drivers geinstalleerd voor de ATI mobility Radeon 9000

Ok, het probleem zit hem dus echt in je videokaart.
Misschien is het mogelijk om de videokaart geheugen te wijzigen in de bios.
Soms kan je daar het toegewezen geheugen aanpassen. Dus ipv 64 Mb bijv. 128 Mb.
Misschien werkt het dan.
Ik ben bang dat het niet goed zal gaan werken....Ondanks dat het toch een flinke laptop is.
De videokaarten in laptops zijn best snel en goed genoeg voor een hoop dingen maar blijven toch achter bij hun normale broertjes die in "normale" pc's zitten.

Je kan nog even proberen op de site van ATI om de nieuwste drivers te installeren. Kleine kans...maar toch even proberen.

Misschien is dit tooltje ook wat voor je : http://www.tommti-systems.com/main-Dateien/files.html/]3D Analyzer[/url] .

Spellen die niet goed werken met bepaalde videokaarten kan je met dit programma 9 van de 10 keer oplossen door dingen te "faken"
Ik had bv een rc auto simulator die niet goed wou werken met mijn huidige videokaart.
Met dit programma heb ik de simulator voor de gek gehouden door hem te laten "denken" dat ik een andere videokaart had :D

Het is wel even wat experimenteren, dat moet ik er wel bij zeggen.
Maar de moeite waard.

cor123,

Een laptop werkt altijd met shared geheugen.
Ik denk zelf dat alle lapmiddeltjes helaas niet gaan werken.
Je zou eventueel wat andere demo's kunnen downloaden her en der om te kijken welke wel een beetje draaid.

Als je een normale pc tot je beschikking hebt zou ik het daar op proberen.

Succes.

Het gros van de laptops heeft allemaal shared video geheugen.(bijna altijd dus :wink: )

Maar terugkomend op de Acer Travermate 803.

Wij zijn oa Acer dealer en ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat deze laptop shared video geheugen heeft.
Er zijn wel meerdere versies in omloop van deze laptop, de niet europese versie (zoals je website) kan idd geleverd worden met appart video geheugen,maar is niet in Nederland te verkrijgen !

Ik heb ook nog even contact gehad met Acer zelf en even gevraagd hoe het zat met 3d spellen en die laptop.
Antwoordt : De videokaart is een "low budget" kaart en niet geschikt voor 3d spellen.
Het kan wel in een klein scherm, maar verwacht geen wonderen.

Cor123,
Ik denk dat je zoektocht hier een beetje stopt...het zal dus nooit 100% gaan lopen of je moet genoegen nemen met een kleiner scherm.

Succes.

Bedankt voor jullie uitzoek- en meedenk werk!!

Boven op zolder staat de desktop op instorten (600 Mhz/pentium 2 of 3)..

Hier moet maar een nieuwe voor komen met dus een redelijke grafische kaart om lekker te kunnen Reflexen.

Eerst lekker even op vakantie en dan naar de computer winkel :wink: :wink:

Back