regelaar slaat af

• Topicstarter Topicstarter leonardo
  • Startdatum Startdatum
L

leonardo

Guest
ik heb een vraagje, ik heb van de week een hele set electronica voor mijn Hydromite aangeschaft. Ik heb alles aangesloten volgens de gebruiksaanwijzingen.
Het volgende probleem doet zich voor: als ik de regelaar aan zet, slaat hij na enkele seconden uit, ook al laat ik de motor niet draaien.

Misschien weten jullie meer, ik heb de volgende hardware, kan het hieraan liggen?

Motor: Purple bull 15 T
Regelaar: Carson 15 T
Accu: 2200 7,2 V 6 cellen

alvast bedankt

plus min goed aangesloten??
goedde voltage van je accu (niet te veel of te weinig)
en anders zou ik even terug gaan naar de winkel

Groet Robo

Wat bedoel je met 'regelaar slaat uit'? Hoe constateer je dat zonder dat je de motor laat draaien?

Loopt het geheel licht d.w.z. zonder veel mechanische wrijving/weerstand?

IK constateer dat door na het aanzetten de regelaar ong. 10 sec. te wachten, en dan proberen de motor te laten draaien. Deze doet het dan niet. Als ik meteen na het aanzetten de motor laat draaien, schakelt de regelaar ook na een aantal seconden uit.

Ik zal nog proberen de weerstand te verminderen, en anders even terug naar de winkel...

Misschien brandt er even een lampje ter indicatie dat je de setup moet starten, veel regelaars doen dit tijdens het opstarten.

Een regelaar, die na enkele seconden de motor uit zet, is meestal niet tevreden over de accuspanning.
Niet alleen bij een lege accu, maar ook bij een te zwak exemplaar, lange kabels en/of slechte stekkerverbindigen kan het voorkomen, dat de onderspanningsbeveiliging van de regelaar aktief wordt.

Back