Reflex XTR versie 2007

Al geruime tijd ben ik aan 't leren vliegen met Reflex, maar ik heb 't idee dat 't beter moet kunnen.

Wat zijn de beste instellingen voor een beginner om bijvoorbeeld met een Logo 10 te kunnen vliegen?

Zender die ik heb is trouwens vrij simpel, zonder gyro bediening. Enkel de basisfuncties.

Of het bij Reflex kan weet ik niet, maar bij Heli-X (andere sim) kun je in een zgn. trainermodus vliegen. Daarbij stel je in welke functie je zelf wilt bedienen en welke door de sim bediend moeten worden. Hierdoor kun je je richten op 1 functie te gelijk en dat, wanneer je er klaar voor bent, uitbreiden naar 2, 3 en 4 functies. Dit scheelt echt heel veel omdat je gevoel krijgt voor die ene functie zonder je te hoeven bekommeren om de rest.

Verder heb ik het zelf prettig gevonden om in de eerste fase wat meer exponentieël te geven. Stuurt wat rustiger waardoor de heli ook weer wat rustiger "hangt".

Laatste tip: haal die "ratel" van je pitch stick. Het is onmogelijk om op hoogte te blijven zolang die ratel er op zit. Zonder gaat een stuk soepeler.

Je hebt geen gyrobediening nodig, die stel je gewoon via de menubalk.

De Logo vliegt niet zo realistisch vind ik, probeer eens de Raptor 50.
Dat lijkt een stuk meer op de werkelijkheid. En doorgaans vliegt elektro niet anders dan een brandstofmodel.

Back