Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
de regelaar is uitgerust met
BEC en een remfunctie en kan dus maximaal met 25A continue belast worden de continue amperage staat bij 99,99% van de motors vermeld,, dit mag dan nooit hoger liggen als dat je regelaar aan kan aan te raden is zelfs 10 - 20% marge te houden dus in dit geval niet hoger gaan dan 20A motor
Nominal voltage 7,2 V
Operating voltage range 7,2 ... 9,6 V
No-load rpm 17000 min1
No-load current drain 1,1 A
Current drain at max. efficiency 5 A
Current drain when stalled 31 A
Max. efficiency without gearbox 82 %
Length of case, excl. shaft 47,3 mm
Diameter 29,3 mm
Free shaft length 14 mm
Shaft diameter 3,17 mm
Weight 105 g
het is de max. efficiency. Het je hebt niet het hoogste rendement als je vol gas geeft. meestal is het hoogste rendment maar op 1/3 e van het gas. Wat je dan wel verbruikt is afhankelijk van je prop.
ik heb eens gehoort dat je het 'goed' doet als je 23-30% van de blokkeerstroom hebt.
bij jou zou dit tussen: 0,2*31A=6.2A en 0,3*31A=9.3A
ook zit er nog verschil of je moter draait in stilstaande lucht(statisch) of bewegende lucht(vliegt)
Als je vliegt neemt dus het stroomverbruik nog iets af.
ik hoop dat dit klopt en dat je er iets van opsteekt.
de 5A is op 100% effecentie zeg maar de continue stroom,,
wat jij bedoeld is de piekstroom bij optrekken en wegvliegen zeg maar,, daar heeft de regelaar ook weer andere waarden voor neem even mijn regelaar als voorbeeld
mario
je kan het aantal ampere,s wat je motor trekt te weten komen door tussen de accu en de regelaar een ampere meter te hangen .
van de spec,s 5a bij max rendement word je niet veel wijzer.
want het ligt er aan wat voor een prop je er op zet .
maar meenstal kom je niet boven een 10 a 12 ampere uit .
anders brand je het motortje op .
groeten wiebe