regelaar heet van de easystar

• Topicstarter Topicstarter heggico
  • Startdatum Startdatum
H

heggico

Guest
ik heb pas een easystar gekocht.. maar direct als ik de accu aansluit is de regelaar meteen heet en begint te zoemen.... is dat normaal??? de accu is een niMH 1050 maH 8 cellen

ja.. het was een artf set.. en de zwarte kabel zit bij de zwarte.. dus - bij - en + bij +

gewoon de standaard dingen.. en hij zoemt nou ineens ook niet meer.. hij wordt alleen heel erg heet nadat ik de accu 10 sec aangesloten laat..

op de doos staat op de plaatjes dat de regelaar een multiplex multiount x-08 is denk ik.. en de moter een ( zover ik kan zien)multiplex .. ermax (staat er maar half op volgens mij) speed 400 6 volt
dat is alles dat ik kan zien

ik had ook die x-08 op men easystar, na 1 maand was ie naar de zak, mocht ik een nieuwe kopen, 8 ampere max. is veel te weinig

grts

tim--coop zei:
Ik vermoed dat het de servo's waren die zoemde. Ik zie niet in hoe een regelaar zou kunnen zoemen? :)
had je gelijk in.. regelaar zit langs de servo's.. daarom dacht ik dat de regelaar zoemde.. foutje :oops: na een keer die servo's ''aan'' te zetten hield het zoemen op.. :oops:

samuel speltdoorn zei:
ik had ook die x-08 op men easystar, na 1 maand was ie naar de zak, mocht ik een nieuwe kopen, 8 ampere max. is veel te weinig

grts
hoeveel ampere max. moet je dan hebben?

wel zoals ik vloog toch meer als 10, heb er nadien een 25ampere in gestoken en geen probleem meer gehad, en hij werd ook niet warm.
die x-08 is trouwens veel te klein, hij raakt snel overhit, je moet een gat snijden in je romp en je regelaar buiten hangen, voor koeling.

grts

regelaar werkte niet meer... van de winkel heb ik een nieuwe gekregen die het wel goed zou moeten doen :) die kan 10 ampere aan en zou het moeten blijven doen (zei hij wel bij de ander ook :roll: )

permax 400 met 7 cellen zit al aan de 9A. met 8 cellen naar de 12A. Neem gerust wat grotere regelaar.

Er zit een permax 400 6 volt motortje in.

Als je 7 cellen gebruikt, is dat 8,4 Volt en 8 cellen = 9,6 en dat is een beetje teveel voor een motortje van 6 volt.

Dus als je 7 cellen neemt kan de regelaar het ook aan en je motor zal je dankbaar zijn

Succes

Martin

Back