regelaar future-88fo remt wat bruut

hallo iedereen
ik heb laatst 2ehands een regelaar met motor gekocht werkt prima
maar ik vind de rem nogal bruut .
en ik vind op int niet dat je hem op soft kan zetten .
komt dat mischien doordat het een wedstrijd regelaar is ??
regelaar future-88fo van schulze.
ik wil namelijk graag mijn motor met vertraging een beetje sparen.
de motor is een plettenberg 220-20 a3p4 met 5op 1 vertraging
en ik heb er ook geen manual bij, maar op de schulze site kan ik wel wat vinden over de vertiming maar niet of de rem er ook af kan, of softer kan worden gezet .

groeten wiebe

Hallo Wiebe,

De 88Fo is inderdaad een wedstrijd regelaar voor de 10 cellen klasse, en die remmen inderdaad heel erg lomp. Dit om een klapprop zo snel mogelijk in te klappen. Bij wedstrijden draait alles om tijd.

De rem is inderdaad niet uit te schakelen: (quote van de Schulze site)

future-88Fo: The thoroughbred speed controller for 10-cell glider competition work. Also an excellent choice for 7-cell pylon racers. Can be used with 7 - 17 cells. Fixed stick travels, brake cannot be disabled.

Ik gebruik zelf in mijn 27 cellen hotliner een regelaar van Hacker, deze remmen iets minder lomp dan de Schulze wedstrijd regelaars. Maargoed, daar heb jij op dit moment weinig aan. Maar ik denk dat de plettenberg er wel tegen kan. In de wedstrijden is dit een zeer veel gebruikte combinatie.

Succes ermee.

Janwillem

Hey Wiebe,
word je bang dat je vertraging en motor stuk gaan? die blijven wel heel.
hooguit breekt je Virage door midden bij het remmen ;)
Dus ik zou me er nie druk om maken. mede door die vertraging remt hij zo hard.

groeten. vip-er

@JWS
bedankt voor de reaktie weet ik weer wat meer had de site al gevonden en ook gelezen maar vond het niet zo duidelijk .
maar aangezien je meer in deze materie zit, waarom mag die motor
absolut niet op een motor kist gebruikt worden????
snelle slijtage van de vertraging of bang voor een kromme as met landen of neerstorten ???
kan die vraag natuurlijk ook aan de firma stellen
en vi-per die virage trekt het nog wel [nog]ja .
ach moet maar eens op zoek he ik wacht op die mooie van jou
jan belang bij een afgebouwde virage zonder kapje ?????
is getest en zeer stevig gevonden hi hi
groeten wiebe

Hoi Wiebe,

Ik weet ook niet waarom het wordt afgeraden om die 220/20 op een motorkist te gebruiken. De enige reden die ik zou kunnen bedenken is dat deze motoren zijn ontworpen voor typisch F5B gebruik, d.w.z. 4 a 5 seconden vol pot en dan weer voldoende tijd om af te koelen. Aan de andere kant, zowel de motoren van Kontronik en Hacker worden ook veel gebruikt in de zogenaamde 3D motorkisten. Hier moet natuurlijk wel bij opgemerkt worden dat ze bij deze toepassing natuurlijk amper vol gas draaien.

Het enige probleem lijkt me temperatuur bij te lang volgas. Maar ja, als je met beleid met de gas-stick omgaat lijkt het me verder geen probleem.

Groeten,

Janwillem.

Hey... Wiebe,

NIET REMMEN, MAAR VLIEGEN... (hihi).

ps.
Jan Willem, ziet Aaalie daar een Ariane???, op 27 cellen???

Groetjes Aaalie.

oke weet ik weer wat meer bedankt janwillem
en aalie hoe weet je dat dat een ariane is hij ziet er anders uit als die van jou 8O 8O 8O 8O deze heeft nog vleugels[inkoppertje] hi hi

groeten wiebe

Inderdaad wiebe,
dat het een ariane is oke.. kleurtjes kloppen wel .. maar volgens mij is de vleugel van janwillem niet zo deelbaar als die van Aaalie..
Deze is in wel 10 stukken deelbaar.. zeker pasklaar voor de auto van zn vriendin.. ;)

Ps. ik heb dat mooie gfk vliegtuig ook uit de stelling gehaald.. hij is ongeveer 1.80 meter (net iets kleiner dan mijzelf) en de romp is nog wel aardig, ik heb de staart toen gerepareerd alleen mag deze nog wel extra verstevigd worden.. glasmatje er dun omheen.
Het model lijkt me zeergeschikt.. is enorm stevig de vleugel is super strak en stijf.. dus toch wel het proberen waard.
Er moeten nog 2 microservo's in de staart.. 2 in de vleugels zitten er al in.. waarvan 1 zijn tandwielen kapot zijn (prafa 5000 dus nie te krijgen :S)

De kist komt wel een keer jou kant op:)

Groeten Vip-er

Back