Regelaar 25 Ah vraag

Bij de aankoop van een regelaat staat dit er wel eens op:

vb. Bec & brake 25 Ah

Voor wat staat die 25 Ampère?
Want zo veel heeft toch bijna geen enkele batterij?
 
Bec 25A lijkt me stug.. als rem zou kunnen maar dan gok ik dat het om een auto regelaar gaat?
 
Die h van 25 Ah moet je echt even weghalen. Dit zorgt namelijk voor verwarring.
Ah is de eenheid voor capiciteit
A is de eenheid voor stroomsterkte

Een regelaar heeft natuurlijk geen capiciteit, maar laat wel stroom door. De maximale stroom die de regelaar kan doorlaten is dus 25A

Je moet er dus voor zorgen dat de hele combinatie(motor, prop, accu) niet meer dan 25A trekt.
 
Dat betekend dat de regelaar een stroom van 25A aankan...
 
@cheeta:

de max. stroom is 25A
hoeveel A de bec kan leveren is niet gegeven, wel dat de regelaar een bec heeft.

EDIT: alweer te laat :roll: :evil: :wink:
 
mijn fout,,
ziet het nu wel hoe het bedoeld was

de regelaar is uitgerust met
BEC en een remfunctie en kan dus maximaal met 25A continue belast worden de continue amperage staat bij 99,99% van de motors vermeld,, dit mag dan nooit hoger liggen als dat je regelaar aan kan aan te raden is zelfs 10 - 20% marge te houden dus in dit geval niet hoger gaan dan 20A motor
 
deze regelaar hangt gewoon op een 1700 mah batterijtje met een 7,2 V speed 480 motor er een ontvanger met 2 microservo's (hs 81).

Wat moet ik nu tellen dat onder die 25 moet blijven? En hoe weet je hoeveel A je motor is?

De batterij?
 
staat bij de specificaties van de motor maar een 480 zal het niet halen,, in ieder geval niet snel ;) meeste 480 motoren zitte onder de 10A continue
 
Dit zijn de Engelse specs van mijn motortje:

Naar wat moet ik nu kijken?

Specification


Nominal voltage 7,2 V
Operating voltage range 7,2 ... 9,6 V
No-load rpm 17000 min1
No-load current drain 1,1 A
Current drain at max. efficiency 5 A
Current drain when stalled 31 A
Max. efficiency without gearbox 82 %
Length of case, excl. shaft 47,3 mm
Diameter 29,3 mm
Free shaft length 14 mm
Shaft diameter 3,17 mm
Weight 105 g
 
Current drain at max. efficiency 5 A

deze moet je hebben en ik ziet dat je een graupner hebt ;)?

de 31A is waarneer de motor blokkeerd zal dus nooit voorkomen,,
 
Hoeveel moet je dan rekenen voor de ontvanger en servo's? Je hebt dus 5 A voor motor....... Bij een 20 A regelaartje heb je dus nog steeds 15 over...
 
bec is altijd apart geregeld van de motor, hoef je dus niet bij op te tellen

meestal is bec 1A of 2A ruim voldoende voor tot 4 servo's
 
Cheeta zei:
Current drain at max. efficiency 5 A

volgens mij is het deze niet :?

het is de max. efficiency. Het je hebt niet het hoogste rendement als je vol gas geeft. meestal is het hoogste rendment maar op 1/3 e van het gas. Wat je dan wel verbruikt is afhankelijk van je prop.

ik heb eens gehoort dat je het 'goed' doet als je 23-30% van de blokkeerstroom hebt.

bij jou zou dit tussen: 0,2*31A=6.2A en 0,3*31A=9.3A

ook zit er nog verschil of je moter draait in stilstaande lucht(statisch) of bewegende lucht(vliegt)

Als je vliegt neemt dus het stroomverbruik nog iets af.

ik hoop dat dit klopt en dat je er iets van opsteekt.
 
de 5A is op 100% effecentie zeg maar de continue stroom,,

wat jij bedoeld is de piekstroom bij optrekken en wegvliegen zeg maar,, daar heeft de regelaar ook weer andere waarden voor neem even mijn regelaar als voorbeeld

cntinue stroom 50A 5 minuten
30 s 100A
5s 150A
1s 250A
 
mario
je kan het aantal ampere,s wat je motor trekt te weten komen door tussen de accu en de regelaar een ampere meter te hangen .
van de spec,s 5a bij max rendement word je niet veel wijzer.
want het ligt er aan wat voor een prop je er op zet .
maar meenstal kom je niet boven een 10 a 12 ampere uit .
anders brand je het motortje op .
groeten wiebe
 
Back
Top