Regelaar met of zonder governer mode

in afwachting van het antwoord van een kenner alvast dit:

ik weet wel dat velen een regelaar met governer mode hebben en de governer mode niet aan zetten. er zijn er die beweren dat governer voor elektrohelicopters niet echt nodig is omdat het toerental zowieso redelijk constant blijft en als je hem zwaar belast ook je governer het toerental niet hoog kan houden. ook heb je verschillende merken die governer brengen met verschillende kwaliteiten.

en bij governer gebruik je een vlakke curve denk ik ja. dat zal dan waarschijnlijk ter vervanging van de V-curve bij elektro zijn, maar vele elektro vliegers vliegen niet eens met een V-curve vandaar.

Met een governer blijft je toerental mooi constant ongeacht wat je met je pitch doet (zolang je motor en accu het aankan).
Maar hij kan een slechte invloed hebben op de gyro werking en je haalt minder vermogen uit je motor.
Als je een governer gebruikt moet je gascurve inderdaad plat zijn. Ik heb zelf een regelaar met governer, maar vind het fijner vliegen zonder (en de meeste bekende electro helivliegers ook).

Back