regelaar Ranger van robbe

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
T

Theo Coenen

Guest
Een clubgenoot (zonder internet aansluiting) heeft mij gevraagd om uit te zoeken waar bij de regelaar van de ranger die 2 servo stekkers voor dienen. Hij heeft dit model gebruikt gekocht en helaas was er geen gebruiksaanwijzing bij. Op de site van robbe kon ik zo snel ook niets vinden hierover.

Wie o wie kan ons op weg helpen voordat we iets verkeerds aansluiten.

Alsvast bedankt namens Ted.

"standaard" heeft/had de Ranger (bestelno 3093) een 2/3 kanaals motorschakelaar i.p.v. een "regelaar"......(bestelno 8274)...om met een twee-kanaals zender te kunnen vliegen....

Schakelaar staat parallel met de richitingsroer-servo, korte links/rechts schakelt motor aan of uit....

Als je zoekt op "Robbe 8274" krijg je in iedergeval wat plaatjes, kan je zien of het dezelfde is....

Extra kabeltje om servo door te lussen ????

Of om op een derde kanaal aan te sluiten indien aanwezig.

Ene snoertje voor links-rechts bediening, andere voor gewoon?

stom stom stom van me. :oops: :oops: :oops: op pagina 3 van die draad geef ik zelf ook nog eens een link naar de handleiding van die switch.

Conclusie één kabeltje (met vrouwtje) naar ontvanger richtingsroer aansluiting.....2e kabel (met mannetje) naar richtingsroerservo...

Natuurlijk bij een 3 of 4 kanaals zender ook op het "gas" aan te sluiten en niets doorlussen (vol-gas-gas-uit-half-gas schakeld dan de schakelaar.....ûh.. dasnie ech... handig....)..

Back