regelaar brand door

raymon

Forum veteraan
ik had vorige week zaterdag met mijn rhino gevlogen en ging goed
dus ik neem hem de volgende dag weer mee geef gas en brand mijn regelaar door
heb niets veranderd alleen mijn accu geladen
de regelaar kan tegen lipo`s

Uh, Ja.. en nu?

Je wil weten wat er fout is gegaan?

Specs?

-regelaar?
-accu?
-motor?
-prop?

Klinkt als een sluiting in de motor..

ja en kan ook lipo`s aan
ik heb hem eerst aan mijn ultimate gezet en deed het goed heel indoor sesoen mee gevlogen
hem hem hier op gezet en brand door
ik had toen aan dennis v.toren gevraagt of die lipo`s aan kan en zij van ja

Speed 300 6.0V is niet geschikt als direct drive motor.. op 3 cellen komt de stroom zo zeker boven de 10A uit.. -> dag regelaar.

is dat zo??? ik ken de 300 niet zo goed, maar zelfs de speed 400 met gunther gaat niet boven de 10A Ik weet niet hoe het met 3s zit, dan heb je wel een erg hoge spannnig(zeker voor 6v motertje) Volgens mij is de slim 10 niet voor 3s lipo's geschikt...

die slim 8 en 10 zijn de enigste goede regelaars die Schulze gemaakt heeft. Ze kunnen met gemak 3 lipo's aan en kortstondig ruim 12 ampere verwerken. Ik denk ook dat je de oorzaak in de motor moet zoeken en dat je per ongeluk een speed 300 6 volt gepakt hebt.

De slim 8 kan volgens mij officeel géén 3S aan (maar 8 cellen), maar hij hield het bij mij wel altijd..

Raymon, mag ik je als volgende regelaar een CC Pixie aanraden? oa te koop via acw.

Weet je die gele 2 motorige foamie van mij nog op het kamp vorig jaar?
Mijn sp280 branden toen incl bedrading uit op 3s, de regelaar gaf geen krimp.

en nieuwe bedrading getrokken en 2 nieuwe sp300/7.2 gemonteerd (nog bedankt Theo) en weer vliegen met die hap.

Nou mohammed, dat zijn de enigste 2 regelaars van Schulze waar ik nog geen problemen mee heb gehad. En zoals Joost al zegt ze zijn gemaakt voor 8 cellen nimh of nicad en op 3 lipo's doen ze het perfect, ook ijn mijn helitje.

Mijn slim 24 en ook de andere grotere regelaars die ik van hun heb beginnen soms met insteken gewoon volgas te draaien, mijn slim 40 heeft mij een model gekost vanwege een slecht soldeerverbinding op de print en meneer Schulze zegt dat dit allemaal komt door slecht stekkers of door stuurfouten van mijn kant uit.

dit is pas het eerste slechte verhaal wat ik erover hoor/lees.
Zelf heb ik met mijn 26 be nergens problemen mee, werkt echt perfect.

ik denk(en hoop) dat jij gewoon domweg peg hebt gehad(wat op zich natuurlijk altijd kan gebeuren(maar dan moet je op z'n minst een nieuwe krijgen))

Back