regelaar probleem

  • Topicstarter Topicstarter Aracing
  • Startdatum Startdatum
A

Aracing

Guest
ik heb net een elektronische regelaar
gekocht, en ik heb een probleempje:

hij werkt perfect, maar op de een of
andere manier alleen verkeerd om 8O

servo reverse, en andersom instellen
werkt allebei niet.

graag even wat hulp :oops:
 
hij gaat dus meteen hard achteruit
en eerst remmen en dan vooruit

oh ja, het is een Nosram tomahawk

ik heb de blauwe draad op de blauwe
en de gele op de gele, mag
je dit omdraaien, ik heb het idee dat hij
dan goed zou moeten werken?
 
nope, dat is gevaarlijk voor je motor.

het volgende moet ik van je weten:

welke zender hebje??

want je hebt je "servo revers" verkeerd staan

je moet even in je beschrijving kijken hoe je deze om zet, kan door een simpel schakelaartje zijn, maar ook in de software zitten (afhankelijk van de zender)

Groet Robo
 
gewoon zo'n technisport van conrad,
en ik weet hoe ik hem moet omzetten

servo reverse heb ik allebei de kanten
al geprobeerd,

en waarom zeggen jullie allebei
wat anders over de draden??
 
tja je kunt wel gewoon simpel je draden omdraaien, MAAR 2 dingen gebeuren er,

de polaire aanduiding op je motor klopt niet meer
en je koolborstels gaan afbrokkelen omdat je anker de verkeerde richting indraad (of al heeft gedraaid) en daardoor slijt je motor veel harder...

MAAR als het "reversen" niet helpt ligt het misschien aan je regelaar, het is verstandig om je regelaar op nieuw te resetten.

misschien is een foto handig om je verder te helpen

Groet Robo
 
het is echt onmogelijk om het goed te laten werken :?

ik heb echt alles geprobeerd:

servo normaal, setup gewoon vooruit achteruit
....................., setup tegenovergesteld

servo reverse, setup gewoon vooruit achteruit
....................., setup tegenovergesteld

ik denk echt dat de enige mogelijkheid, is om de draden
om te draaien :cry:
 
:)roboscan
hoe kan die motor nu verkeerd gaan draaien of inlopen
hij wil gewoon hebben dat vooruit. vooruit is en niet achter uit
die motor kan nooit verkeerd lopen '
stel je voor dat het motortandwiel rechtsom draaid en dat is vooruit
dan kan hij nooit linksom gaan en nog steeds vooruit
dus gewoon draden omdraaien en klaar lekker rijden

groeten wiebe
 
tja je kunt het altijd proberen..... de kans is namelijk ook dat jou motor kop op dit moment anders gepolairiseerd is als je anker... (misschien bij het reviseren van de motor perongeluk gebeurt)

vandaar dat ik aangaf dat een foto misschien wel hadnig is

probeer toch maar eens de bedrading om te draaien

heb je de kleuren wel goed bij elkaar gedaan??

Rood -> geel of Rood
zwart -> blauw, groen, zwart

Groet Robo
 
wiebe zei:
:)roboscan
hoe kan die motor nu verkeerd gaan draaien of inlopen
hij wil gewoon hebben dat vooruit. vooruit is en niet achter uit
die motor kan nooit verkeerd lopen '
stel je voor dat het motortandwiel rechtsom draaid en dat is vooruit
dan kan hij nooit linksom gaan en nog steeds vooruit
dus gewoon draden omdraaien en klaar lekker rijden

groeten wiebe

dat kan ZEER ZEKER wel... de nieuwste V2 motoren hebben niet voor niets een "controleer lampje" zo dat je zeker weet dat hij de goede kant op draaid

lees het nog maar eens goed door

Groet Robo
 
nou ik heb de draden maar gewoon omgedraaid
en het werkt zoals het zou moeten werken :lol:

wel nog even dit:
als ik niet stuur en ik geef gas spint hij wel
als ik naar links stuur ook

maar als ik naar rechts stuur, duurt het even voordat
hij vol vermogen krijgt, volgens mij deed
hij dit ook met de mech. regelaar hoe komt dit?
trekt de servo dan meer stroom ofzo

alvast bedankt dat ik in elk geval weer kan rijden

en @robo, nou zo'n dure motor heb ik niet, je kan hem niet
eens uit elkaar halen :lol:

nu maar eens gaan sparen voor een ander motortje
oh ja wat is het verschil in snelheid tussen een 20 en 17 turns?

groet AR
 
In mijn ogen zou een motor in een bepaald model dit model vooruit laat rijden altijd de zelfde kant op moeten draaien als het model vooruit rijdt, ook bij omgedraaide polariteit (zoals hier nodig was) draait de motor dan dus goed om.

Bij een motor met permanent veld (dus geen veldwikkelingen) kan ompolen GEEN kwaad, zolang je de draairichting gelijk houdt (en in feite dus niet ECHT ompoolt, immers de stroom loopt nog in de zelfde richting, je draait alleen de draadjes om om dit te bereiken)


Dan, het spin verhaal...

4wd of 2 wd?

Het kan te maken hebben emt de belasting op het dif bij het maken van een bocht, dat je daardoor rechtsaf een andere weerstand voor je wielen hebt dan linksaf, het grootste effect kan dit bij de voorwielen hebben (iets andere maximale stuuruitslag naar de ene kant dan naar de andere bijvoorbeeld.)
 
nee het is niet iets van een weerstand,

je hoort dat hij echt langzamer vermogen
opbouwt
 
tja vreemd iets ik kan je niet uitleggen wat het is, wat wel weet is dat bijna alle auto's dit hebben,

mijn STR 4 Pro had dit
mijn Corallt C4 eurochamp had dit
en zelfds mijn Schumacher mission 2 heeft het

het heeft ook iets met de middelpunt vliegende kracht van je aandrijflijn te maken e.d.

dus je hoeft je er geen zorgen over te maken, je zou hoog uit kunnen proberen je auto in balance te brengen. met plak load van de garage

Groet Robo
 
zo! jij bent er weer vroeg bij!

fijn om te horen dat er meer auto's last van hebben!

ps: het is vlieDende kracht

groet AR
 
Back
Top