regelaar met instelbare BEC spanning

met veel plezier heb ik het draadje gestart door Jorrie gelezen: vraagje-over-electro-setup
Hier zijn veel interessante componenten voorbijgekomen.

Ik ben op zoek naar een regelaar waarbij de BEC spanning instelbaar is. Ik heb vleugels met HV servo's en met de "normale" servo's.

Regelaars die ik reeds gevonden heb zijn de:
kontronik koby 55 (Euro 150,-)
castle creation edge lite 50 (Euro 90,-)

Beide zijn behoorlijk prijzig.

Weet iemand goedkopere alternatieven?
Amperage rond de 50A
laag gewicht (50 gr?) en een dunne regelaar (max 10 mm) heeft de voorkeur.

Rob

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Rob,

Je zou ook kunnen kiezen voor een separate BEC
Keuze van de regelaar wordt dan alleen nog bepaald door de benodigde stroomsterkte.
Bijvoorbeeld de Castle 10A BEC Switching Regulator CASTLEBEC 010-0004-00: 10 A BEC, BEC-spanning vanaf 4.8 V t/m 9V, per 0.1v oplopend instelbaar (Castle Creations | CC BEC and CC BEC Pro).
Heb voor deze oplossing gekozen omdat ik een aantal servo's gebruik die meer dan 5V niet fijn vinden, maar de meeste regelaars een BEC-spanning van 5.5V of 6V hebben. Bevalt me goed.

Paul

Je zou er ook voor kunnen kiezen om ondanks HV servo's voorlopig gewoon een 5,5V BEC te gebruiken.

Als je kijkt naar de JR 189 / 359 HV, dan zit je met 5,5V nog op de snelheid van een Futaba 3150 met meer dan 3 kg. Lijkt me voldoende voor een F5J.

Het zal niet lang meer duren totdat ze in china ook de regelaars met HV BEC gekopieerd hebben. :nooo:

met veel plezier heb ik het draadje gestart door Jorrie gelezen: vraagje-over-electro-setup
Hier zijn veel interessante componenten voorbijgekomen.

Ik ben op zoek naar een regelaar waarbij de BEC spanning instelbaar is. Ik heb vleugels met HV servo's en met de "normale" servo's.

Regelaars die ik reeds gevonden heb zijn de:
kontronik koby 55 (Euro 150,-)
castle creation edge lite 50 (Euro 90,-)

Beide zijn behoorlijk prijzig.

Weet iemand goedkopere alternatieven?
Amperage rond de 50A
laag gewicht (50 gr?) en een dunne regelaar (max 10 mm) heeft de voorkeur.

Rob

Hobbyking heeft enkele YEP regelaars met 3 instellingen voor ontvangstspanning.
Ze zijn wel vrij dik vanwege een extra condensator en koel plaat.

Willy

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijkend naar de prijzen, vind ik 80€ (bij Schweighofer) voor de castle creation edge lite 50 echt niet teveel. Wanneer ik de kosten die ik gemaakt heb, door ook de menukaart van rechts naar links te lezen optel (o.a. die YEP regelaars), dan vind ik dat bedrag alleszins redelijk. Als ook de CC regelaars zelf natuurlijk:)
Mocht je voor de CC regelaars gaan, dan laat maar ff wat weten. Ik heb hier nog een usb programmer-cable liggen.

Laatst bewerkt:
Het gevaarlijke bij verschillende bec spanningen is dat het een keer fout gaat.
Je zet de regelaar in een ander model en vergeet de bec spanning terug te zetten.
Ik zou gaan voor een losse bec. of losse spanningregelaars op de normale servo's.
Als je toch een regelaar wil met onstelbare Bec zou je ook aan de CC Talon 35 kunnen denken,
Is zo'n 45 euro.
En als je de bon opstuurt krijg je er een gratis usb interface bij.

GJ

bedankt voor jullie reacties.

@ Willy; ik heb bij hobbyking gezocht naar de YEP regelaars met instelbare BEC. In de ampere range die ik zoek (40 a 60 A) heb ik deze optie helaas niet gevonden. Bedankt voor je aanbod van de 90A regelaar. Deze lijkt me voor mijn F5J model aan de zware kant.

@GJ; als ik bij castle creations kijk (Castle Creations | Talon Series Controllers) heeft de Talon 35 geen instelbare BEC, maar staat deze op 5,5V. Bij de Phoenix Edge lite (Castle Creations | Phoenix Edge Lite Controllers) staat dit wel vermeld.

Enige "nadeel" van de CC edge lite is zijn dikte (24mm). Hierdoor kan ik waarschijnkijk de accu niet naast de regelaar plaatsen.
Ik ben nu bezig een F5J rompje te maken, zodra deze klaar is kan ik kijken of dit problemen gaat geven met het zwaartepunt.
@ Arno, mocht de CC passen dan hou ik je aanbod van de usb programmer-cable zeker in gedachten.

Onderstaande link geeft nog leuke informatie mbt de verschillende merken en waar de regelaars gemaakt worden.:
Which (chinese) facctories make various brands of ESC ..?

De keuze met regelaars met instelbare BEC lijkt erg beperkt.

Back