regelaar nieuws

Allen,

Nw regelaar ontwikkelingen in F5b. Hoorde van een programeerbare Markus die langzaam opschakeld?

Zelf ben ik pp zoek naar een nw dikke regelaar voor een pletti 42. Dit forum weet vast meer dan 1.

Markus 300, of 250?, of toch cc180, of beter nw schulze afwachten, nog ergens schulze 18-200 in de aanbieding?

MvG Ronald

Markus is geen optie, wegwerp regelaars en binnenkort niet meer te koop.
Alle dealers stoppen met de verkoop van de Markus, dus alleen nog via Sergey te koop
Schulze, de 18.200 is ook niet meer in de verkoop, ik heb de allerlaatste die van de band rolde.
YGE komt met iets, tot 6S.
Zelf hebben we mindere ervaringen met YGE.
CC180 is dus de enige die op dit moment de taak aankan, pletti 42 op 5S kan ie aan.
En hij is redelijk betaalbaar, 250 euro of zo.
Ik had ergens een logging, kan hem niet meer vinden, maar uit het hoofd, de plet 220/42 7:1 5S met een 18x21 prop zat ie rond de 6000 watt

ja, voor veel te veel geld, ik zie dingen staan waarvoor ze de nieuwprijs vragen.

GJ

GJ, tja en wat is er in dit geval mis met de nieuwprijs als de regelaar ook nieuw is?

In de praktijk blijken de CC regelaars prima met Neu en Hacker motoren te werken maar Plettenberg toch niet zo goed. Er is weinig recente ervaring hier mee. Echer de mensen die het in het verleden hebben geprobeerd kregen de boel niet goed werkende.

nw prijs schulze ligt bij 389euro, dat is veel geld voor een 2e hands regelaar waar je de geschiedenis niet van kent, zal zelf eens rond snuffelen. Evt. voorlopig cc125 met 4s.

ik zou nooit de nieuwprijs voor iets betalen als het niet direct van de leverancier komt.
Als je een auto nieuw koopt schrijf je ook al meteen een procent of 20 af, zodra je het kenteken erop geschroeft hebt.

Maar Ronald, ik zal je 1 tip geven... Freudenthaler, waarschijnlijk heeft hij nog een 18.200 voor een normale prijs.

GJ

Persoonlijk zie ik trouwens niet in waarom een Pletty P4 motor niet zou werken met een CC regelaar. Het is niet veel anders dan een Neu motor, bijde hebben 4 polen. Een P6 is een ander verhaal, dat zijn nog meer polen en dus meer problemen.

Overigens gaat 4S op een P125/P180 prima zonder modificatie. Echter bij 5S kom je al in de gevaren zone en adviseer ik de volledige George modificatie door te voeren.

Suc6 !

Hallo,
Wat is er mis mee een Plettie P6 in combinatie met een CC180.
Ik vlieg daar al 2 seizoenen mee en heb nog geen enkel probleem gehad!!!
Dan nog op 6S en 5,2KW.
(Mijn zege in UK was met een pletti P6 en CC180)
Ik beveel wel aan dat je de mod. george toepast als je met 6S vliegt.

grtz,
Luc

Ronald,

Mijn CC180 doet het tot nog toe prima op 5S. Wel extra koelplaatje op het spanningsregelaartje links boven op de print, voor de zekerheid. Toch gaat deze regelaar voorzien worden van de fameuze George Shering mod (zie UK F5B )
GX200 op Plettenberg 220/37/A2 ging ook prima op 4S en 300A.

De Markus regelaars (MX serie) hebben hele mooie software, die goed aansluit bij de huidige "ramping". Er is heel veel instelbaar, dus je moet echt weten wat je aan het doen bent, anders rook je ze op. Garantie en verkrijgbaarheid zijn lastig.

Schulze 18.200: compact en degelijk. Levert vrijwel nooit problemen op. Ideale combi met de Plet motoren. Als je er nog 1 kan vinden is het een aanrader.
Enige vraag is in hoeverre men de regelaar nog kan servicen in de toekomst, nu ze geen nieuwe meer maken.

Dan zijn er nog de regelaars van Kontronik en Hacker, geen persoonlijke ervaring mee.

Reken met een GM18x21 op stromen van 370A piek, 27 a 28sec setup, zonder ramping.
(dat was te zien op een log met desire 3800mAh lipo's).

Groet,
Gerben

Reaktie

Gert-Jan,

kun je me even antwoorden PN of e-Mail die ik je gestuurd heb?

Groetjes,

Bob

Regelaar nieuws van Schulze, de nieuwe Future M regelaars staan op de site, inclusief de F5B Future M 24.200F (de website vermeld F3B, dat is duidelijk een tikfoutje):
Preisliste Ladegeräte / Entladegeräte / Balancer / Equalizer

Geschikt voor 2-8 cellen, dat biedt perspectieven voor de 6S vliegers!
Interne datalogging, via USb te configureren en te updaten, Schulze heeft een goede inhaalslag gemaakt.

Groet,
Gerben

Laatst bewerkt:
Back