reflex

• Topicstarter Topicstarter hyperspeed
  • Startdatum Startdatum
H

hyperspeed

Guest
hallo ik weet dat reflex het beste is voor heli's maar is hij ook goed voor vliegtuigen??
omdat ik heb wel allebij wil wil ik een sim die daar het beste bij past :D

en nog een vraag kan je bij reflex ook indoor en heb je indoor vliegtuigen??

Ja ook Reflex heeft ook indoor sceneries en ook van die piepschuim vliegtuigjes.
Persoonlijk vind ik Reflex mooier.
Het is zeker beter voor heli's. Ik vind het realistischer reageren.

Aerofly schijnt beter te zijn voor vliegtuigen.
Nu vond ik hem daarin niet beter. Maar ik ben met vliegtuigen nooit verder gegaan dan een looping.
Met heli vlieg ik redelijk hard 3D.

Zojuist even de vergelijking gelezen in de link.

Het lijkt wel of het gesponsord is door Aerofly.
Brilliante graphics..........
Dat valt wel mee.

Ik heb beiden simulators Reflex en AFPD.
Ik vind Reflex duidelijk beter. Zowel grafisch als in physics.

Mij gaat het dus niet om het "spel-element".
Of je nu mooi door de grand canyon kunt vliegen met een spectaculaire crash waar alle inderdelen vanaf vliegen boeit mij niet.
Mij gaat het er om dat de simulatie zo natuurgetrouw mogelijk is.
Op een vliegveld, op één plaats met een goed gedrag in de lucht.

Volgens die eisen komt bij mij (persoonlijk) Reflex bovenaan.
Realflight G3 vond ik ook minder aanvoelen. G3.5 heb ik nog niet getest.

maar kan ik er ook goed mee vliegen met vliegtuig gewoon leren want ik wet nog niet wat ik nouw echt precies wil heli of vliegtuig ik vind het allebij leuk, maar de vliegtuigen vliegen ook gewoon goed

Welnu Walter , ik had ze ook allebei, maar AFPD schonk mij weer het meeste genoegen, zowiezo om de feedback die je kan krijgen op het net EN er staat een ongekende service zoals gratis downloads voor je klaar :roll:
Maar goed , ik wil niemand ompraten, ik wil slechts een goed advies geven!
IK "speel'' nu al een jaar of tien met simulators en ben al zo'n kleine veertig jaar modelbouwer-vlieger, nu mag jij zeggen of ik enige ervaring heb of niet? :idea:

@Hyp, beide sims zijn aardig en er zijn er nog veel meer en iedereen zweert bij z'n eigen simulator, het is het meest besproken item bij rc-forums.
Maar ik denk dat we het wel nooit eens zullen worden of ontdekken wat nu echt waar is en het wordt steeds verbeterd....
Je zult het helaas zelf uit moeten zoeken .Ik voor mijzelf blijf bij AFPD , daar heb nu eeemaal het meeste vertrouwen in en alles werkt goed plus dat je zelf er ook een hoop aan kunt regelen.
Welnu Hyp, sucses met uitzoeken, het zal niet makkelijk zijn. :D

Wat betreft aerofly:

De laatste versie = Starflight zijn de graphics super.
Ik zou niet weten hoe het foto-realisme verbeterd zou moeten worden, deze is top.

Van de meegeleverde modellen kan ik zeggen dat ze nagenoeg vliegen als het origineel.
Je hebt wel een behoorlijke computer nodig en behoorlijke grafische kaart.

Aad zei:
Welnu Walter , ik had ze ook allebei, maar AFPD schonk mij weer het meeste genoegen, zowiezo om de feedback die je kan krijgen op het net EN er staat een ongekende service zoals gratis downloads voor je klaar :roll:
Maar goed , ik wil niemand ompraten, ik wil slechts een goed advies geven!
IK "speel'' nu al een jaar of tien met simulators en ben al zo'n kleine veertig jaar modelbouwer-vlieger, nu mag jij zeggen of ik enige ervaring heb of niet? :idea:

Aad,
Ik heb nooit gezegd dat je geen ervaring hebt, ongetwijfelt heb je die.
Ik wil ook niemand ompraten. Maar net zoals jij geef ik mijn mening er over.
Het is niets meer dan een mening.

Okay Walter , dan begrijpen we elkaar!
Ik beschouwde het van meet af aan al als je persoonlijke mening.
Maar daarin verschillen we dan , mag toch?
Even goeie vrienden hoor!!

wat is het verschil bij de aerofly 1.8.0.6 en de nieuwe starflight ?

Starflight is een addon voor de AFPD, (hij hoort er dus bij) met veel uploads en verbeteringen, die maakt je sim duidelijk beter.

weet iemand hoe ik de mode verander in reflex XTR want men gas staat volgens de sim rechts en op mijn zender links en zo zijn er nog dingen

Hey Walter en Aad

Wat jullie discussie betreft over het realisme over de simulators.Ik heb nu ook phoenix en heb de reflex zo'n 4 jaar denk ik.Ik vlieg veel op sims en ik kan maar 1 ding zeggen,geen enkele sim komt dicht tegen de realiteit aan.Zeker niet als je met 3D begint.Het knalwerk zeg maar.

Phoenix vliegt gewoon veel te recht en te stabiel.
Reflex vliegt iets moeilijker maar daar kan je ook dingen doen die je in het echt maar 1 keer kan proberen,en dan ken je het resultaat.

In het echt is de timing veel belangrijker,de precizie,en nog een 1000 tal factoren waar je rekening moet mee houden die in de sim gewoon niet bestaan.

Back