regelaar (borstel) / accu !?!?

hallo daar is ie weer ..

ik heb voor mijn Flexen meerdere accu's vanaf 2200 Mah tot 3300 Mah
maar nu heb ik van een clublid een nieuwe 4000 mah accu gekregen.(zie foto)

maar sluit ik alles aan doet alles het ook prima neem de flex in mijn hand gas open ..gooi hem weg ..na 30 meter plop motor uit en zweeft hij weer terug naar de aarde!?!?

er zit een borstel motor in graupner speed 600 + 40amp regelaar ''sun 4001 kontronic''

doe ik de 3300 accu erin hopla en hij vliegt heerlijk weg!

IMAG8919.jpg

IMAG8803.jpg

IMAG8908.jpg

Klinkt me in de oren als een dode accu. Die laden vaak ook veel langer dan normaal en er gaat meer MAh in dan mogelijk? Weggooien! het kan aan een enkele cel liggen maar je weet niet welke en je krijgt een kapotte cel er ook niet makkelijk tussenuit..

Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, maar in dit geval............weggooien!
Of de rotte cel ertussen uit halen, maar dit kunnen er ook meerdere zijn.
Maar je schrijft "nieuwe"...?Hoe bedoel je dat?
Voor jou nieuw, of echt nog nooit gebruikt?
Dat T-vormige plakkertje lijkt veel op de afmeting van een BID chip, dus accu zal wel gebruikt zijn.

Mvg. Richard

Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, maar in dit geval............weggooien!
Of de rotte cel ertussen uit halen, maar dit kunnen er ook meerdere zijn.
Maar je schrijft "nieuwe"...?Hoe bedoel je dat?
Voor jou nieuw, of echt nog nooit gebruikt?
Dat T-vormige plakkertje lijkt veel op de afmeting van een BID chip, dus accu zal wel gebruikt zijn.

Mvg. Richard

Hai Richard

hij is maar 3x gebruikt ..maar heeft zeker een jaar in de kast gelegen ..
laaide ook goed met mijn lader maar zal hem een nachtje onder een langzame lader zetten ..kijken wat hij dan doet ..

en nee dat plakkertje dat is klitteband om het vast te zetten in de romp van de Skyflex :-)

maar het kan niet zijn dat mijn motor + regelaar het niet ''aan'' kunnen dat het TE VEEL zou zijn de 4000 mah??

@ Sadkingbilly
ooh ik heb iets over het hoofd gelezen ..ja hij laad meer dan de 4000 ...4300 ..dus zal wel stuk zijn ..snif!

De capaciteit van een accu heeft niets te maken met de ESC. Een accu met een grotere capaciteit kan een bepaalde stroom langer leveren. Het is de motor die bepaalt hoe hoog de stroom is.

Vergelijk het maar met de inhoud van je benzinetank. Met een grotere tank kan je kan alleen langer rijden. Er gaat niets door kapot.

De capaciteit van een accu heeft niets te maken met de ESC. Een accu met een grotere capaciteit kan een bepaalde stroom langer leveren. Het is de motor die bepaalt hoe hoog de stroom is.

Vergelijk het maar met de inhoud van je benzinetank. Met een grotere tank kan je kan alleen langer rijden. Er gaat niets door kapot.

thanks...

ik heb even een andere 4000 mah geprobeerd ,en dat ging toppie
25min lang gevlogen en zweven ..

mijn 4000 er weer in ..na 5min plop motor uit en weer terug naar de aarde.
dus helaas ......:( accu is overleden

accu is overleden

Ho ho (niet de kerstman), niet te snel weggooien omdat hij zijn capaciteit niet afgeeft!

Nimh accu's kun je in sommige gevallen reanimeren en "wakker schudden"

Gewoon eens goed op zijn donder geven en met een hoge laadstroom laden (beslist meer dan 1C ), leegtrekken en opnieuw (daarom hebben ook veel laders deze cyclus ingebouwd).

Bij het leegtrekken via de lader kan je de capaciteit zien wat de accu van de oorspronkelijke 4000 mA nog afgeeft (als je uiteraard dergelijke lader hebt).

Wel in de buurt blijven uiteraard.

Lukt dit niet kan je hem nog altijd naar het inzamelpunt brengen.

Stevo

hai stevo..

ja
ik heb zo een lader ik kan er 3 accus aan hangen en laden van 0,5 Amp tot 2 Amp

zelfs alle 3 op verschillende laad snelheden ..
ik ga kijken wat hij gaat doen ..en je ik zal ik de buurt blijven :yes:

Dat soort dingen doe ik altijd buiten in de tuin met een verlengsnoer, nooit in huis.. Verlengkabeltje tussen lader en accu. Gaat er dan wat mis, jammer van de plantjes :D

Back