Regelaar startup mode werkt niet

Discussie in 'Model elektronica' gestart door jannus, 3 jul 2021.

  1. jannus

    jannus

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    291
    Heb een HobbyWing Flyfun regelaar gemonteerd in mijn 450 heli. Heb regelaar ingesteld op very soft startup. Maar de rotor van de heli startup als een raket. Hoe kan dat. Is er iets wat de ESC startup overruled.

    Instellingen zijn als volgt:
    Brake type: disabled
    Brake force: disabled
    Voltage Cutoff: soft
    Lipo cells: auto calc
    Cutoff Voltage: disabled
    BEC voltage: 6V
    Start-up mode: very soft
    Timing: 15 gr
    Motor Direction: CW
    Freewheeling: Off/On geen verschil
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2021
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Hoe start je op?
    vanaf accu aansluiten tot neerzetten en optoeren...

    De meeste regelaars hebben een autorotatie herkenning.
    sommige slaan pas in als de rotor eenmaal is opgetoerd, en daarna in een throttle hold wordt gezet.
    meestal heeft de throttle hold dan een waarde van 10%, zodat de regelaar net niet aanstuurd, maar wel ziet dat hij iets anders moet doen.
    wil je een bail out doen, dus autorotatie en je wilt niet landen, dan gooi je de throttle hold eraf, en moet de regelaar volle bak optoeren om de boel te redden.

    ik kan mij voorstellen dat jij aansluit met een throttle cut erop.
    0% gas. regelaar initialiseerd.
    daarna hold erop (wat misschien 10% gas is)
    en daarna neerzet, throttle hold eraf om in idle up door op te toeren.
    maar dankzij die 10% gaat de regelaar het behandelen als een bail out, dus volgas optoeren...

    10% is een fictief getal.. kan best lager zijn.
    kan ook zijn dat je de eindwaardes even opnieuw in moet leren in de regelaar, calibreren.
    zonder 0 gas initialiseerd de boel niet. maar ik kan mij voorstellen dat de uitdaging ergens in de bail out functie te vinden is
     
  3. EFG

    EFG

    Lid geworden:
    29 jun 2020
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Amstelveen
    Start-up mode "Very soft" is goed" laten we eerst beginnen met de nieuwste firmware! En het maakt niet uit als je met volle gas start. Soft start kicks in!
    Bij sommige ESC heb je nog een optie! Je kan de tijd instellen "Start up Time" voor een soft start bv : 25 sec, 15 sec, 10 sec of minder dan duurt het ook x sec voordat het op volle toer draait. Ook als je het op "0" sec zet gaat het nooit van 0->100% volle toer (het reageert wel sneller) . er zijn ook andere dingen zoals . Start up power (1-7) of Acceleration Time

    Met andere woorden :
    Startup time : 15 sec
    Startup power: 3 is goed
    Flight mode : "Helicopter mode" !!!!!!!! (storeGov, Ext Gov) GEEN Fixed-wing

    Een andere tip. Je Cutoff Voltage is disabled. ik zou het wel aanzetten om je lipo's te redden. Bij 3 cells ripo (vb 450) heli zou ik het zetten op 3x3,3V=9,9V en aangezien je "Voltage cutoff: soft" is dan gaan je motor heel rustig uit (als je spanning 9.9 volt bereikt) zodat je alsog kan landen EN je lipos redden.
     

Deel Deze Pagina