Regelaar kapot?

Hallo,

Ik heb even jullie hulp nodig.
Gisteren heb ik mijn regelaar d.m.v. de piepjes geprogrammeerd.
Het is een Skywing 60A regelaar met BEC die aangesloten zit op een Himax 3528-1000kv motor.

Echter wanneer ik de accu nu aan sluit, doen alleen mijn servo's het en geeft de regelaar geen controle piepjes meer. De motor reageert dus ook niet op de stick uitslag.

In de zender heb ik de stick uitslagen al op maximaal gezet en ook al op "reverse" gezet, maar zonder resultaat.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Heb je de de throttle range al opnieuw ingeleerd aan je ESC? Bij de meeste ECS's is dat knuppel zender op volgas, dan je accu op de ESC aansluiten, wachten op een paar piepjes en meteen daarna je gas naar "uit" op de zender. Dan volgen wederom piepjes (via aangesloten motor ZONDER propeller (voor de veiligheid)). Nu weet je ESC wat volgas en gas-uit is.

Ik heb dat net even gedaan, Aangesloten bij met vol gas en ongeveer een minuut op piepjes gewacht. Helaas zonder resultaat.
Er komen dus helemaal geen piepjes meer. Wat wel opvallend is is dat de BEC warm wordt en de ESC niet.
Zou het soms kortsluiting zijn of zo?
Of kan het ook nog zo zijn dat de motor soms kapot is?
Die geeft namelijk de piepjes af.
Enig idee hoe ik daar achter kan komen?

Had net hetzelfde bedacht.
Andere ESC aangesloten en deze geeft wel piepjes.
Meteen even de throttle range er goed ingezet volgens vorige aanwijzing.
Nu is de accu die ik nu moet gebruiken, wegens een andere stekker, voor 40% vol.
Bij lage geen gas geeft hij meteen 2 piepjes.
Is dat een laag voltage alarm van de ESC?
(Nog nooit eerder gehad, vandaar de vraag)

Mixers/uitslagbegrezing actief? Regelaar op andere ontvanger van uitgang (voor de broodnodige voedingsspannning), servo op gaskanaal. Heeft servo de volle uitslag?

Piepjes-morsecode is te vinden in manual op site van leverancier en/of fabrikant.

Back