regelaar probleem

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
T

Theo Coenen

Guest
Gisteren met het vliegen van een easystar kregen we ineens problemen met de regelaar.

We hadden net een accu leeg gevlogen en wilden direct verder met de volgende accu. na ongeveer 2 minuten halfgas vliegen kapte de regelaar ermee. de eerste accu had ook voor 80 % op halgas gedraaid.
Als regelaar is er een mpx picocontrol 400 gebruikt, en de eerste accu was 7 cellen kan 1050 en de 2de accu was een 8 cellen pakket kan 950.
Als motor de originele permax 400 6 volt met gunther. En dan een 6 kanaals ontvanger als ik mij niet vergis van futaba, en 2 servo's van jamara type van ontvanger ens ervo's weet ik nu effe niet.

toen we geland waren werkte het nog niet maar na enkele minuten werkte alles weer als normaal, we hadden nog niets verandert. Kan dit halfgas draaien met deze temperatuur net teveel zijn geweest voor de regelaar?

Het zou best kunnen zijn dat de temperatuur een probleem was. Regelaars voor "normale" motoren worden over het algemeen het warmst als de motor zo rond half gas draait. Veel regelaars hebben een temperatuursensor aan boord die de FET's in de gaten houdt. Er zijn zelfs FET's waar die sensor ingebouwd zit.

Back