Regelaar en 10 cellen

• Topicstarter Topicstarter Marten Zeeland
  • Startdatum Startdatum
M

Marten Zeeland

Guest
Hoi,

Kan iemand mij vertellen wat het voltage per cel is van een gp1100 2/3A is, als deze net van de lader komen.

Groeten Marten

normaal gesproken gewoon 1,2 tot 2 volt toch.
waarom wil je het weten?

Hoi,

Het zal zowieso niet hoger zijn dan 2 volt.
Maar ik vraag me dit af omdat mijn regelaar een limiet heeft tot 14V
Ik ga een 10 cellen pakketje kopen van deze cellen, dus dat betekend dat als ze meer als 1.4V per cel zijn ik een probleem heb.
Natuurlijk is het zo dat die spanning erg vlug weer zakt maar toch wil ik de regelaar niet overbelasten.

Marten

Je lader geeft op hoeveel cellen hij kan laden. Die houdt dan rekening met de oplopende spanning.

Als je snel laad gaat een 8 cellen pakket snel richting de 12.6V of meer. 10 cellen op een lader die maximaal 14V kan uitspugen wordt hem dan niet....

Meet maar eens, een automatishe lader probeert bij het nicad/nimh programma's de spanning tijdens laden op 1,5 a 1,6 v te houden, tot delta piek.

Aantal cellen maximaal hoort op de lader of in de handleiding te staan.

Evenals bij de regelaar..

Hoi,

Dus het is mogelijk dat ze dus 1.6V per cel zouden zijn.
Maar mijn regelaar kan maar 14V aan dus heb ik nu serieus een probleem als ik direct ga vliegen met een net opgeladen accu van 10 cellen?

Marten

Als je een minuut of 5 geduld hebt zakt de spanning tot 1,35 Volt per cel.

Fabrikanten houden uiteraard een veiligheidsmarge aan. Je hoeft dus niet direkt te verwachten dat er problemen ontstaan als de accu 15 Volt afgeeft. Aan de andere kant moet je natuurlijk nooit problemen opzoeken, dus ik zou mooi die paar minuten wachten.

Overigens wel een rare max. spanning voor een regelaar. Wordt er echt niet opgegeven voor hoeveel cellen deze geschikt is?

Hoi,

Oke 5min wachten moet kunnen. ;-)
Bedankt.
Het is officieel een lipo regelaar, dus 10 cellen gaat hij herkennen als 3s lipo, cut off van waarschijnlijk 9 volt, dus dan is je accu toch op. (0.9V per cel)

Groeten Marten

Back